• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

IMG_5444.jpeg

Orkade inte vänta på att en beggad skulle dyka upp, så blev nytt istället. Mycket cool klocka som jag är mycket nöjd med. Dessutom tillverkad samma år som min dotter, vilket är extra kul.
Enda klagomålet är att sekundvisaren inte träffar index hela tiden, men har förstått att det nästan är ovanligare att den faktiskt gör det. Hur upplever ni andra era kvartsare gällande detta? :)

Min träffar 100% ca 60% av gångerna .. :)

Grattis till klockan, och dottern!

IMG_5444.jpeg

Orkade inte vänta på att en beggad skulle dyka upp, så blev nytt istället. Mycket cool klocka som jag är mycket nöjd med. Dessutom tillverkad samma år som min dotter, vilket är extra kul.
Enda klagomålet är att sekundvisaren inte träffar index hela tiden, men har förstått att det nästan är ovanligare att den faktiskt gör det. Hur upplever ni andra era kvartsare gällande detta? :)
Min träffar då alla rätt så spot on. Tillägger då också att min lumepip är lite på fyllan och sne åt höger i själva triangeln.
IMG_6146.jpeg

Senast ändrad:
Ingen aning men min TGN med eta träffar rätt hela tiden. Kanske inte har med urverket och göra, men ETA är ju "heavy drive" med 3 juveler. Tror det är lite mer "kraft" i de verken. Men som sagt ingen aning..
Vissa toleranser i tillverkningen finns det. Tavlan kanske, hjulet som driver visare kanske. Någonstans i kedjan märker man dem. Ibland har man tur, så tar toleranserna ut varandra, ibland har man inte samma tur.
Men visst hade jag varit ännu nöjdare om jag fått jackpotten 😁

Nu finns dom snart i butiken. En GS Sapphire I 40mm typ

Nu finns dom snart i butiken. En GS Sapphire I 40mm typ

Kommer bli dyr 399£ (ca 5100kr) plus tull o moms..

Senast ändrad:

Någon som testat CWC gummin? Helt missat att det fanns. Kan nog bli rätt najs på!

Någon som testat CWC gummin? Helt missat att det fanns. Kan nog bli rätt najs på!
Köpte en grå förra veckan som jag har testat (men föredrar deras vanliga nato mer

Jag har en om su är intresserad att köpa (endast testad)

Tillbaka
Topp