• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En klocka vardera handled..?

Hur många klockor skulle skulle du max kunna ha på dig..?


  • Totala väljare
    163

WatchMe19

Breitling
Jag brukar leva ut mina lustar när jag jobbar hemma ibland.
E835417F-9098-46A7-9402-B80F19B4E547.jpeg
Skön samling!!
 

Michael.

Rolex
Fine om man kör en vanlig klocka + en smartwatch för information/uppkoppling/träning etc.
Men köra dubbelpipigt med automatiska ur är sjukt lökigt. :stop:
 
Jag tycker inte att det ser i närheten så degenererat ut som total frånvaro av korrekt meningsuppbyggnad, användning av skiljetecken, eller versalerisering i inlägg på diskussionsforum.
 

Ernst65

Cartier
Ifall syftet med träningsklocka skulle vara å ta puls.? Ja då skulle de funka. Men så kommer frågan varför har man ens på sig allvardagliga klockan under tränings passet? :)

Är det för att impa på tanterna i gymmet eller ? Haa ?? Haa ?? Haa o_O

Hheheh
Hmm, på gymmet..Snarare för att räkna steg på dagarna mm
 

Tapiren

Cartier
Två klockor är såklart grymt coolt. Om man är marxistisk revolutionär från Argentina, annars gör man ju bara bort sig.

Det är som att glida in på den lokala pizzerian i frack och smyga fram till baren för att beställa en martini och därefter spänna ögonen i bartendern och säga "Shaken, not stirred". Coolt om du är i Monaco och råkar heta James Bond... men inte annars.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
När man har så många klockor som jag har så önskar jag att det skulle funka. Men nej det ser bara knasigt ut.
 

MoneyFrogman

Breitling
Skulle nog aldrig ha två klockor på samtidigt.

Riktigt sugen på en Apple Watch, men då skulle jag behöva varva mellan den och en vanlig klocka, vilket förmodligen skulle resultera i att Apple Watch’n skulle bli dammig hemma.

Jag tycker att en Fitbit på höger skulle vara okej när man har en klocka på vänster om det är den version som har ytterst liten display.
 

Buckshot

Panerai
Jag har provat hemma någon gång, men aldrig ute. 2 klockor på samma arm är det sämsta man kan göra. Jag skulle bara ta ett foto och lyckades repa en klocka med kronan på den andra. :banghead:
 

Timer

Panerai
Skulle nog aldrig ha två klockor på samtidigt.

Riktigt sugen på en Apple Watch, men då skulle jag behöva varva mellan den och en vanlig klocka, vilket förmodligen skulle resultera i att Apple Watch’n skulle bli dammig hemma.

Jag tycker att en Fitbit på höger skulle vara okej när man har en klocka på vänster om det är den version som har ytterst liten display.

Precis så. Vanlig klocka på vänster och då, om man har behov, ett fitnessBAND på höger. Ju smalare och tunnare desto bättre.
 

Zlabbe

Omega
2-Faktor
Skulle nog aldrig ha två klockor på samtidigt.

Riktigt sugen på en Apple Watch, men då skulle jag behöva varva mellan den och en vanlig klocka, vilket förmodligen skulle resultera i att Apple Watch’n skulle bli dammig hemma.

Jag tycker att en Fitbit på höger skulle vara okej när man har en klocka på vänster om det är den version som har ytterst liten display.
Detta hände mig. Min smartklocka har legat orörd i flera år tyvärr.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Jag har alltid 2 , varför, well för att jag vill ha det, sedan av praktiska skäl, bor i en världsdel, jobbar mot andra, 10 resor mer lättläst än de flesta GMT,s som oxå skulle funka, men roligare med 2, och jag får använda, de flesta, dinkorna i samlingen oftare...
 

lofgreno

Audemars
Haha, näe det känns jättekonstigt. Kan hända att jag har en xtra Gshock på höger handled när jag lagar mat hemma och ska hålla tider, men annars så... näe...
 

Mankebank

Cartier
Ifall syftet med träningsklocka skulle vara å ta puls.? Ja då skulle de funka. Men så kommer frågan varför har man ens på sig allvardagliga klockan under tränings passet? :)
Jag gjorde det senast förra veckan när jag bodde på ett hotell utan säkerhetsskåp och inte hade minsta lust att lämna klockan på rummet under min löptur.

Kör just nu med en 216570 på vänstern och Apple watch på högern. Jag tycker själv att jag klarar mig då Apple watchen är ett telefontillbehör :D
x9skog6qlwgmbn0dc0cx.jpg
 

Åskviggen

Panerai
Skulle nog aldrig ha två klockor på samtidigt.

Riktigt sugen på en Apple Watch, men då skulle jag behöva varva mellan den och en vanlig klocka, vilket förmodligen skulle resultera i att Apple Watch’n skulle bli dammig hemma.

Jag tycker att en Fitbit på höger skulle vara okej när man har en klocka på vänster om det är den version som har ytterst liten display.
Jag kör alltid fitbit på högra. Andra är valfri ;)
37C6F75B-CF99-49C2-903B-A1A0F0FED778.jpeg
EA87540F-5C3A-4EF2-AFB7-6097B1A61315.jpeg
 
Topp