Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan rekommendera en kille som kallar sig bunnspecial på youtube, han är långt ifrån urmakare men filmar bra och genomför varje steg långsamt och metodiskt...
Nja, han är amatör helt klart. Men jag tycker det är lättare att hinna se hur man gör än när fullblodsproffsen arbetar. Han stöter även på vanligen problem och frågeställningar som ett proffs lärt sig för länge sedan... jag vet inte, kanske det är en dålig metod men den funkar för mig...Ganska underhållande kille faktiskt. Sedan om han han är en bra förebild vet jag inte ...
Stort TACK igen McGyver, för ännu en supertråd!
Hur mycket har du lagt ned i kostnader för verktyg, tvättar mm, samt vart köper man sådant?
McGyver,
Tror att jag läste någon tråd där du polerade glas, och jag fick för mig att det var ett safirglas. Stämmer det att du polerar sådana också? I så fall, hur bär du dig åt med dem?
Håller du på att slipa stenar, så har du redan det viktigaste hemma för att fixa dessa glas - slipmedel!
( Kommer ihåg när jag var liten och förundrades hur farfar lyckades slipa diamanter - det sa ju fröken var världens hårdaste material!!??)
Diamantslippasta och en polertrissa kommer du långt med på ytliga repor. Har du en svarv så går det betydligt snabbare och enklare att spänna upp glaset i denna (lite jobb med att tillverka en adapter/fästplatta) och slipa.
Skall dock säga att idag slipar jag bara om glas om de är svåra att få tag på eller extremt dyra - annars är det enklare/billigare att köpa ett nytt istället!