• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En klocka vardera handled..?

Hur många klockor skulle skulle du max kunna ha på dig..?


  • Totala väljare
    163

WatchMe19

Breitling
Som rubriken lyder ser jag vissa människor gå runt med en klocka vardera handled.. fan har man det för ?

Ser ju inte klokt ut!


Eller är det bara jag som är en bonde och inte hängt med i modetrenden senaste...?

Får nog gå hem å plugga lite på fashion 2019
 

WatchMe19

Breitling
Kör just nu med en 216570 på vänstern och Apple watch på högern. Jag tycker själv att jag klarar mig då Apple watchen är ett telefontillbehör :D
Men jag vill ju fan bara polisanmäla dig .. får du inte skumma blickar eller?

Hahahah sist jag var i london påvägen hem såg jag en kille i flyget med två klockor.. alltså jag ögonkn*lla stackarn.. hahahah säkert att det inte va du??
 

rogart-63

Patek
Billiga Bengtsson hade minst 2 på varje arm :)
p-xmlnshttpwww-infomaker.jpg
 

vonhall

Rolex
Detta. Skulle jag mot förmodan skaffa en smartklocka så hamnar den på högern.
Kör oftast med långärmad skjorta och då syns i regel inte klockorna. I alla fall inte bägge samtidigt. Tycker att det är väldigt praktiskt att få notiser på klockan. Hittills så har ingen sagt något!
 

vonhall

Rolex
Men jag vill ju fan bara polisanmäla dig .. får du inte skumma blickar eller?

Hahahah sist jag var i london påvägen hem såg jag en kille i flyget med två klockor.. alltså jag ögonkn*lla stackarn.. hahahah säkert att det inte va du??
Ser drygt 50 kalsonger om dagen på ungdomar som envisas med att byxorna skall sitta på knäna. Ser därför mitt missbruk som en smärre förseelse :D
 

rogart-63

Patek
Ser drygt 50 kalsonger om dagen på ungdomar som envisas med att byxorna skall sitta på knäna. Ser därför mitt missbruk som en smärre förseelse :D
Trodde den trenden var utdöd sen länge . Min son som nu är 24 hade byxorna så när han gick i första klass . Men alla kommer trender och går. Är det trendigt med stringtrosor som sitter högt upp på tjejer oxå ? Det var väl ungefär samtidigt.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Självklart kan du bära en smartwatch och en klocka samtigt, på vardera arm. Enda lösningen om man vill ha en smartklocka (träningsklocka) . Två vanliga klockor är dock ett no-no för mig (åtminstone utanför hemmets dörrar).
 

WatchMe19

Breitling
Nu när man tänker efter så har ju kvinnor flera armband ... varför skulle vi andra inte ha flera klockor på handleden??:D.

Man må se ut som The Trainman i Matrix
Hahahaha
 

Bilagor

  • 1B9B6578-08D1-48AC-A75F-1A07511BCA80.jpeg
    1B9B6578-08D1-48AC-A75F-1A07511BCA80.jpeg
    22.9 KB · Visningar: 1
  • 4CC88AEA-977B-4146-AEF9-3E6674D0CDDF.jpeg
    4CC88AEA-977B-4146-AEF9-3E6674D0CDDF.jpeg
    61.2 KB · Visningar: 2

WatchMe19

Breitling
Träningsklocka/armband samt vanlig klocka är ok.. Syftet är lite olika
Ifall syftet med träningsklocka skulle vara å ta puls.? Ja då skulle de funka. Men så kommer frågan varför har man ens på sig allvardagliga klockan under tränings passet? :)

Är det för att impa på tanterna i gymmet eller ? Haa ?? Haa ?? Haa o_O

Hheheh
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
På Fidel och Ches tid var det nog kvaliteten de ute efter, sen var dom ju advokat och läkare också och hade kanske fått smak på det goda sedan tidigare. Men PG är väl snudd på det motsatta.
KLOCKren, ”länge leve kommuismen, död åt kapitalismen” men Rolex ska man ändå ha som symboliserar rikedom och klass..

Human Will always be a human, it is in our nature
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Alltid två pipor, MEN det är inte för alla...:nailbiting:
Guld är nästan ett måste på ena pipan.
Sen kan man inte jobba på kontor i vanlig bemärkelse, då blir det fel.
Du måste verka i andan av Castron, alltså inte politiskt men själsligt.
Känna Schwartzkopf.....
Minst en Rolex, dock ej sub.

Så för att sammanfatta.
1. Ja alltid
2. Guld
3. Rolex
4. (bonus regel) ej för mellanchefer av klassiskt mått eller gängse kontorspersonal.

Lycka till med dubbeln :)

Edit: En person som bär dubbelt, har aldrig ställt sig frågan om det är rätt.....tänkvärt!
 

Ninen79

Audemars
Jag har en kvinnlig kollega på jobbet som kör Apple Watch och DJ 116234. Jag själv har haft 2 klockor vid något tillfälle när jag skulle möta upp en köpare och ville inte ha klockan i lådan.
 
Topp