• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Erfarenhet av Zackrissons Ur

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Hej alla,

Tack för ett riktigt bra forum! Mitt första inlägg här och jag skriver det i samband med att jag är sugen på en Squale 1521. Efter att ha googlat runt lite så verkar det som att Zackrissons Ur/Squale Nordics är en av få (om inte den enda) återförsäljaren av märket i Sverige. Så, till min fråga.

Är det någon här inne som har erfarenhet av den butiken?

Jag har själv hittat ett par mindre smickrande recensioner på nätet (som visserligen verkar vara äldre). Jag inser att det är en relativt linjär process från beställning på nätet till leverans och tror med Klarna som betalalternativ att det inte ska vara några konstigheter, men känner mig aningen orolig för att det kan bli problem vid eventuella returer/reklamationer/andra kundservice-ärenden.

Alla svar uppskattas!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Zackrissons hänger här på forumet och personligen har jag bara bra saker att säga om dem. Har beställt både klockor och band från dem och det har aldrig varit några problem. :)
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
@Zackrissonsur.se finns här på forumet och de sköter sig bra. Har köpt en del därifrån och även skickat in för garantiåtgärd utan problem. Finns två AD för Squale, båda finns på forumet, den andra är Gripenbro men deras Squaleshop verkar ha klappat ihop. Zackrissons är dessutom väldigt billiga ifall man är KS:are :)
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
@Zackrissonsur.se finns här på forumet och de sköter sig bra. Har köpt en del därifrån och även skickat in för garantiåtgärd utan problem. Finns två AD för Squale, båda finns på forumet, den andra är Gripenbro men deras Squaleshop verkar ha klappat ihop. Zackrissons är dessutom väldigt billiga ifall man är KS:are :)
Det låter ju onekligen som att det bara är att slå till då. :) Det lät ju väldigt intressant. Vet att de tidigare hade en kampanjkod som var "all25", men den kanske bara gäller på klockor till fullpris?

Tack för ruskigt snabb respons från detta forum. :)
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Det låter ju onekligen som att det bara är att slå till då. :) Det lät ju väldigt intressant. Vet att de tidigare hade en kampanjkod som var "all25", men den kanske bara gäller på klockor till fullpris?

Tack för ruskigt snabb respons från detta forum. :)
all25 är bara på klockor till fullpris, men snacka med dem om det är något speciellt du är ute efter så kanske de kan hjälpa dig ändå, de är lätta att tjöta lite klockor med.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Instämmer i kören, bästa ÅF jag nånsin stött på. Lyhörd för kunders önskemål, transparent och extremt service minded, 10/10.
 

DwightSchrute

Omega
2-Faktor
Jag handlade av dom efter alla lovord från forumet men det blev en del krångel.
La min beställning i somras. En vecka efter jag beställt så mailade jag dom för att kolla om klockan skickats. Det visade sig då att jag beställt en klocka som inte lagerförs (den stod som i lager) men dom hade missat att meddela detta och kunde inte säga om den skulle komma in i lager igen.
Jag valde att avbryta min order och sa att jag skulle kolla med dom snare i höst om dom fått in klockan igen. Fick strax efter detta bekräftelse på att pengarna skulle återbetalas.
Efter en månad hade jag inte fått några pengar så skickade ett mail för att kolla om dom missat något igen. Fick inget svar så fick till slut gå till klarna för att få tillbaks pengarna.

Dom är säkert good guys med tanke på alla som talar gott för dom men ville ändå lyfta fram att det kan strula om man har otur. 😊
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag handlade av dom efter alla lovord från forumet men det blev en del krångel.
La min beställning i somras. En vecka efter jag beställt så mailade jag dom för att kolla om klockan skickats. Det visade sig då att jag beställt en klocka som inte lagerförs (den stod som i lager) men dom hade missat att meddela detta och kunde inte säga om den skulle komma in i lager igen.
Jag valde att avbryta min order och sa att jag skulle kolla med dom snare i höst om dom fått in klockan igen. Fick strax efter detta bekräftelse på att pengarna skulle återbetalas.
Efter en månad hade jag inte fått några pengar så skickade ett mail för att kolla om dom missat något igen. Fick inget svar så fick till slut gå till klarna för att få tillbaks pengarna.

Dom är säkert good guys med tanke på alla som talar gott för dom men ville ändå lyfta fram att det kan strula om man har otur. 😊
Det problem jag har med dem är att lagerstatusen inte är verklig. Den kanske speglar grossisten/tillverkarens lager eller något sådant men inte sitt egna. Så ibland kan man lägga en beställning då man tror att produkten finns i lager, och så finns den inte det, varken hos leverantören eller hos dem, och så får man vänta. Precis som i ditt fall. Men annars verkar allt toppen med Zackrisson. De bör fixa lagerstatusen.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Det problem jag har med dem är att lagerstatusen inte är verklig. Den kanske speglar grossisten/tillverkarens lager eller något sådant men inte sitt egna. Så ibland kan man lägga en beställning då man tror att produkten finns i lager, och så finns den inte det, varken hos leverantören eller hos dem, och så får man vänta. Precis som i ditt fall. Men annars verkar allt toppen med Zackrisson. De bör fixa lagerstatusen.
Jag tror väldigt få återförsäljare har svårsålda klockor i lager, eller?
 

DwightSchrute

Omega
2-Faktor
Det problem jag har med dem är att lagerstatusen inte är verklig. Den kanske speglar grossisten/tillverkarens lager eller något sådant men inte sitt egna. Så ibland kan man lägga en beställning då man tror att produkten finns i lager, och så finns den inte det, varken hos leverantören eller hos dem, och så får man vänta. Precis som i ditt fall. Men annars verkar allt toppen med Zackrisson. De bör fixa lagerstatusen.

I det här fallet speglade det inte ens tillverkarens lager eftersom dom inte kunde svara på om klockan fortfarande tillverkades. Det som stör mig mest är bristen på återkoppling. Om dom får in en beställning på något som dom inte vet om dom kan leverera får man meddela kunden detta, speciellt om man skriver att den är i lager.

Det är helt okej om man som webbutik inte lagerför allt själv. Men det brukar framgå tydligt av att produkten antingen är en beställningsvara eller att den skickas av extern partner; att man som kund får förvänta sig längre leveranstider pga detta.
 

Zackrissonsur.se

Cartier
Professional Dealer
I det här fallet speglade det inte ens tillverkarens lager eftersom dom inte kunde svara på om klockan fortfarande tillverkades. Det som stör mig mest är bristen på återkoppling. Om dom får in en beställning på något som dom inte vet om dom kan leverera får man meddela kunden detta, speciellt om man skriver att den är i lager.

Det är helt okej om man som webbutik inte lagerför allt själv. Men det brukar framgå tydligt av att produkten antingen är en beställningsvara eller att den skickas av extern partner; att man som kund får förvänta sig längre leveranstider pga detta.
Hej
Vi tar givetvis på oss detta, vi har satt vår "tekniker" på att få fram ett system där det skall stå om vi har den på vårt lager eller om den finns hos tillverkaren lager och då den tid vi har fått från dem. Vi vill givetvis göra det så korrekt som möjligt för kunden men tyvärr är vi en liten firma och har klockor som expertis istället för data. I somras hade jag tyvärr personliga problem vilket gjorde att jag inte kunde jobba nästan alls och vissa saker blev tyvärr ej då gjorda. Detta är ingen ursäkt utan endast en förklaring, vi vill göra det på bästa sätt men har inte kommit dit ännu. Många gånger så lovar också märkena oss saker som de ej håller så som leveranstider eller lagersaldo. Men lagerbiten är i vilket fall på gång då de jobbar fram ett system där man skall få flera olika lagerplatser med olika leveranstider så att det skall stämma
 

Andreasgust2

Breitling
I det här fallet speglade det inte ens tillverkarens lager eftersom dom inte kunde svara på om klockan fortfarande tillverkades. Det som stör mig mest är bristen på återkoppling. Om dom får in en beställning på något som dom inte vet om dom kan leverera får man meddela kunden detta, speciellt om man skriver att den är i lager.

Det är helt okej om man som webbutik inte lagerför allt själv. Men det brukar framgå tydligt av att produkten antingen är en beställningsvara eller att den skickas av extern partner; att man som kund får förvänta sig längre leveranstider pga detta.
Lite det jag upplever just nu faktiskt. Jag la en beställning och har bara fått ett automatiserat bekräftelsemail. Inget om när det beräknas skickas. Annars bra pris utan rabatt (de har en del Squale på rea)
Har mailat dem, men väntar fortfarande på svar.
 

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Lite det jag upplever just nu faktiskt. Jag la en beställning och har bara fått ett automatiserat bekräftelsemail. Inget om när det beräknas skickas. Annars bra pris utan rabatt (de har en del Squale på rea)
Har mailat dem, men väntar fortfarande på svar.
Hade samma upplevelse, måste säga att svarstiden på mail är under all kritik.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Lite det jag upplever just nu faktiskt. Jag la en beställning och har bara fått ett automatiserat bekräftelsemail. Inget om när det beräknas skickas. Annars bra pris utan rabatt (de har en del Squale på rea)
Har mailat dem, men väntar fortfarande på svar.

Hade samma upplevelse, måste säga att svarstiden på mail är under all kritik.
För mig var det tvärtom, svarade snabbt på mail🤔
 
  • Like
Reactions: Npd

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jaja, jag är inte orolig, de verkar ju reko och jag faktureras med Klarna så ligger inte ute med pengar. Men som klocknörd vill man helst ha hem klockan i förrgår.
Absolut så är det! Nån tid att vänta finns inte! 😁
Jag har beställt två gånger från zackrissons ur, detta var innan man såg lagersaldot om det stämmer eller ej har jag ingen aning om? Men första gången så trodde jag att de hade de hade den hemma då det såg ut så på hemsidan, men den fanns ej hemma så det tog en stund. Andra gången maila jag och fråga om den fanns i lager vilket jag fick bekräftat snabbt via mail och beställning lades och klockan kom nästa dag på posten.
 

Andreasgust2

Breitling
And it continues....
För att ytterligare krångla till det fick jag igår via klockgrupp på fb reda på en rabattkod. Började kolla lite och insåg att jag kunde köpa den icke realisionerade modellen med meshlänk för bara 200kr mer med denna kod. Beställde den samtidigt som jag mailade ytterligare en gång och sa upp köpet på den första med förklaring varför. Nu har jag tre mail skickade som skall svaras på.😎
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har köpt en klocka från @Zackrissonsur.se , köpte en Yema Superman. Helt klart nöjd med affären!

MEN
Nu behöver jag få tag på dem, då jag behöver diskutera ett garantiärende. Jag mailade dem den 1/11...inget svar än. Nu har det gått 10 dagar utan mailsvar.
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Beställde en Yema klocka för några veckor sedan. En vecka senare hade jag inte hört någonting alls, varken mail eller info om köpet och då mailade jag. Dagen efter fick jag svar på (Onsdagen) att det vanligtvis inte skall ta sådan tid och att klockan skulle skickas dagen efter (Alltså på Torsdagen). Hörde ingenting på Torsdagen och Fredagen och på Måndagen veckan efter mailade jag igen. Fick då svar att han varit sjuk och att det var därför han ännu inte fått iväg klockan. Jag tröttnade därmed och mailade att jag ville avbryta min order vilket Zackrissons gjorde direkt. Jag fick ingen bra feeling iallafall tyvärr.
 
Topp