• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Enklare vintageur på länkar...

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Jag ogillar verkligen länkar och plockar alltid av dom om dom sitter på någon klocka jag köper och ersätter dom med något skönt läder. Kanske därför jag inte alls lockas av Rolex då dom alltid kommer på länk, skulle i och för sig vara kul att gå till en Rolex ad och beställa en utan länk bara för att få se deras min.
Läder är ofta snyggt. Men det är olika från ur till ur tycker jag! Jag skulle gärna ha en bra länk ett en av mina Certin DS t ex.
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Fick denna udda men lite roliga flexlänk på köpet när jag klickade hem en annan länk. Provade den på min DS (som snart ska på spa).
Vad säger ni; bra eller anus eller bara ett nja?
Själv lutar jag åt ett anus - dvs ett nästa nja..o_O
IMG_0037.JPG
IMG_0039.JPG
 

juanstman

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
Fick denna udda men lite roliga flexlänk på köpet när jag klickade hem en annan länk. Provade den på min DS (som snart ska på spa).
Vad säger ni; bra eller anus eller bara ett nja?
Själv lutar jag åt ett anus - dvs ett nästa nja..o_O
IMG_0037.JPG
IMG_0039.JPG

Nej för fan, det där är inte anus. Det är bra. Jag gillar skarpt att den är helpolerad och dessutom klart tunnare än avsåndet mellan bandhornen (16 mm?). Det ser klart skönt ut. Lite bling, men på ett slappt sätt. Tillsammans med denimskjortan tänker jag på en ung Burt Reynolds, med en massa brudar runt omkring. Bra, som sagt.
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Nej för fan, det där är inte anus. Det är bra. Jag gillar skarpt att den är helpolerad och dessutom klart tunnare än avsåndet mellan bandhornen (16 mm?). Det ser klart skönt ut. Lite bling, men på ett slappt sätt. Tillsammans med denimskjortan tänker jag på en ung Burt Reynolds, med en massa brudar runt omkring. Bra, som sagt.

Hehe du målar upp en skön bild där, tackar! :D Och Burtan (förr innan han började besöka doktorn varannan vecka) så var han riktigt cool:cool:
Och jag tror nog att länken är 16mm.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Fick denna udda men lite roliga flexlänk på köpet när jag klickade hem en annan länk. Provade den på min DS (som snart ska på spa).
Vad säger ni; bra eller anus eller bara ett nja?
Själv lutar jag åt ett anus - dvs ett nästa nja..o_O
IMG_0037.JPG
IMG_0039.JPG
Klart det ska va länk! Men det är svårt att få till endlinksen på just en DS. Så här ser min ut, lite fix kvar sen sitter länken som en...
IMG_0139.JPG
 

Husse

Patek
Efter att för över 30 år sedan slutat med länk på klockorna så har detta forum och framförallt denna tråd fått mig sugen på att testa igen. Testar här min Atlantic på ett Jubilee.
Jubilee.jpg
Ha! Vad är det för jubilee länk? Vill verkligen inte härmas, men kan nog inte låta bli i det här fallet!
Den sitter som gjuten på klockan!
Min hälsar!
image.jpg

PS Sundsvalls museum jobbar på pokalen! DS
 

juanstman

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
Tja! Köpte ett gammalt BoR och som första klocka provade på den här Certinan. Passformen kunde varit bättre men tycker ni det flyger eller ej? Känner mig lite härligt gubbig med det på iaf :)
IMG_20170422_100945.jpg
IMG_20170422_100954.jpg
IMG_20170422_100948.jpg

Det flyger! Och jag har sett betydligt värre passform, bl.a. på några av mina kombinationer. Lite massage på ändlänkarna borde kunna få bort de där små glappen.
 

Fadershan

Patek
Det flyger! Och jag har sett betydligt värre passform, bl.a. på några av mina kombinationer. Lite massage på ändlänkarna borde kunna få bort de där små glappen.
Tack, är otroligt skönt på iaf. Får se om det får en omgång massage! :) Får skaffa mig en DS oxå...konstigt nog har jag ingen fast jag verkligen gillar dom.
 
Topp