• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Har haft min Explorer på "vintageskinn" från singularstraps. Tycker det lyfter den vita tavlan :)

image.jpg

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    73.9 KB · Visningar: 56
Dock får man inte med charmen för 5k :)

Nu hade ju alla sportrollar samma länk innan den uppdaterades..

Tycker inte det finns någon charm i en relativt ny klocka med så skräpig länk och därför sålde jag min sub. Men det är kanske bara jag. Däremot på vintagerollar med målade index och helst plexiglas så hade det varit charmigare. Tyckte att LNIB BB & smp-c för samma peng var mer värt och kändes mer gediget. Nu kostar ju inte en exp2 som en sub heller men ändå. Tycker det är trist att något så relativt nytt kan kännas så sletet för dom pengarna.

Äh, va ni tvungna å starta den här tråden?! Jag var ju redan sugen på en 16570 och inte blev det bättre nu! :p :banghead:

Jag gillar den! Kanske den perfekta OWG stålsportsklockan! :hungry:

- "Riktig klocka" (som det tjatas så mycket om vilken man som novis ska välja).
- Funkar till allt (Speedos / smoking).
- Hyggligt tool:ig och tillräckligt vattentålig för 99,99% av potentiella användare.
- Lagom många beslutsparametrar med minimal risk för beslutsmässig blackout (svart eller vit?).
- Snyggast på länk (som alltid är fallet) men möjlighet att variera sig med nato / läder / gummi etc, om man är lagd åt det hållet...
- Lagom storlek för den genomsnittliga ambivalenta handleden hos KS-noviserna.
- Lite spretig prisbild (kollat Chrono24 som flyktigast. När man sållat bort de billigaste och dyraste verkar medelpriset ligga runt 40 kkr...
- Svårt att se att den skulle falla i prisutvecklingshänseende...

Tuta och kör, säger jag! :)

Jag älskar min exp 2:a. Är en klocka jag aldrig kommer sälja. Skönare klocka att bära på sommaren och på äventyr får man leta efter. Någon tyckte den kändes billig. Håller inte riktigt med det påståendet men kan säga att det första en kollega sa när jag berättade om klockan är : "va, skojar du? Är det där en rolex?! Ser ju ut som en klocka från ur och penn. Nej din andra (GMT BLNR) gillar jag mycket bättre! Sälj den där!"

Haha, jag blev så paff när jag hörde den kommenteren. Men samtidigt så förstår jag min icke klockintresserade vän. Det ser inte ut som en dyr ROLEX vilken faktiskt jag tycker är skönt de dagar man bara vill skrota runt med en riktigt schysst klocka!

Bifogar ett par bilder tsm med min sommarpärla :)
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Hur mycket ska man ge för en 16570 ungefär? De börjar ju vid ~28tkr på Chrono24, ligger ett gäng mellan 30-35 men majoriteten verkar ligga på 35-40tkr. Borde man misstänka någon baksida med de för 30?

Hur mycket ska man ge för en 16570 ungefär? De börjar ju vid ~28tkr på Chrono24, ligger ett gäng mellan 30-35 men majoriteten verkar ligga på 35-40tkr. Borde man misstänka någon baksida med de för 30?
Ålder, servicebehov och b&p avgör. Priserna börjar vid 30 och strax under för 90-talarna utan b&p och okänd servicehistorik. 20-talarna med SEL något högre och högst ligger de senaste årgångarna med nya verket.

Känns som att bara för något år sedan låg de kring 25-28 här på K&S, även de verkar alltså rusat tyvärr.

Tillbaka
Topp