Weberg
Guld
Gillar! Dom där är eftertraktade, har blivit rejält dyra nu.Denna Lorenz vandrade precis vidare till farsan min. Lemania 5100 och komplikationer så det räcker och blir över. Känns gött att den stannat i familjen iallafall
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gillar! Dom där är eftertraktade, har blivit rejält dyra nu.Denna Lorenz vandrade precis vidare till farsan min. Lemania 5100 och komplikationer så det räcker och blir över. Känns gött att den stannat i familjen iallafall
Vad kan man få för den tror du?Gillar! Dom där är eftertraktade, har blivit rejält dyra nu.
Hängde på en auktion förra veckan, den slutade på ca 6000 kr om jag inte minns fel. SkaVad kan man få för den tror du?
Skickar en länk via PM!Vad kan man få för den tror du?
Alpinan är sjukt läcker!Jag är svag för dressklockor från slutet av 80-talet och början av 90-talet. Denna något udda böjelse verkar jag dock vara rätt ensam om vilket passar mig bra, nu får jag kvalitetsklockor för små pengar.
Fick idag hem en galet läcker manuell Michel Herbelin som säker var rätt dyr en gång i tiden. Gillar att glaset i sann lyxmärkes anda har en Michel Herbelin logga.
Har sedan tidigare en Alpina i samma anda.
Underbart vulgoläcker!!Ska på 90-talsfest i helgen och har dixat en hel del accesoarer. Den här blev klar nyss, nice?
Haft flera, men aldrig sett kronografvarianten! Sällsynt va?!Ska på 90-talsfest i helgen och har dixat en hel del accesoarer. Den här blev klar nyss, nice?
Absolut inget fel på reduced, skulle säga att den sitter grymt mkt bättre än Moonwatch, som ärligt talat är för stor för 90% dem som bär den... Det enda negativa är de höga servicekostnaderna. Riktigt snygg, bara att njuta!Speedmaster reduced är inte eftertraktad förstår jag, men jag kunde inte låta bli med denna 90-tals look.
Vercace-blazer och du är helt hemma...Ska på 90-talsfest i helgen och har dixat en hel del accesoarer. Den här blev klar nyss, nice?
Absolut inget fel på reduced, skulle säga att den sitter grymt mkt bättre än Moonwatch, som ärligt talat är för stor för 90% dem som bär den... Det enda negativa är de höga servicekostnaderna. Riktigt snygg, bara att njuta!
Du förresten, är det verkligen en Reduced? Är det inte en Automatic?Tack! Man får ju värdera för och nackdelar vid ett köp. Servicekostnaden kändes för mig värd det för vad jag får för klockan. Jag är mycket nöjd
Speedmaster reduced är inte eftertraktad förstår jag, men jag kunde inte låta bli med denna 90-tals look.
Du förresten, är det verkligen en Reduced? Är det inte en Automatic?
Tack! Man får ju värdera för och nackdelar vid ett köp. Servicekostnaden kändes för mig värd det för vad jag får för klockan. Jag är mycket nöjd
Yo! Kom på att jag oxå har en 90-talare! Och ang diskussion ovan så har @Weberg rätt i att det inte är en reduced utan en date. Anledningen till att reduced är mindre eftertraktad och har höga servicekostnader är för att den har ett s.k. "piggy back" verk. Man har alltså satt på kronografkomplikationen på ett verk utan det. Man kan utan att lyfta på baklocket se ifall den har det genom att kolla på kronans alignment mot pushers. Ligger kronan på en annan vågrät nivå än pushers så har du ett piggy back. När man gjorde så blev det en nedrans massa juveler och pryttlar för service och därför ett dyrt verk att serva. Ditt verk är sannolikt ett småmoddat ETA 7750/ omega 1152 och bör vara betydligt enklare vid service.Absolut inget fel på reduced, skulle säga att den sitter grymt mkt bättre än Moonwatch, som ärligt talat är för stor för 90% dem som bär den... Det enda negativa är de höga servicekostnaderna. Riktigt snygg, bara att njuta!
Mycket bra svammel, precis vad jag var ute efter! Var dock lite svårt att se mittkronans position på bilden som @bvb la upp. Gillar för övrigt 7750 stenhårt; har haft det i flera och det är en riktigt pålitlig arbetshäst.Yo! Kom på att jag oxå har en 90-talare! Och ang diskussion ovan så har @Weberg rätt i att det inte är en reduced utan en date. Anledningen till att reduced är mindre eftertraktad och har höga servicekostnader är för att den har ett s.k. "piggy back" verk. Man har alltså satt på kronografkomplikationen på ett verk utan det. Man kan utan att lyfta på baklocket se ifall den har det genom att kolla på kronans alignment mot pushers. Ligger kronan på en annan vågrät nivå än pushers så har du ett piggy back. När man gjorde så blev det en nedrans massa juveler och pryttlar för service och därför ett dyrt verk att serva. Ditt verk är sannolikt ett småmoddat ETA 7750/ omega 1152 och bör vara betydligt enklare vid service.
Svammel svammel..sorry. Här kommer min 90-talare.... Oxå en Speedmaster date men tt ref.3311.80.00
Mm jag måste oxå sova, damn men har haft ett bra fixarflow och nu lite efterfest på ks.. Tack! Jag gillar date mkt som du sa ovan oxå för storleken. Jag är en vintagenörd och då känns proffesional speedyn på sina 42mm rätt stort även om mina handleder fixar det rent eatetiskt.. vanesak oxå men är rätt trött på storlekshetsen på moderna ur.Mycket bra svammel, precis vad jag var ute efter! Var dock lite svårt att se mittkronans position på bilden som @bvb la upp. Gillar för övrigt 7750 stenhårt; har haft det i flera och det är en riktigt pålitlig arbetshäst.
Jäklar vicken 90-talsvärsting du har där! Klart avis på den. Funderar själv på att skaffa mig en Automatic och ligger just nu (fast sova) och kollar runt lite på vad det finns för tavlor etc.
Du förresten, är det verkligen en Reduced? Är det inte en Automatic?
Yo! Kom på att jag oxå har en 90-talare! Och ang diskussion ovan så har @Weberg rätt i att det inte är en reduced utan en date. Anledningen till att reduced är mindre eftertraktad och har höga servicekostnader är för att den har ett s.k. "piggy back" verk. Man har alltså satt på kronografkomplikationen på ett verk utan det. Man kan utan att lyfta på baklocket se ifall den har det genom att kolla på kronans alignment mot pushers. Ligger kronan på en annan vågrät nivå än pushers så har du ett piggy back. När man gjorde så blev det en nedrans massa juveler och pryttlar för service och därför ett dyrt verk att serva. Ditt verk är sannolikt ett småmoddat ETA 7750/ omega 1152 och bör vara betydligt enklare vid service.
Svammel svammel..sorry. Här kommer min 90-talare.... Oxå en Speedmaster date men tt ref.3311.80.00