• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Grattis! Bra komplement till din 1016:)

Och hans grymma 14060 ska tilläggas! :)

Den kommer @JohnZ sälja nu när han har en exp2a ;)

Det stortvekar jag. Trotjänare sedan 20 år och självköpt i butik av @JohnZ
Det var rackarn's vilken örnkoll ni har!:)
Tack så mycket, @Gummo! En grym klocka som dessutom är fantastisk skön att bära. Men @Stefanweei har helt rätt, ingen av mina övriga klockor kommer nånsin kunna peta min 14060 ur laget. Förändringar är i antågande och det ser faktiskt ut som att det blir 1016 som bänkas...:nailbiting::bag:
 
Senast ändrad:

Gummo

Joker
2-Faktor
Det var rackarn's vilken örnkoll ni har!:)
Tack så mycket, @Gummo! En grym klocka som dessutom är fantastisk skön att bära. Men @Stefanweei har helt rätt, ingen av mina övriga klockor kommer nånsin kunna peta min 14060 ur laget. Förändringar är i antågande och det ser faktiskt ut som att det blir 1016 som bänkas...:nailbiting::bag:
Jaha, alla människor gör misstag. Medlemmar på klocksnack verkar dock göra fler misstag än övriga människor i världen...
Nädå, bara du är lycklig. Din 1016 spöar dock 14060 alla dagar i veckan:)
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Bumpar med en gammal bild :)
image.jpg
 
Hej gott folk! Varit otroligt sugen en längre tid på en 16570 och snart är det dags att slå till. Finns det några generella råd att ha i bakhuvudet vid inköp rörande just denna modell? Förutom de uppenbara som att köpa säljaren etc.
Vet att det finns med och utan SEL/lugholes osv, vad föredras? Finns säkert mycket mer att ta ställning till också så jag är tacksam för tips.
Med önskan om en fortsatt trevlig sommar/ Tjänstemannen
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hej gott folk! Varit otroligt sugen en längre tid på en 16570 och snart är det dags att slå till. Finns det några generella råd att ha i bakhuvudet vid inköp rörande just denna modell? Förutom de uppenbara som att köpa säljaren etc.
Vet att det finns med och utan SEL/lugholes osv, vad föredras? Finns säkert mycket mer att ta ställning till också så jag är tacksam för tips.
Med önskan om en fortsatt trevlig sommar/ Tjänstemannen
SEL får länken att kännas mer stabil och inte lika rasslig så SEL är, enligt mig att föredra i alla fall.

Gällande Lugholes; jag har en 16570 med SEL och Lugholes och det är väl att föredra om du vill byta band lättare. För mig spelar det ingen större roll men har hört folk som tycker det är snyggt, ser "tooligare" ut osv. I övrigt, kolla så att borstningen är korrekt, inte felpolerad osv. Kan även vara bra att kolla upp servicehistorik med mera.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor

SEL får länken att kännas mer stabil och inte lika rasslig så SEL är, enligt mig att föredra i alla fall.

Gällande Lugholes; jag har en 16570 med SEL och Lugholes och det är väl att föredra om du vill byta band lättare. För mig spelar det ingen större roll men har hört folk som tycker det är snyggt, ser "tooligare" ut osv. I övrigt, kolla så att borstningen är korrekt, inte felpolerad osv. Kan även vara bra att kolla upp servicehistorik med mera.
Stefan, har du någonting att tillföra gällande min frågeställning?
 
SEL får länken att kännas mer stabil och inte lika rasslig så SEL är, enligt mig att föredra i alla fall.

Gällande Lugholes; jag har en 16570 med SEL och Lugholes och det är väl att föredra om du vill byta band lättare. För mig spelar det ingen större roll men har hört folk som tycker det är snyggt, ser "tooligare" ut osv. I övrigt, kolla så att borstningen är korrekt, inte felpolerad osv. Kan även vara bra att kolla upp servicehistorik med mera.

Tack för svaret! Hur solida endlinks alltså... Hur ser man på bilder att de är solida? Är det någon visuell skillnad?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Stefan, har du någonting att tillföra gällande min frågeställning?
Jag tycker bilderna är lite för suddiga för att jag ska vilja uttala mig. 16570 är en klocka som är borstad på de flesta ytorna och det ska se rätt ut. Den första länken såg bezeln ganska repig ut? Ska se om jag kan ta någon skarp bild på hur min ser ut.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tycker bilderna är lite för suddiga för att jag ska vilja uttala mig. 16570 är en klocka som är borstad på de flesta ytorna och det ska se rätt ut. Den första länken såg bezeln ganska repig ut? Ska se om jag kan ta någon skarp bild på hur min ser ut.
Tar dåliga bilder nu men här kommer en några veckor gammal bild. Min är alltså i bra skick och hur de bör se ut.
@Choppe
image.jpeg


image.jpg
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Hej gott folk! Varit otroligt sugen en längre tid på en 16570 och snart är det dags att slå till. Finns det några generella råd att ha i bakhuvudet vid inköp rörande just denna modell? Förutom de uppenbara som att köpa säljaren etc.
Vet att det finns med och utan SEL/lugholes osv, vad föredras? Finns säkert mycket mer att ta ställning till också så jag är tacksam för tips.
Med önskan om en fortsatt trevlig sommar/ Tjänstemannen
Jag tycker personligen att med eller uttan sel inte är så viktigt, viktigare att borstningarna ser bra ut! Jag har en uttan sel och är jättenöjd då jag byter band ofta är det otroligt skönt med lugholes så jag tar det före sel, men kan man få både och är det bra!:)
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Hej gott folk! Varit otroligt sugen en längre tid på en 16570 och snart är det dags att slå till. Finns det några generella råd att ha i bakhuvudet vid inköp rörande just denna modell? Förutom de uppenbara som att köpa säljaren etc.
Vet att det finns med och utan SEL/lugholes osv, vad föredras? Finns säkert mycket mer att ta ställning till också så jag är tacksam för tips.
Med önskan om en fortsatt trevlig sommar/ Tjänstemannen
Sitter på grönt nato idag!:)
image.jpg
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Dissar inte modellen, tycker bara det är fascinerande att folk lägger upp så många bilder på samma ur.

Det är såklart inte bara en tråd för bilder även om det såklart är kul att den hålls vid liv med bilder. Tycker att den ofta används av folk som är sugna på just 16570, för att ställa frågor om allt från länkreferenser till frågor om skick osv. Tycker att det är föredömligt jämfört med att starta en ny tråd varje gång.
 
Topp