• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En vacker Red Sub...

bayerische

Breitling
Ja, jag med. Tavlan är otroligt fin och jag kan inte hitta nåt annat fel än att "=" är lite snett, eller snarare ser det ut som om ordet "Submariner" är lite snett "printat" på tavlan, lite mer åt vänster.

Mk5 tavlan är ju den enda som inte har vit text under den röda i ordet "Submariner".
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ja, jag med. Tavlan är otroligt fin och jag kan inte hitta nåt annat fel än att "=" är lite snett, eller snarare ser det ut som om ordet "Submariner" är lite snett "printat" på tavlan, lite mer åt vänster.
Helt korrekt. Aldrig sett detta förr men jag tror att allt är i sin ordning. :)

Jag skulle dock vara lite nojig över pittingen. Ser det likadant ut på andra sidan? Kan man läsa hela serienumret?
 

bayerische

Breitling
Helt korrekt. Aldrig sett detta förr men jag tror att allt är i sin ordning. :)

Jag skulle dock vara lite nojig över pittingen. Ser det likadant ut på andra sidan? Kan man läsa hela serienumret?

Javisst. Lite svårsedd dock. Måste tilta boetten lite att få rätt ljus. Men graveringarna ser korrekta ut.
 

bayerische

Breitling
9E3F1B58-DBF2-4543-8C51-79BFF1101D41.jpeg
 

bayerische

Breitling
Pittingen är inte så bad under bakstycket. @SamiA har en bild, där O-ringen går ser ut att klarat sig bra.
Sami, do you have the picture of the caseback open?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Du menar med risk för att vara stulen eller?
Well.. I förlängningen. Är serienumret borta så är det få som tar i klockan. Inget försäkringsbolag försäkrar, inget auktionshus tar in och få dealers rör den. Och om de gör så är det duktigt rabatterat.

Nu är serialen läslig men är den inte det så är det en dealbreaker för de flesta.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Pittingen är inte så bad under bakstycket. @SamiA har en bild, där O-ringen går ser ut att klarat sig bra.
Sami, do you have the picture of the caseback open?
Pitting är en form av rost så det finns alltid en risk att den sprider sig. När det gäller baksidan så kan det i förlängningen göra att klockan inte längre är tät. Även mellan luggarna så kan det faktiskt gnaga sig igenom hela boetten. Jag har en vän som hade en klocka där det till slut blivit ett hål rakt in till verket. Hur lång tid det tar vet jag inte men det är inte ett gott tecken att det fått fäste. Sedan så kan det säkert stanna av också men jag är ingen expert på området.
 

bayerische

Breitling
Pitting är en form av rost så det finns alltid en risk att den sprider sig. När det gäller baksidan så kan det i förlängningen göra att klockan inte längre är tät. Även mellan luggarna så kan det faktiskt gnaga sig igenom hela boetten. Jag har en vän som hade en klocka där det till slut blivit ett hål rakt in till verket. Hur lång tid det tar vet jag inte men det är inte ett gott tecken att det fått fäste. Sedan så kan det säkert stanna av också men jag är ingen expert på området.
Om den håller 46 år till är jag mer än nöjd! :D
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Jag blir väldigt nyfiken och undrar om någon har vederhäftig information?

Vad för info tänker du på`?
Det dyker upp ett väldigt fint X med en liten avart.......då klockan kostar 100K + så är det nog ganska uppenbart att man skärskådar den.....för ägarens och andras skull.

Ifrågasättandet är aldrig personligt, även om det kan uppfattas så......det är för lärandets skull........nu är nog allt Dandy......men det finns fall då det inte är så.
Hade själv suttit med en faketavla i en 1655:a om jag inte låtit andra nagelfara den.....det var ingen rolig upplevelse där och då.....men i efterhand är jag evigt tacksam.....
 
Senast ändrad:

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Här är ett exemplar med ett liknande tryck; är detta också underligt? (Större bild om du klickar på länken).
http://rolexpassionmarket.com/watches/rolex-submariner-1680-crazy-red-sub-mk6-lemrich-dial/

rolex-1680-red-submariner-mk6-1.jpg


- Ja, det framgår av annonsen. Men nu har vi två exemplar med liknande likhetstecken...
Liknande vad? Det är en helt annan version som skiljer sig på en massa sätt. Eller menar du att den också skiljer sig från sitt referensex på DRSD.com?

Jag tror för övrigt att vi var ganska så färdiga med denna diskussion. Falcone såg inga tveksamheter på de bättre bilderna och den skillnad som jag pekat ut har visat sig vara på grund av att Submariner-trycket sitter på lite olika ställen på olika tavlor.
 
Senast ändrad:

Joakim C

Cartier
Då får vi konstatera att det finns liknande likhetstecken som är ojämna på olika typer av tavlor...Nu är jag färdig.:D
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Indeed. It should not be news to anyone who's versed in to vintage even a bit deeper than DRSD and few other basic sites.
Really? It is not common to see ”new” versions. In this case it is because the red text is printed separatly but in most cases everything is printed all together on matte dials. Then you will not have any irregularities.

The ”basic sites” are still great when it comes to reference points. Unless you are focused at one specific model it is impossible to remember the details of every mk on every model. Especially pointing out differencies.

I’m not sure you want to continue this discussion Sami. But feel free and we shall see what comes out of it. :)
 

Joakim C

Cartier
Det är manligt och hedersamt att vara klar, tydlig och redig i sina uttalanden. Är det någon som påstår att uret som Sami sålt inte är genuint så skriv det.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Det är manligt och hedersamt att vara klar, tydlig och redig i sina uttalanden. Är det någon som påstår att uret som Sami sålt inte är genuint så skriv det.
Om du läst tråden så ser du att klockan ifrågasatts. Efter en diskussion så tror jag att den allmänna uppfattningen är att klockan är okej. :)

Som Aurum tidigare nämnt så är detta ett forum där vi diskuterar klockor.
 

Joakim C

Cartier
Om du läst tråden så ser du att klockan ifrågasatts. Efter en diskussion så tror jag att den allmänna uppfattningen är att klockan är okej. :)

Som Aurum tidigare nämnt så är detta ett forum där vi diskuterar klockor.
Om jag läst tråden? Är det ett forum där vi diskuterar klockor?... Nu får du allt strama upp, dig dylika kommentarer nedvärderar dig själv. Nu håller vi oss på mattan innan det urartar. Ha en bra dag alla här på forumet :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Om jag läst tråden? Är det ett forum där vi diskuterar klockor?... Nu får du allt strama upp, dig dylika kommentarer nedvärderar dig själv. Nu håller vi oss på mattan innan det urartar. Ha en bra dag alla här på forumet :)
För att hjälpa dig på traven så tror jag inte att någon tror att detta ur inte är genuint. Jag hoppas att du också får en fantastisk dag. :)
 
Topp