• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ert första, lite dyrare, klockinköp...

Riffraff

Cartier
Jag är inte "slit-o-släng" typen utan kan behålla saker i många år. Har inget behov av det senaste.Tanken på en dyrare klocka väcktes sommaren 2017, tog en tripp till sthlm i januari - 18.
Närvarade vid en Kaplans auktion, budade på en Datejust med blå urtavla samt en Tag Monaco med blå urtavla. Ville INTE! lämna tomhänt men tyvärr fanns det en annan ihärdig budgivare på båda klockorna .Jag o motparten var ensamma budgivare många tusenlappar när andra gett upp, blev ingen klocka då det verkligen drog iväg. I efterhand är jag glad att jag inte vann Rolex auktionen i synnerhet. 1månad senare blev det en oförskämt blingig Breitling chronomat evolution från Zeitauktion (Chrono24).

Har inte ångrat det en sekund. Glädjen den har gett mig gör att det kommer bli ett väldigt billigt inköp den dagen jag säljer den..... vilket jag inte har en tanke på att göra. Mer troligt är att min död skiljer oss åt.

Köper du för ett schysst begagnatpris så är det inte den jättesumma som det kan kännas som. Klockan har ju ett värde!
 

Amme

Cartier
Nu 10 år senare kör jag fortfarande duo-tänket, dock släppt hämningarna något

58433CEE-77E9-4DBC-A0D5-96F7D829D73B.jpeg
Den högra blev min grail efter att Nautilus blivit så haussat mitt i mitt sparande inför köp! Underbart mångsidigt(med den kan jag tänka mig bli OWG), dom som vet dom vet :)
 

Amme

Cartier
9C9910A9-3CD2-4785-ADAC-7C73AE8A8007.png
Dyrt är alltid relativt men jag höll på med 10 tusen klassen innan jag hoppade 3 gånger så dyrt(vilket för mig kändes väldigt dyrt) och har inte ångrat det ännu. Har t.o.m sparat wristien jag tog av nöjdhet efter bärandes nån månad. Efter det blev det 4 gånger så dyrt så var beredd på att ”tappa kontrollen lite”
 

Kaizen

Omega
Min första över 10 tkr, var en klocka jag länge hade dreglat över. Kollat in på youtube, olika forum etc men aldrig sett eller prövat på armen. Under lite påverkan av preparat som nedsätter förnuftet och en tillfällig rea på 25% så slog jag till direkt. Ångrar det inte. Kan sälja den idag för minst samma pengar jag köpte den för. Ingen som helst köpångest pga. det låga priset och en fantastisk klocka som ej längre tillverkas.
 
Topp