• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett besök och köp hos forumsponsorn Erikson Urhandel

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Tjusigt! Riktigt snygg. Även boxen går inte av för hackor men det är ju sekundärt iofs :)
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Hej,

Jag har varit sugen på nytt ett bra tag nu, hela tiden har jag tänkt mig en Stowa antea (jag är ju stowofil) men jag saknade ju en riktigt snygg klocka som klarar lite bad.

När sedan @yonsson och @Molle hängde i Basel i helgen och höll igång en så sjukt bra tråd ( https://klocksnack.se/threads/molle-och-yonsson-baselworld-2016.52028/page-36#post-1320631 ) så blev ju inte suget mindre (faaaaan ta er!).
Spring i benen som jag har så hörde jag av mig till brorsan imorse och sa att jag hämtar upp dig strax innan lunch så ska vi glida över till forumsponsorn @ERIKSON URHANDEL. Det skadar ju aldrig med en andra åsikt om exempelvis färg på urtavla osv.

Insläppta blev vi, kaffe fick vi och sen snackade vi Basel en kort stund med Filip(fan vad jag hade velat vara med på Breitlingfesten). Vi fick riktigt bra service och klämde och kände på ett gäng klockor(sinn, Tag, Rado, andra Omegor) men just den där klockan som jag fastnade för ett par månader sedan kunde jag inte riktigt släppa. Allt annat hade känts som ett "nästan" och jag hade med all sannolikhet ångrat mig om jag inte slog till!

För alla er som är dyslektiker så kommer det nu ett gäng med bilder, hoppas jag tömmer någons surfmängd ;)

IMG_1113.JPG

MUMS
IMG_1114.JPG

Omega? det är ju inte tyskt stål! (https://klocksnack.se/threads/stowa-marscherar-in.37281/)
IMG_1115.JPG

riktigt fint paketerad, nya boxen håller hög klass!

IMG_1116.JPG

AJAJAJAJ en omega seamaster aqua terra ( nu sitter @yonsson och tuggar fradga, "förfaaaan det är ju inte en GJAND SEIJKO")

IMG_1126 (1).JPG

snygg kepa på köpet!
IMG_1122.JPG

Co-axialverket är riktigt najs... lång tid mellan servicetillfällena!
IMG_1118.JPG

tavlan, visarna och indexen är ju fantastisk. dock saknar jag metallen runt datumfönstret som var på den gamla aqua-terran!
IMG_1133.JPG

IMG_1134.JPG

mmmmm hårigt ska det va! urtavlan ska efterlikna teakdäcket som du kan se på exempelvis segelbåtar, riktigt flott!
Jag tycker även att det är kul att Omega har två storlekar att välja mellan, 38,5mm och 41,5mm - det blir liksom lite lättare för mig med klena handleder att hitta något då :)

dåså nu till lite nördinfo som jag saxat från omegas hemsida(jag är bara intresserad, ingen riktig nörd ;) )

Glas: Domed scratch-resistant sapphire crystal with anti-reflective treatment on both sides
Case: Steel
Dial: Blue
Water resistance :15 bar (150 metres / 500 feet) MAN KAN PLASKA MED DEN
Size Case Diameter: 38.5 mm

Calibre: Omega 8500

Self-winding movement with Co-Axial escapement. Resistant to magnetic fields greater than 15,000 gauss. Free sprung-balance with silicon balance spring, two barrels mounted in series, automatic winding in both directions. Bridges and the oscillating weight are decorated with exclusive Geneva waves in arabesque.

Power reserve: 60 hours

WOW den klarar magnetfält - perfekt om jag behöver sadla om till nukleär superterrorist i framtiden!


Avslutningsvis:
Till alla er som handlar online innan ni ens besökt någon AD. Besök Erikson Urhandel och bli positivt överraskad. kunnig och trevlig personal, gott kaffe och har du pengarna redo så kan det vara din dag!

Tack till @ERIKSON URHANDEL, vi ses igen!

Tidigare paketöppning:
https://klocksnack.se/threads/paketöppning-innehållandes-tyskt-stål.41018/

Edit: korta reflektioner, urtavlan är magisk - nästan så att jag får chockbånge. indexen och visarna är makalösa och jag är så jäkla nöjd med dinkan. överlag ger den gott kvalitetsintryck!
Riktigt fin, den där! Stort grattis! 38,5mm är perfekt.
 
Dom är otroligt fina, dock svårt att återge i bilder som så många andra klockor. Men om man skall säga något negativt, Så tycker Omega borde lyckats med att få den någon millimeter tunnare. Tycker den typ av enklare komplikation gör sig bättre lite tunnare.
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Grattis till en mycket fin klocka och tack för bilderna och den trevliga paketöppningen. Jag är inställd på en likadan till mig själv :)
 
Topp