• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

en klocka för 15.000

Thezz

Omega
min födelsedag står inför dörren och jag har tjänat ihop 15.000 och har tänkt köpa mig en egen present. men jag är fortfara väldigt ung på klockmarknaden och har inte en jätte stor fantasi. så jag behöver lite på traven.

och kraven på klockan är :
automatiskt
länk armband
kronograf
safir glas
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Kommer inte på något förslag på rak arm hade kollat på märken som longines, certina, omega. Skulle jag köpa mig en kronograf så hade köpt en tudor prince kronograf men de ligger någon tusenlapp över din budget
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Kanske en Omega Seamaster Chrono...den borde vara möjlig att för för ca 15 000 begagnad via C24.
 
Certina DS Podium finns som auto-krono för runt 6kkr.
http://m.prisjakt.nu/product/1997584
image.jpg

Longines Heritage 1951 (mums) saknar bar länken men muuuuuums vad snygg! http://www.mywatch.nu/longines-heritage-1951
image.jpg
 

Thezz

Omega
hur erkänt är longines

frågan har säkert blivit ställd 100000 gånger men hur säkert är det att köpa från c24
 
Longines hör inte skitklockor om det är det du tänker på. De är väl snäppet över Certina/Tissot och med lite "bättre arv".
 

Thezz

Omega
Har tittar lite nu och har hitta en fortis b-42
sinn 144 longines hydroconquste. vilka av dom klockorna faller er mest på smaken


och hur är det med oris
 

MJ24

Patek
2-Faktor
hur erkänt är longines

frågan har säkert blivit ställd 100000 gånger men hur säkert är det att köpa från c24
Det beror nog helt på vem du handlar av.
Generellt är det bara en samlingssite för säljare, så det finns både seriösa och oseriösa hanflare där.
Kolla under Good/Bad Guys c24 tråden...där finnns en del recensioner av handlare.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Var hittar du en nice El Primero för 15?

@axel arvidzon
Zenith är ju för övrigt det mest kreddiga man kan köpa när det gäller kronografer.
Den jag länkade till var buy it now för 2360€ eller offer...

Det var bara första bästa jag hittade..
Rainbow från ca 2000 säljs inte så dyrt,
Kanske för att dim är halvgamla o ganska fula länkar..

Var där inte en big blue här som låg ute för tillslut för ca 17k?
En favorit som jag själv har..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Minns den blåa @Ako
Svårt att sälja sådana klockor på KS. "Ingen" vågar köpa udda klockor. Zenith är mycket pang för pengen.
 
  • Like
Reactions: Ako
Topp