• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Äntligen tillbaka efter tavelbyte och service! Första vita Explorer för mig, men tredje 16570 🙈

70679560573__167058E6-BA89-4E4C-A9F5-A6EA5690D2A8.jpeg
Fin! Har du båda tavelfärgerna och bytt färg eller var tavlan trasig? Jag är sugen på att skaffa en vit tavla till min svarta.

Jag tror frågan varit uppe förut men är det möjligt att köpa en via AD?
 
Fin! Har du båda tavelfärgerna och bytt färg eller var tavlan trasig? Jag är sugen på att skaffa en vit tavla till min svarta.

Jag tror frågan varit uppe förut men är det möjligt att köpa en via AD?
Jag har både svart och vit tavla, så passade på att byta när jag servade min :) Vet inte hur åtkomsten är hos AD, jag köpte tavla på bukowskis och visare av en tysk som sitter på en del grejer till rolex. Tycker dock det verkar krylla av svarta lösa tavlor och visarset, men vita motsvarigheten har varit svårt att hitta för mig (till ett acceptabelt pris).
 
Jag har både svart och vit tavla, så passade på att byta när jag servade min :) Vet inte hur åtkomsten är hos AD, jag köpte tavla på bukowskis och visare av en tysk som sitter på en del grejer till rolex. Tycker dock det verkar krylla av svarta lösa tavlor och visarset, men vita motsvarigheten har varit svårt att hitta för mig (till ett acceptabelt pris).
Åh Nice, tack för svar, jag skulle vilja ha samma möjlighet. Ja jag har inte kollat supermycket än men jag har ändå gjort samma betraktelse som dig kring den vita.

Edit: snackade med en AD nu, gick att lösa tavla och tavelbyte, satan så kul!

Tilläggsfråga: hur hanterar du tavelbytet eftersom de helst, endast (?) byter i samband med service?
 
Senast ändrad:
Åh Nice, tack för svar, jag skulle vilja ha samma möjlighet. Ja jag har inte kollat supermycket än men jag har ändå gjort samma betraktelse som dig kring den vita.

Edit: snackade med en AD nu, gick att lösa tavla och tavelbyte, satan så kul!

Tilläggsfråga: hur hanterar du tavelbytet eftersom de helst, endast (?) byter i samband med service?
Jag bytte hos fristående urmakare, billigare service och mindre krångel samt två veckor hos urmakaren kontra vad nu AD tar på sig.

Tror han jag gick till kan byta utan att serva, men jag passade på att göra service då det var dags.
 
Av en slump pratade jag med AD idag. Det är 8000 för tavlan (om man vill behålla den gamla) och 2000 för byte och trycktest. 10K är ganska mycket men å andra sidan är det ju en bra deal för att mer eller mindre kunna ha "två olika klockor".
 
Av en slump pratade jag med AD idag. Det är 8000 för tavlan (om man vill behålla den gamla) och 2000 för byte och trycktest. 10K är ganska mycket men å andra sidan är det ju en bra deal för att mer eller mindre kunna ha "två olika klockor".
Det låter ändå rätt bra, jag skulle ju ha tritiumtavla och visare vilket landade på drygt 8k också, plus service där byte och trycktes var inkluderat.
 
Av en slump pratade jag med AD idag. Det är 8000 för tavlan (om man vill behålla den gamla) och 2000 för byte och trycktest. 10K är ganska mycket men å andra sidan är det ju en bra deal för att mer eller mindre kunna ha "två olika klockor".

Menar du att AD låter dig behålla den gamla tavlan om du byter?
 
Menar du att AD låter dig behålla den gamla tavlan om du byter?
Upplägget är att genom AD (men Rolex som styr) så kan du välja att behålla eller returnera den gamla tavlan. Men om du vill behålla den gamla tar Rolex ut en avgift för det. Och jag tror(?) att en förutsättning är att man äger modellen och referensen som man köper tavlan till. Dvs. man kan inte gå in och bara köpa eller byta ut en tavla utan att äga själva klockan.
 
Upplägget är att genom AD (men Rolex som styr) så kan du välja att behålla eller returnera den gamla tavlan. Men om du vill behålla den gamla tar Rolex ut en avgift för det. Och jag tror(?) att en förutsättning är att man äger modellen och referensen som man köper tavlan till. Dvs. man kan inte gå in och bara köpa eller byta ut en tavla utan att äga själva klockan.
Stämmer bra. Men det blir servicetavla va? Dvs AD kommer inte skaffa fram en tritiumtavla till äldre modell
 
Tillbaka
Topp