Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan inget om försäkringsbolagen i England så kan inte svara för det men har läst på lite om försäkringar här i Sverige. Enligt praxis för svenska försäkringsbolag så anses ett armbandsur vara stöldbegärlig egendom och då gäller ”förhöjt aktsamhetskrav”. Vidare är ersättningen (väldigt)begränsad för stöldbegärlig egendom utanför hemmet om man bara har en standard hemförsäkring.En kompis till mig fick sitt skåp uppbrutet på samma sätt, när jag jobbade i London. Där fick han iallafall ut från försäkringsbolaget, hoppas det löser sig. Kanske olika regler i Sverige och Danmark?
Dejtande en tjej för ett par år sedan som jobbade på just SATS (i stockholm). Stölder var ett återkommande fenomen som var mångt vanligare än jag ens kunnat föreställa mig. Inte ens "värdeskåpen" bör anses som säkra.
Träna med klockan på handleden.
Supertråkigt och jag lider med dig men verkligen....., lämna klockan i skåpet?!... Hur tänkte du?
Kan inget om försäkringsbolagen i England så kan inte svara för det men har läst på lite om försäkringar här i Sverige. Enligt praxis för svenska försäkringsbolag så anses ett armbandsur vara stöldbegärlig egendom och då gäller ”förhöjt aktsamhetskrav”. Vidare är ersättningen (väldigt)begränsad för stöldbegärlig egendom utanför hemmet om man bara har en standard hemförsäkring.
Klart du kan. Kräver dock ibland specialförsäkring utöver "vanlig" hemförsäkringVad är poängen med försäkring om de inte kan försäkra klockan?
Värdeskåp som är obevakade bör ju ge motsatt effekt!Någon som koll på om det är något bättre/säkrare att lämna dyra ting i de sk värdeskåpen? Sats säger att de alltid har personal i receptionen men ofta när man kommer är det tomt där. Och därmed är de "bevakad" skåpen obevakade?!?
Riktigt trist o hoppas det löser sig
Tränar bara med träninsklocka
Har ett par tre bekanta som är brutalt duktiga på datorer.Men forumägarna har ju bekräftat att det tas bort digital-information om vartifrån bilden är skickad![]()
Sant, sunt förnuft kommer man långt med. Tyvärr är det surt att vara efterklokHar ett par tre bekanta som är brutalt duktiga på datorer.
De har verkligen försökt få fram platsinformation på KS utan framgång!
Däremot missar vi själva att dölja saker!
Man får hela tiden beräkna risken med det man publicerar.
Om jag befinner mig någonstans i Norrlands skogar, är det inte så farligt att visa vart man är.
Däremot om jag befinner mig i en stadskärna kanske man måste tänka på vad man gör!
Yes det försvinner. Kollade det när jag la ut min 216570 till försäljning. Brukar även som säkerhet stänga av platstjänster på telefonen när jag fotar bilder på klockor i hemmet. Är jag ute på en utflykt bryr jag mig inte lika mycket då jag ändå kommer förflytta mig.Men forumägarna har ju bekräftat att det tas bort digital-information om vartifrån bilden är skickad![]()
Men forumägarna har ju bekräftat att det tas bort digital-information om vartifrån bilden är skickad![]()
Har ett par tre bekanta som är brutalt duktiga på datorer.
De har verkligen försökt få fram platsinformation på KS utan framgång!
Däremot missar vi själva att dölja saker!
Man får hela tiden beräkna risken med det man publicerar.