• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En vecka på armen - A Lange & Söhne från Nymans UR 1851.

Otroligt att få hänga med den.
Tack för trevlig läsning och spännande och se vad som kommer härnäst.
/j

Mycket trevligt och välskrivet hooken! Stort av @Nymans Ur 1851 att låna ut en klocka av denna fantastiska kaliber för detta syfte.

Klockan i sig är ju givetvis helt makalös..
44mm är onekligen objektivt stort, men givetvis påverkar handled väsentligt också. Har själv aldrig upplevt några problem med 44 mm.. Ser ut som att du har hyfsat smalt runt (tycker dock den funkar även på dig)?

Vill för övrigt passa på att högtidligen och frivilligt anmäla mig som andretestare och recensent bakom Hook ;):D

Grym klocka och tråd! Kanske en korkad fråga, men kan man stänga av repeater funktionen? Antar att man vrider upp kraftreserven till denna separat? Bara att inte vrida upp den?

Sagt det två gånger redan och jag säger det igen, herrejävlar va bra. Tjusigt skrivet också. Listpriset är verkligen nextlevel, och undrar precis som andra vad service kostar för denna pjäs?

Riktig "Håll käften klocka" av högsta rang!!
Kul att du tar dig tiden att recensera de underverk som kommer i din väg så vi vanliga dödliga får möjligheten att frottera oss i dessa mästerverk! Snyggt gjort @hook :)

Ah! Grymt! Bra skrivet och fotat och ser fram mot en rolig serie inlägg!

En av mina absoluta favorit-märken. Skulle dock personligen välja en Datograph. Exit-klockan.

Bra skrivet! Man har ju funderat lite på vad som varit i görningen efter instabilderna. Klockan, uret vet inte vad man ska kalla det - -mästerverket?! Hur som helst , komplikationerna, finishen, designen, allt är coolt med den där pjäsen.

Vad kul! Baksidan imponerar nog mest på en gammal ingenjör. 44 mm är inte mycket alls säger jag men en Breitling cockpit på armen :) Btw hur är tidshållningen på verket?

Helt djäkla galet bra! Både klocka och recension :)
Har drägglat över den på intagram hela veckan och varit väldigt nyfiken vad som stod på, hade ju inte sett någon paketöppning.
Vilken grej, få låna en klocka av denna kaliber! Hatten av till alla inblandade, sådana här initativ är till glädje för alla :)

...................................Tack................*stum*

Grym men ful. En analog digital bastard.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp