• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Erfarenhet av Zackrissons Ur

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Kan tillägga att jag handlade av Johan på Zackrissons så sent som för någon vecka sedan och var fenomenalt nöjd med den service jag fick.
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Beställde en Yema klocka för några veckor sedan. En vecka senare hade jag inte hört någonting alls, varken mail eller info om köpet och då mailade jag. Dagen efter fick jag svar på (Onsdagen) att det vanligtvis inte skall ta sådan tid och att klockan skulle skickas dagen efter (Alltså på Torsdagen). Hörde ingenting på Torsdagen och Fredagen och på Måndagen veckan efter mailade jag igen. Fick då svar att han varit sjuk och att det var därför han ännu inte fått iväg klockan. Jag tröttnade därmed och mailade att jag ville avbryta min order vilket Zackrissons gjorde direkt. Jag fick ingen bra feeling iallafall
Jag har köpt en klocka från @Zackrissonsur.se , köpte en Yema Superman. Helt klart nöjd med affären!

MEN
Nu behöver jag få tag på dem, då jag behöver diskutera ett garantiärende. Jag mailade dem den 1/11...inget svar än. Nu har det gått 10 dagar utan mailsvar.
Nu har jag fått svar och det verkar som mitt ärende kommer lösa sig.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Beställde en Yema klocka för några veckor sedan. En vecka senare hade jag inte hört någonting alls, varken mail eller info om köpet och då mailade jag. Dagen efter fick jag svar på (Onsdagen) att det vanligtvis inte skall ta sådan tid och att klockan skulle skickas dagen efter (Alltså på Torsdagen). Hörde ingenting på Torsdagen och Fredagen och på Måndagen veckan efter mailade jag igen. Fick då svar att han varit sjuk och att det var därför han ännu inte fått iväg klockan. Jag tröttnade därmed och mailade att jag ville avbryta min order vilket Zackrissons gjorde direkt. Jag fick ingen bra feeling iallafall tyvärr.
Låter ungefär som min upplevelse ett halvår efter din. Beställde 29 april. Inget svar på mail sen dess. Ett svar i torsdags här på KS att det skulle kollas upp dagen efter och sedan dess helt tyst...
 

Marcus.er

Breitling
Det är brist på information som ger dåliga vibbar. ”Min” klocka skulle vara på lager, men sen är det tyst och en reservation ligger på Klarna. Jag avbeställde därför.

Köpte en klocka av en finsk ÅF för ett tag sedan och hade den på två dagar.

Det är synd, för Zackrissons har ett schysst utbud!
 

Magnetize

Cartier
2-Faktor
Beställde en Orient Triton från dom via Chrono24 tidigt i höstas.
Fungerade utmärkt och tror jag sparade 2000 kr mot att köpa från deras hemsida.
Nu står det dock på Google att deras butik är ”permanent stängd”, så undrar om det hänt något.
Skrev också till dom för ett par veckor sen och frågade och Meccaniche Venetiane men inte fått svar tyvärr.
Ingen som vet något mer?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Beställde en Orient Triton från dom via Chrono24 tidigt i höstas.
Fungerade utmärkt och tror jag sparade 2000 kr mot att köpa från deras hemsida.
Nu står det dock på Google att deras butik är ”permanent stängd”, så undrar om det hänt något.
Skrev också till dom för ett par veckor sen och frågade och Meccaniche Venetiane men inte fått svar tyvärr.
Ingen som vet något mer?
Den fysiska butiken är nedlagd sedan något år tillbaka vilket jag antar är vad Google indexerar men de fortsatte med näthandel och verkstad. En av ägarna drabbades av lite personliga problem (sjukdom?) vilket gjorde att det under en period var längre svarstider är normalt och den dagliga verksamheten gick väl lite på halvfart.

Har dock inte hört något om dem på sistone men såg senast för någon vecka sedan att de hade klockor till försäljning på C24 så de verkar fortfarande vara aktiva i alla fall och hemsidorna är uppe som vanligt. 🙂
 

Magnetize

Cartier
2-Faktor
Den fysiska butiken är nedlagd sedan något år tillbaka vilket jag antar är vad Google indexerar men de fortsatte med näthandel och verkstad. En av ägarna drabbades av lite personliga problem (sjukdom?) vilket gjorde att det under en period var längre svarstider är normalt och den dagliga verksamheten gick väl lite på halvfart.

Har dock inte hört något om dem på sistone men såg senast för någon vecka sedan att de hade klockor till försäljning på C24 så de verkar fortfarande vara aktiva i alla fall och hemsidorna är uppe som vanligt. 🙂
Ah okej!
Hade inte koll på att butiken var nedlagd då jag aldrig varit där, bor i Linköping. :)
Tack för info!
 

WiktorK

Omega
Jag måste instämma kring de som fått sådär bra uppfattning av Zackrisson.

Jag beställde spontant en Rallygraf i helgen men fick ingen orderbekräftelse. Drog därför ett mail i måndags utan att få svar, insåg i tisdags att jag skulle beställt en Superman istället. Mailar därför på nytt för att annullera beställningen.

Jag har fortfarande inte hört något, ingen orderbekräftelse och inte heller något meddelande om att ordern är annullerad.

Ser att det fortfarande ligger kvar en reservation hos Klarna på beställningen.

Man kan ju tycka att de sen I måndags borde antingen kunnat ha skicka klockan eller annnullerat ordern.

Nu är det bara total radiotystnad...
 

Magnetize

Cartier
2-Faktor
Jag måste instämma kring de som fått sådär bra uppfattning av Zackrisson.

Jag beställde spontant en Rallygraf i helgen men fick ingen orderbekräftelse. Drog därför ett mail i måndags utan att få svar, insåg i tisdags att jag skulle beställt en Superman istället. Mailar därför på nytt för att annullera beställningen.

Jag har fortfarande inte hört något, ingen orderbekräftelse och inte heller något meddelande om att ordern är annullerad.

Ser att det fortfarande ligger kvar en reservation hos Klarna på beställningen.

Man kan ju tycka att de sen I måndags borde antingen kunnat ha skicka klockan eller annnullerat ordern.

Nu är det bara total radiotystnad...
Tråkigt att höra.
Har förövrigt inte fått svar på min fråga angående Meccaniche Veneziane jag skickade i november, så köpte från ett annat ställe istället.
Kanske hänt något eller så.
 

Dizywisy

Omega
2-Faktor
Jag har liknade erfarenhet.
Beställde en Yema från Zackrissons den 9:e april. Fick inte heller någon bekräftelse mer än den från Klarna. Har mailat dom åtskilliga gånger bla för annullering av ordern…total tystnad.
Jag försökte även skriva till dom här på forumet, inget svar.
Jag kontaktade Klarna och lyckades få dom att släppa reservationen.
 

WiktorK

Omega
Tyvärr fortsätter Zackrissons Ur att visa sig från en mindre positiv sida...

Eftersom jag helt saknar återkoppling från deras sida, har jag stött på och försöka komma i kontakt med de. Dock har det varit utan framgång och deras återkoppling lyser med sin frånvaro.

Döm av min förvåning när det plötsligt aviseras att jag har ett paket att hämta, dvs. Den klocka jag bett om att få annullera har man trots allt skickat.

Det ska bli intressant att se hur returärendet kommer att hanteras. Jag hoppas och tror att Klarna kan vara behjälpliga.
 

Ghostie

Omega
2-Faktor
Jag hade ett ärende med dom hösten 2020 med ett par garantiärenden med en Yema med paket fram och tillbaka. P.g.a långsam svarstid från Zackrissons i varje steg drog det hela ut till sent på våren 2021. Tillslut fick jag alla pengar tillbaka trots att Yema själva vägrade ta tillbaka den, så på sätt och vis var jag nöjd. Men trist att de fortfarande verkar ha samma problem.
 

Weberg

Audemars
Finns dom ens kvar? Har försökt komma in flera ggr från olika enheter, men får bara upp detta. Hur ser det ut för er andra?

Screenshot_20220618_214359.jpg
 

Ljung87

Cartier
2-Faktor
Finns dom ens kvar? Har försökt komma in flera ggr från olika enheter, men får bara upp detta. Hur ser det ut för er andra?

Screenshot_20220618_214359.jpg
Samma här.
Och samma upplevelse som många här verkar ha med att dom inte svarar på mail. Skickade om ett garanti ärende för över 2 veckor sedan om en yema men inget svar. Och det var samma när jag köpte klockan, inget svar på 1 månad men vips kom en orderbekräftelse och en klocka någon vecka senare. Trots att jag mailat och försökt annullera ordern men det ignorerades. Behöll klockan ändå när den väl kom men som sagt nu behöver man ha kontakt med dom och det går ej.
 

