• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Lite småsugen på att beställa några band till min titanare. Men deras frakt är ju snordyr tyvärr, som vi vet.
Är det någon som är inne på samma linje och är intresserad av att dela på frakten? Väl hemma i Sverige går det ju att skicka banden till slutlig destination avsevärt mycket billigare.
Säg att vi vore kanske 3-4 st så blir delad frakt + ett spårbart brev inte alltför kostsamt.
Finns det något intresse?
Jag är på.

CWC idag 😎
IMG_4786.jpeg

Det blir ett för titanaren, insåg att mitt ju är moddat. Avklippt.
Ett sånt där grått med deras air, land-vad det nu står för nåt, och ett svart "FXD", hade jag tänkt.
Nåt du har i gömmorna?
Ett grått air,sea land har jag men tagit bort patchen eftersom den hamnar konstigt menar du till en tudor fxd? 22mmfxd?
Har nog en ny svart 20mm ,grå 20mm och grön tror jag kan skicka bild på den grå (samt ett grön land,sea,air men har klippt underdelen så det blir singel

Ett grått air,sea land har jag men tagit bort patchen eftersom den hamnar konstigt menar du till en tudor fxd? 22mmfxd?
Har nog en ny svart 20mm ,grå 20mm och grön tror jag kan skicka bild på den grå (samt ett grön land,sea,air men har klippt underdelen så det blir singel
Jag menar som om det vore till en Tudor, men för CWC titan. Alltså 20 mm.

Skickar upp frågan igen. Ser ut som att vi kan bli åtminstone 4 st som köper band av CWC.
Vill du vara med i en beställning och därmed komma undan mycket billigare och slippa ta den svindyra frakten ensam?
Skriv i tråden under dagen och anmäl ditt intresse i s f.
Jag skapar en tråd framåt kvällen tänkte jag för oss som är intresserade, så att vi kan synka en gemensam beställning.

Skickar upp frågan igen. Ser ut som att vi kan bli åtminstone 4 st som köper band av CWC.
Vill du vara med i en beställning och därmed komma undan mycket billigare och slippa ta den svindyra frakten ensam?
Jag skapar en tråd framåt kvällen tänkte jag för oss som är intresserade, så att vi kan synka en gemensam beställning.
Kan eventuellt vara sugen också.

Jag är på.

Postar här för lite bättre reach: om det är någon som sitter på en CWC RN Diver med automatiskt urverk och utan datum i fint skick som ska säljas, hör gärna av dig.

Här kommen en bild på min Mellor och min förra RN Diver quartz som fått vandra vidare. Gillade dykaren väldigt mycket, men störde mig på att sekundvisare och tavla inte var helt i linje på vissa delar av tavlan. 🤷‍♂️

IMG_2586.jpeg

73ECC868-DBB2-4607-A049-AE1AC999B922.jpeg

Senast ändrad:
Vilken härlig supernörddetaljnivå! Håller helt med, men fick jämföra flera ggr efter att ha läst för slarvigt. Försökte se skillnad mellan sekundvisarna, men det gick jag till slut bet på. Däremot, med vägledning av texten, såg jag till slut skillnaden. Värt 1900 pix ink moms, absolut! 😂
Tur att det man inte är ensam i denna galna hobby.
Ja.🫣 Det är detaljerna som gör helheten. Alldeles för många klockor har fått vandra vidare pga någon liten detalj som skavde.

Tillbaka
Topp