Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt korrekt. Aldrig sett detta förr men jag tror att allt är i sin ordning.Ja, jag med. Tavlan är otroligt fin och jag kan inte hitta nåt annat fel än att "=" är lite snett, eller snarare ser det ut som om ordet "Submariner" är lite snett "printat" på tavlan, lite mer åt vänster.
Helt korrekt. Aldrig sett detta förr men jag tror att allt är i sin ordning.
Jag skulle dock vara lite nojig över pittingen. Ser det likadant ut på andra sidan? Kan man läsa hela serienumret?
Yes. Var bara rädd att den kunde vara oläslig med tanke på korrosionen. Är den det så blir klockan svårsåld senare.Javisst. Lite svårsedd dock. Måste tilta boetten lite att få rätt ljus. Men graveringarna ser korrekta ut.
Du menar med risk för att vara stulen eller?Yes. Var bara rädd att den kunde vara oläslig med tanke på korrosionen. Är den det så blir klockan svårsåld senare.
Well.. I förlängningen. Är serienumret borta så är det få som tar i klockan. Inget försäkringsbolag försäkrar, inget auktionshus tar in och få dealers rör den. Och om de gör så är det duktigt rabatterat.Du menar med risk för att vara stulen eller?
Pitting är en form av rost så det finns alltid en risk att den sprider sig. När det gäller baksidan så kan det i förlängningen göra att klockan inte längre är tät. Även mellan luggarna så kan det faktiskt gnaga sig igenom hela boetten. Jag har en vän som hade en klocka där det till slut blivit ett hål rakt in till verket. Hur lång tid det tar vet jag inte men det är inte ett gott tecken att det fått fäste. Sedan så kan det säkert stanna av också men jag är ingen expert på området.Pittingen är inte så bad under bakstycket. @SamiA har en bild, där O-ringen går ser ut att klarat sig bra.
Sami, do you have the picture of the caseback open?
Om den håller 46 år till är jag mer än nöjd!Pitting är en form av rost så det finns alltid en risk att den sprider sig. När det gäller baksidan så kan det i förlängningen göra att klockan inte längre är tät. Även mellan luggarna så kan det faktiskt gnaga sig igenom hela boetten. Jag har en vän som hade en klocka där det till slut blivit ett hål rakt in till verket. Hur lång tid det tar vet jag inte men det är inte ett gott tecken att det fått fäste. Sedan så kan det säkert stanna av också men jag är ingen expert på området.
Jag blir väldigt nyfiken och undrar om någon har vederhäftig information?
Det där är en mk6.Här är ett exemplar med ett liknande tryck; är detta också underligt?
http://rolexpassionmarket.com/watches/rolex-submariner-1680-crazy-red-sub-mk6-lemrich-dial/
Men den där har ju absolut inga open 6.Här är ett exemplar med ett liknande tryck; är detta också underligt?
http://rolexpassionmarket.com/watches/rolex-submariner-1680-crazy-red-sub-mk6-lemrich-dial/
- Ja, det framgår av annonsen. Men nu har vi två exemplar med liknande likhetstecken...Det där är en mk6.
Liknande vad? Det är en helt annan version som skiljer sig på en massa sätt. Eller menar du att den också skiljer sig från sitt referensex på DRSD.com?Här är ett exemplar med ett liknande tryck; är detta också underligt? (Större bild om du klickar på länken).
- Ja, det framgår av annonsen. Men nu har vi två exemplar med liknande likhetstecken...
Det finns definitivt skillnader mot referensbilden på drsd.com och i tråden på VRF. Förutom "="-tecknets position även tjockleken på kronans nedre vänstra hörn. Men isf finns det tydliga variationer inom MkV.
att det dyker upp variationer inom vintage rolex är väl ingen nyhet?
Really? It is not common to see ”new” versions. In this case it is because the red text is printed separatly but in most cases everything is printed all together on matte dials. Then you will not have any irregularities.Indeed. It should not be news to anyone who's versed in to vintage even a bit deeper than DRSD and few other basic sites.
Om du läst tråden så ser du att klockan ifrågasatts. Efter en diskussion så tror jag att den allmänna uppfattningen är att klockan är okej.Det är manligt och hedersamt att vara klar, tydlig och redig i sina uttalanden. Är det någon som påstår att uret som Sami sålt inte är genuint så skriv det.
Om jag läst tråden? Är det ett forum där vi diskuterar klockor?... Nu får du allt strama upp, dig dylika kommentarer nedvärderar dig själv. Nu håller vi oss på mattan innan det urartar. Ha en bra dag alla här på forumetOm du läst tråden så ser du att klockan ifrågasatts. Efter en diskussion så tror jag att den allmänna uppfattningen är att klockan är okej.
Som Aurum tidigare nämnt så är detta ett forum där vi diskuterar klockor.
För att hjälpa dig på traven så tror jag inte att någon tror att detta ur inte är genuint. Jag hoppas att du också får en fantastisk dag.Om jag läst tråden? Är det ett forum där vi diskuterar klockor?... Nu får du allt strama upp, dig dylika kommentarer nedvärderar dig själv. Nu håller vi oss på mattan innan det urartar. Ha en bra dag alla här på forumet