Weberg

Audemars
Samma här.
Och samma upplevelse som många här verkar ha med att dom inte svarar på mail. Skickade om ett garanti ärende för över 2 veckor sedan om en yema men inget svar. Och det var samma när jag köpte klockan, inget svar på 1 månad men vips kom en orderbekräftelse och en klocka någon vecka senare. Trots att jag mailat och försökt annullera ordern men det ignorerades. Behöll klockan ändå när den väl kom men som sagt nu behöver man ha kontakt med dom och det går ej.
Såg nu att deras klockor fortfarande säljs genom CDON. Hoppas de som handlar därifrån får sina klockor...
 

LHOTSE

Cartier
Gick smidigt att beställa Orient därifrån, gjorde det för någon vecka sedan. Snabb leverans och inget att anmärka på.
 

Weberg

Audemars
Nu är hemsidan igång igen. Verkar dock inte som vi på KS har kvar vår rabatt. Har mejlat och frågat, inget svar ännu...
 

InWester

Cartier
Beställde en Yema från dom för ett par dagar sedan, snabb leverans men kronan krånglade direkt, svårt att få ut den och den kärvar som fan när man vrider på den. Mailade direkt till dom om att jag vill ha det fixat. Har inte fått något svar och jag blir orolig när man läser att flera haft problem när dom har mailat dom. Ger dom nån dag till men känns inte bra alls just nu. Man är ju ivrig att få bära sin nya klocka och då vill man ju inte vänta i onödan.. ja ni vet hur det är😄. Så jag får väl sitta här och vänta helt enkelt😒
 

David91

Omega
Funderade på att beställa en yema från Zackrissons men blir lite osäker när man läser hör i tråden.. någon annan som har nyare erfarenheter från dem att dela med sig av? 🙂
 

InWester

Cartier
Fortfarande inget svar… skickar ett mail om dagen ibland två sen i tisdags men dom läser tydligen inte mailen. Så öppet köp i 30 dagar och två års garanti vette fan om man kan lita på. Btw så kollade jag lite noggrannare på kronan och det ser ut som om den har fått en smäll, litet märke vid kl 5.. ser ni
D6795387-1270-4A5F-8840-BAD650F75098.jpeg
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Fortfarande inget svar… skickar ett mail om dagen ibland två sen i tisdags men dom läser tydligen inte mailen. Så öppet köp i 30 dagar och två års garanti vette fan om man kan lita på. Btw så kollade jag lite noggrannare på kronan och det ser ut som om den har fått en smäll, litet märke vid kl 5.. ser ni
D6795387-1270-4A5F-8840-BAD650F75098.jpeg
Usch va segt o sen ska det bevisas o hållas på
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Fortfarande inget svar… skickar ett mail om dagen ibland två sen i tisdags men dom läser tydligen inte mailen. Så öppet köp i 30 dagar och två års garanti vette fan om man kan lita på. Btw så kollade jag lite noggrannare på kronan och det ser ut som om den har fått en smäll, litet märke vid kl 5.. ser ni
D6795387-1270-4A5F-8840-BAD650F75098.jpeg
Du kommer säkert få hjälp, men det kommer ta tid. Känns som de kollar mailen var 14:e dag eller så. Så var det för mig. Det tog tid, men jag fick hjälp till slut.
 

David91

Omega
Inlägget innan ditt är två dagar gammalt. Färskare än så kan det nog inte bli…
Tråkigt att inwester har haft mycket strul.. Men tidigare verkar folk haft bra och på senare tid sämre erfarenheter. Således tänker jag att det kan vara bra att se om fler personer haft liknande erfarenheter. Tycker du det är en konstig frågeställning?
 
Senast ändrad:

InWester

Cartier
Du kommer säkert få hjälp, men det kommer ta tid. Känns som de kollar mailen var 14:e dag eller så. Så var det för mig. Det tog tid, men jag fick hjälp till slut.
Åh hoppas verkligen det.. pissdålig service är det iaf. Får adrenalinpåslag så fort jag tänker på det.. har kontaktat Klarna iaf.. sen kanske beroende på vad som händer Konsumentsombudsmannen😅.. nä det löser sig säkert men man vill ju bara dra på den på handleden på direkten och då blir man jäkligt otålig.
 
Topp