• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En vecka med: flightmaster 145.013/cal 910

frere

Audemars
2-Faktor
Här kommer en till, så jätteovanliga är de kanske inte :)
image.jpeg
image.jpeg


Grattis till ditt köp. En sjukt cool klocka.
En riktig dussinklocka, av vad det verkar! Men en välförtjänt sådan. Alla borde vilja ha en...fast orange är också fräsigt!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Mycket kool och spännande klocka. Sucker av sjuttiotals boetter som jag är diggar jag ju givetvis denna.
Mycket välformulerat, informativt och trevligt skrivet!
 

fc2

Rolex
Väldigt välskrivet inlägg. En fantastisk klocka som är klart bärbar, trots sina mått. Sedan skulle jag inte påstå att gula visare vore att föredra framför orangea, båda har sina för- och nackdelar.

"Det sägs att det finns välrenommerade tillverkare som inte erbjöd riktig GMT-visning förrän på 80-talet, utan hänvisade till en yttre vridring!":p
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Så bra! Och så bra skrivet. Tack för det.

Har suktar många ggr, suktar ännu mer nu... Faktiskt en av en handfull Omegor jag verkligen, verkligen vill ha!
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Riktigt trevligt på alla vis, grattis till såväl klocka som karriärsklättring! Ja, du får se till att skaffa dig en Speedy nu...;)
 

M.M

Cartier
Grattis!
De är väldigt coola, det var flightmastern som fick mig intresserad av klockor. Svåra att göra sig av med, vilket är ett gott betyg tycker jag.
Här är en 910:a med grå patinering;
1457084869680-710654204.jpg

Sunbursten är tyvärr ganska svag (men den finns där) men inte lika framträdande som på din.
MVH
M.M
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Tack för fint inlägg! Speedyn har säkert för många alltid känts självklar som ett mål när man passerat insteget i klockvärlden men det här fick i alla fall mig att tänka om, tänka annorlunda.
 
Topp