• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Hillarn

Omega
2-Faktor
Tjena, hittade ingen samlingstråd om CWC så tänkte att det kan vara nice med en samlingstråd med frågor och skryt. Fick hem en G10 från 97' idag och har en SBS som köptes ny från Silvermans för några år sedan.
En sak jag undrade, finns det någon som har en faktisk bild på någon som bär en CWC under tjänst?
Bifoga gärna bilder på era CWC:er, här är mina med en ADANAC emellan men kommer garanterat att bli fler.
20160927_112228.jpg
 

Sorubim

Audemars
Hur ser man att den är issued? Förstås märkning på boettlocket, men finns det några andra skillnader? Skillnader på tavla/visare eller något?

Finns det en issued version med datumfönster?
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Hur ser man att den är issued? Förstås märkning på boettlocket, men finns det några andra skillnader? Skillnader på tavla/visare eller något?

Finns det en issued version med datumfönster?

Du kan välja mellan N/D och D på silvermans eller CWC's hemsida, men om de fanns när CWC hade kontrakt med MOD är lite oklart, känns lite osäkert med tanke på FOD..

_44461856_7_laugh_pa416.jpg
4056254119_c9f5aaaa30_o_zps4352971d.jpg

Lite svårt att se på dessa med mitt otränade öga :/

Ser ut att stämma!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
I denna tråd borde man nog diskutera vad issued och cwc kan innebära.
Jag påstår att man nog bör ha en trovärdig källa för att kalla en cwc för issued. Det går ett dussin på tjoget, eller vad det nu heter.

Andra åsikter?
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
I denna tråd borde man nog diskutera vad issued och cwc kan innebära.
Jag påstår att man nog bör ha en trovärdig källa för att kalla en cwc för issued. Det går ett dussin på tjoget, eller vad det nu heter.

Andra åsikter?
Ja vad innebär issued egentligen? Och om jag nu ska köpa en från Ebay, vad ska jag kolla efter? Undervisar mig gärna, kan inte mycket om CWC.
 

Gasparo

Cartier
2-Faktor
Ja vad innebär issued egentligen? Och om jag nu ska köpa en från Ebay, vad ska jag kolla efter? Undervisar mig gärna, kan inte mycket om CWC.

Är nog svårt att veta med säkerhet. Första steget är att kolla så siffrorna på baksidan stämmer - landskod, årtal, referens etc.
Att de är issued innebär väl att de beställs av MoD och säljs (eller delas ut) vid tjänstgöring? Personligen köpte jag ett ex som varit använt, ett ex i mint condition kan väl endast ha legat oanvänd i militärbutik?
Här är en tråd som behandlar ämnet:
http://forums.watchuseek.com/f7/cwc-watches-issued-not-32228.html#/topics/32228?_k=qjgisg

Min G10 från -97 säger hej
image.jpeg
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Är nog svårt att veta med säkerhet. Första steget är att kolla så siffrorna på baksidan stämmer - landskod, årtal, referens etc.
Att de är issued innebär väl att de beställs av MoD och säljs (eller delas ut) vid tjänstgöring? Personligen köpte jag ett ex som varit använt, ett ex i mint condition kan väl endast ha legat oanvänd i militärbutik?
Här är en tråd som behandlar ämnet:
http://forums.watchuseek.com/f7/cwc-watches-issued-not-32228.html#/topics/32228?_k=qjgisg

Min G10 från -97 säger hej
image.jpeg
Är det någon som vet om det finns något snabb och smidig förklaring till numreringen? Tråden ovan förklarade lite, men jag tänker mig någon typ av tabell eller ett liknande.
 
Topp