• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Er första stora konsertupplevelse ?

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Vilken var er första ’riktiga’ konsert ?

Min var:
A67B0529-CE03-489C-83CD-86A2F5AC2D63.jpeg

Robbie Williams på fullsatt Ullevi 2006 tror jag att det var om man räknar stor som i "stor publik". Men största upplevelsen var nog första gången jag såg Hardcore Superstar, bör ha varit runt 2002-2003 i Hjo. Ingen stor publik på något sätt men var helt såld på dem i tidiga tonåren.

Den första tror jag var Frankie Goes To Hollywood, Stockholm april 1985. Fick tag i den ena av Peter Gills trumstockar när han kastade ut dem efteråt. Som bonus träffade jag en mysig tjej i publiken. I skinnbyxor, mmm 😋
På Youtube finns tyvärr inget filmat från spelningen bara en dålig ljudupptagning

Bästa konsterten jag varit på är annars utan tvekan U2 på Eriksbergsvarvet juni 1987. Total magi redan från introt till Where the streets have no name. Fick tag i en fin live bootleg från den konserten och köpte flygfotoförstoring från händelsen. Den senare har jag tyvärr inte kvar.
Ljudupptagningen:
Från nyhetsinslag

Den mest oväntade ”konserten” var ett gäng långhåriga snubbar i ett par band som jag gick i samma skola som. De bjöd in till show i vår idrottssal på skolan och spelade så att det blödde ur öronen på alla förskräckta lyssnare.

Ett par år senare slog de båda igenom. Då under namnen In flames och At the gates.

Metallica på Stockholm stadion 2007 var min första riktiga konsertupplevelse!

Inte den bästa så här i backspegeln, men sanslöst tryck i publiken! Hetfield hade pajat halsen och beklagade sig över att hans röst inte var som den skulle. Tror publiken bar upp honom hela spelningen genom att sjunga med i varenda textrad!
På inspelningen, hör man tydligt hur raspig han låter, men det var inget man reagerade över där och då.
Bästa minnet, som fortfarande sitter på näthinnan än idag är när dom river av Orion från master of puppets! Check på bucket listan!

Om jag kommer ihåg rätt måste mitt första konsertbesök varit Danzig i göteborg 2004 ... Kan inte minnas nåt tidigare.

Tyvärr var det inte mycket att hurra över, först när klassikerna började spelas på slutet blev man lite taggad och så kom avslutningen med mother och man blev lite till sig, sen va det slut direkt efter den låten

Di sma under jordi med snabbköpskassörskan på en pub i Göteborg. Under samma tid Queen på Råsunda och Rolling Stones på gamla Ullevi. Minns inte åren men runt 1985. Ej att förglömma är också Ted Åström Olyckan i Örebro och Mikael Rickfors Dancing on the edge of danger, också i Örebro. Slutligen Pugh Rogefeldt på club 700 också i Örebro. Alla oförglömliga på sitt sätt!

Senast ändrad:
Sådär runt 1960 var jag och grabbarna i Mjölby Folketspark och såg Duke Ellington and his famous orchestra. Först konsert och sedan spelade till dans. Det var en upplevelse! Såg dem några år senare på Göteborgs Koncertsal, men då stod man inte på 5 meters avstånd.

Första riktigt grymt måste var Bush när de spelade på Gino -95. Såg Skunk Anansie där med men tror det är senare. Coolt också att man som minderårig stod där med en öl. De var inte lika hårda med leg på den tiden.
Gino är för övrigt en möbelbutik idag, trist med en så grym lokal.

Sedan har vi Therapy? inte första stor konsertupplevelsen men de har stått för några av de bästa.

Tillbaka
Topp