Har du en sub skulle jag hel klart säga vit Explorer!
Japp, har ju redan en vit IWC Aquatimer som jag gillar, det är isf den som måste lämna men vi får se.
Den gillar jag mycket så det är lite tveksamt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har du en sub skulle jag hel klart säga vit Explorer!
Och för övrigt har jag precis samma fundering som ovan då min nästa blir en SubC och näst-nästa kanske en ExplorerIIÄr sugen också, gillar den svarta mer men tänker att den kommer bli för lik min sub så det blir lite trist ?
Gillar iof den vita också men svarta lite mer, ni som har både sub och exp 2 hur resonerar ni ?
Det var på tiden att den här tråden startades..! 16570 aka sann tool watch. En av de bästa Rollarna som gjorts! Min på canvasband:
Jag har en 14060, den är ju ännu mer lik än 114060Perfekt tråd! Jag gillar klockan, så bra att kunna kolla på en massa bilder på samma ställe!
Och för övrigt har jag precis samma fundering som ovan då min nästa blir en SubC och näst-nästa kanske en ExplorerII
Vad menar du med slirig, @AndyAnd ?
Låter som något du bör kolla upp. Ta med till Rolex AD och hör med dem, alternativt maila/ring!Det är lite svårt att hitta lägena när jag drar ut kronan, den beter sig aningen underligt. Nästan som att den inte hittar rätt läge när jag drar ut kronan, ibland får jag dra ut den och trycka in den igen för att hitta något läge överhuvudtaget. I innersta läget går det inte alltid att dra upp den utan den går bara runt utan att det klickar, ibland går den att dra upp. Ska jag hitta de andra lägena så måste jag trycka in och dra ut kronan några gånger. Det är lite svårt att förklara men det är precis som att den glappar på något sätt så att den inte hoppar i rätt läge. Kan det vara något med kronaxelns fäste tro?
Känner inte alls igen det där - något verkar vara lite knas!Det är lite svårt att hitta lägena när jag drar ut kronan, den beter sig aningen underligt. Nästan som att den inte hittar rätt läge när jag drar ut kronan, ibland får jag dra ut den och trycka in den igen för att hitta något läge överhuvudtaget. I innersta läget går det inte alltid att dra upp den utan den går bara runt utan att det klickar, ibland går den att dra upp. Ska jag hitta de andra lägena så måste jag trycka in och dra ut kronan några gånger. Det är lite svårt att förklara men det är precis som att den glappar på något sätt så att den inte hoppar i rätt läge. Kan det vara något med kronaxelns fäste tro?
+1Låter som något du bör kolla upp. Ta med till Rolex AD och hör med dem, alternativt maila/ring!
Låter som något du bör kolla upp. Ta med till Rolex AD och hör med dem, alternativt maila/ring!
Nu när jag satt och fipplade lite med kronan så "fastnade" den i ytterläget där man ställer tiden. Ingenting hände när jag tryckte in kronan igen och den kom inte igång. Efter att dragit ur och tryckt in kronan några gånger så ändrade den läge igen och kom igång. När jag skruvade in den så hoppade timvisaren ett steg, precis som att det läget hoppade i tillfälligt. Det får nog bli ett besök på Bergströms imorgon... Trist.
Jag fick den förut idag så det vore skoj om det är något som är enkelt att åtgärda, exempelvis någon lös skruv eller liknande. Någon som kan våga sig på en gissning? Annars får jag bita i det sura äpplet och skicka tillbaka klockan till Holland, det är ju trots allt ett års garanti på den.
Kom SEL samtidigt som dom tog bort lug holes?
Det finns mao inte lug holes med SEL?
Kul med nyköp, grattis!
Har ägt några stycken tidigare.
Gillar att bära den på brunt kraftigt skinn.
/j
Här är SEL med "lugholes"
Här är två dagsfärska bilder:
Beställde detta, härifrån: https://www.globalwatchband.com/genuine-cordura-high-performance-watch-band-strap-20mm.htmlVad är det för canvas? Grymt bra match tänkte skaffa nåt liknande till min exp.