• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Har väl inte direkt varit något större fan av natoband tidigare, men jag måste säga att jag förstår hyllningskören för CWCs egna band. De är bra. Riktigt bra.
Banden i sig är ju inte svindyra heller. Känns faktiskt förhållandevis prisvärda.
20250828_144052.jpg

20250828_144048.jpg

20250828_144255.jpg

20250828_144257.jpg
20250828_144359.jpg
Nöjd med bandet?

Va tycker du om deras nya den svart velcro eller vad dom nu heter? Köpte likadan och väntar på dom ska skickas 🙈🙈🙈
Speed strap heter det.
Av alla jag provat från CWC, vilket inte är fler än du ser på bilden, dvs inte något seat belt eller liknande, utan de mer robusta banden, är det avsevärt mycket mera följsamt än de robusta banden. Väldigt behagligt att bära, jag skulle säga det skönaste.

På plussidan; mjukt och skönt men inte sladdrigt. 100% justerbart så du kommer alltid att hitta exakt den "spänning" du vill ha på bandet. Det formar sig också snällt efter klockans former och din handled. Det står inte ut från klockan som de styvare banden tenderar att göra.

På minussidan: gissningsvis kommer kardborren att bli sämre över tid och med tiden upplevas halvdålig. Men det är helt och fullt en gissning.
En annan sak jag dock märkte, är att man får vara lite varsam när man ska ta sig klockan. Bandet beter sig INTE som ett vanligt nato som man får dra isär för att få av sig. Det här glider isär snabbt av sig själv när man öppnar det. M a o, håll fast i någon del band eller klocka när du ska ta av det, annars kommer klockan att ramla i backen. Jag fångade min i flykten, men det hade kunnat sluta med en klocka på golvet...

Nu är jag riktigt spänd på att få se lite nya band på några CWCs snart 😁
@McNulty och @Valde lär väl vara först ut 😇
Yes, självklart kommer det här! Personlig leverans av ovan, bästa @ironcastle, bandgrossisten 😆 Stort tack igen för det, och för att du styrde ihop beställningen!

IMG_4898.jpeg

Som alltid blir man aldrig besviken på CWC olika band. Även en ny Sverige-loop blev det då jag tappat bort min…

Särskilt nice var det gröna med svart stripe! Mjukt och följsamt 👌🏼
IMG_4899.jpeg

Körde ändå på ett säkert kort till att börja med, är svag för helgrönt så börjar med det här 😎
IMG_4904.jpeg

Yes, självklart kommer det här! Personlig leverans av ovan, bästa @ironcastle, bandgrossisten 😆 Stort tack igen för det, och för att du styrde ihop beställningen!

IMG_4898.jpeg

Som alltid blir man aldrig besviken på CWC olika band. Även en ny Sverige-loop blev det då jag tappat bort min…

Särskilt nice var det gröna med svart stripe! Mjukt och följsamt 👌🏼
IMG_4899.jpeg

Körde ändå på ett säkert kort till att börja med, är svag för helgrönt så börjar med det här 😎
IMG_4904.jpeg
Bandgrossisten ja, that's me! 😂
Va kul att du blev så nöjd och vad trevligt det var att ses! 🤩
Nu är det bara att nöta in dem, men det lär väl iofs ta ett tag 😁

Edit: jäklar vad snyggt det blev! Nästan så att jag ångrar mig lik förbaskat, skulle ha köpt ett grönt också!

Bandgrossisten ja, that's me! 😂
Va kul att du blev så nöjd och vad trevligt det var att ses! 🤩
Nu är det bara att nöta in dem, men det lär väl iofs ta ett tag 😁

Edit: jäklar vad snyggt det blev! Nästan så att jag ångrar mig lik förbaskat, skulle ha köpt ett grönt också!
Detsamma, mycket trevligt! 🙏🏼😍

Visst blev det! Grönt är alltid rätt. Klart du ska ha ett sådant 😉 Får väl bli till nästa beställning! 🤩

Någon av er som är intresserade att byta svart cwc diver dag/datum mot en i stål?
Cwc divers T tavla klockan är från 2012 och kommer som fullset,
Certifikat är ett måste

OPS!!!Skrev innan det var tritium tavla men tydligen så är det inte det. Sorry

Bilagor

• IMG_0124.jpeg
    IMG_0124.jpeg
    660.5 KB · Visningar: 2
  • IMG_0077.jpeg
    IMG_0077.jpeg
    258.4 KB · Visningar: 3
Senast ändrad:
Någon av er som är intresserade att byta svart cwc diver dag/datum mot en i stål?
Cwc divers Tritium tavla klockan är från 2012 och kommer som fullset,
Certifikat är ett måste
I och med att lysmassan ser "bullig" ut skulle jag tro att du har en T märkt tavla med luminova som lysmassa. Förvirrande jag vet.

Men riktigt tritium lär du inte hitta i klockor från 2012 🙂

Tillbaka
Topp