• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

IMG_1722.jpeg
 
För att få lite ”liv” i tråden. Vad kör ni för andra tidszon och använder ni den?

Kör Singapore +6hrs eftersom mycket av kontakten med regionen är i där (eller +/- ngn timme).

Visst är det enkelt att räkna eller använda mobilen, men efter ett par veckor går det lika fort att läsa av den andra tidszonen som den vanliga.

DO01018561.jpeg
 
För att få lite ”liv” i tråden. Vad kör ni för andra tidszon och använder ni den?
Kör Singapore +6hrs eftersom mycket av kontakten med regionen är i Singapore.

Visst är det enkelt att räkna eller använda mobilen, men efter ett par veckor går det lika fort att läsa av den andra tidszonen som den vanliga.

DO01018561.jpeg
Nu på semester i Dubai så kör jag svensk och UAE tid 😎
1DF86765-F828-496F-B356-DC9C18AE19ED.jpeg
 
För att få lite ”liv” i tråden. Vad kör ni för andra tidszon och använder ni den?

Kör Singapore +6hrs eftersom mycket av kontakten med regionen är i där (eller +/- ngn timme).

Visst är det enkelt att räkna eller använda mobilen, men efter ett par veckor går det lika fort att läsa av den andra tidszonen som den vanliga.

DO01018561.jpeg
Svensk tid. Händer att jag använder klockan som kompass, men egentligen noterade jag att jag då borde köra vintertid på GMT visaren
 
Är det någon här i tråden som testat denna on the fly länken från Steel reef och som kan kommentera edn?
 
Är det någon här i tråden som testat denna on the fly länken från Steel reef och som kan kommentera edn?
Spännande! Behovet finns
 
Tillbaka
Topp