• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En introduktion till det Kinesiska standardverket ZSH.

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Tog mig friheten att flytta in tråden till Recensioner & Köpguider - en skuggtråd ligger dock kvar i diskussion. :)
 

_jonte

Patek
Re: Sv: En introduktion till det Kinesiska standardverket ZS

Tackar och bugar för denna tråd. Mycket intressant. Blir sugen på att leta upp en gammal "kines". Några basic tips på vad man ska leta efter?
 
C

China

Guest
Re: Sv: En introduktion till det Kinesiska standardverket ZS

_jonte skrev:
Tackar och bugar för denna tråd. Mycket intressant. Blir sugen på att leta upp en gammal "kines". Några basic tips på vad man ska leta efter?

Du har PM. ;)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Glädjer mig över att äntligen ha hittat till detta inlägg, otroligt intressant och informativt skrivet...tackar!
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Otroligt vilken kunskap du besitter. Nu ska jag läsa det en gång till och försöka förstå vad jag läser. 40 juveler! Kan inte tillhöra det vanliga?
 
C

China

Guest
Otroligt vilken kunskap du besitter. Nu ska jag läsa det en gång till och försöka förstå vad jag läser. 40 juveler! Kan inte tillhöra det vanliga?

Det finns en del urverk med många juveler, men det är inte alltid som alla är nödvändiga för urverkets funktion. På länken nedan en nedmontering av en Shuangling med 40 juveler, inte mindre än 20 finns i automatens uppdragsmekanism.

http://watchguy.co.uk/teardown-service-shanghai-shuangling-double-rhomb-40-jewels/
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Tack China! Man hittar nya trådar ständigt med matnyttig och intressant information!
Är fortfarande ny på forumet och sonderar fortfarande trådar!

Vilken rolig läsning!

Stort tack!
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Kul läsning, och gediget arbete. Jag bockar och bugar. Tillfällena då de riktigt kunniga delar med sig är alltid höjdpunkter på ett forum, och det här
var en höjdpunkt i kubik.

/Klocksebbe
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tack för trevlig läsning och att du tar dig tiden att dela med dig av din kunskap! :)
(förstår inte hur jag kunnat missa den här tråden fram tills nu)
 

the judge

Omega
Tycker min nya kina klocka är en riktigt trevlig
skapelse!
20140704_221130.jpg
 

Bilagor

  • 20140704_221130.jpg
    20140704_221130.jpg
    168.6 KB · Visningar: 107
Topp