• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Enklare vintageur på länkar...

PJW

Audemars
2-Faktor
Vintagetrippel på länk..
image.jpeg


Någon som förresten har en gammal 19mm länk till övers?
 

fixx

Breitling
kul tråd!
några tips på var man kan hitta länkar vintage, förutom tradera och ebay?
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Diggar denna som fan, vad får man ge för en sådan?
Väldigt olika. Denna är inte i särskilt bra skick. Men de sträcker sig i regel mellan 3-15k beroende på skick, modell och tillverkare. Boetterna tillverkades av EPSA från slutet av 50-talet till tidigt 70-tal och användes av ett flertal olika tillverkare. Supercompressor är faktiskt en patenterad boettlösning som kort innebär att ju högre vattentrycket blir desto tätare blir klockan.
 

fixx

Breitling
image.jpeg
går obehagligt bra den här rassliga klockan, hade varit roligt med en rasslig länk till
 
Senast ändrad:

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Vet att det såldes nytillverkade riveted på bukten förut, var lite sugen på att hugga ett men det blev aldrig av. Oavsett ser det bra ut :)
Ja, jag köpte något för flera år sedan, men det var stor skillnad jämfört med detta. Lite för vassa kanter, inte lättviktare vikt och rasslig, inte "fast stift" på ena sidan på claspen, och inte "fasta" ändlänkar osv.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Mycket snyggt! Den där kombon är korrekt på något vis; jag har en liknande rivet på gammal omega och det gnager lite att den inte är original... ;)
Tack! Är själv lite tveksam till om den känns helt korrekt på denna gamling, men lite fräckt är det iaf :) Släng upp en bild på Omegan vetja!
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Tack! Är själv lite tveksam till om den känns helt korrekt på denna gamling, men lite fräckt är det iaf :) Släng upp en bild på Omegan vetja!
Rivet Omega.jpg

Ok.. :) Jag har funderat på att polera länken för att den skall matcha boetten bättre men tvekar då jag tycker länken gör sig bättre borstad. Sammantaget med att Omegan även gör sig bra på band så får det vara så länge. Det dyker säkert upp ett annat objekt som länken klär bättre småningom…
 

mofo

Audemars
2-Faktor
I takt med att temperaturen stiger så börjar man länka på..:) Dessa är på länk (å mesh) för tillfället. Nyaste pålänkningen är Tissoten, sitter som en smäck!
image.jpg
Tissoten är helt magisk, bra saming kronografer.(Tror mig se en alarm också)
Vi ha mer bilder på din tissot om det går bra?
 
Topp