• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett besök på världens bästa restaurang - Osteria Francescana!

Hawk100

Rolex
Grattis Adam !
Kul att du fick komma dit!
Du glömmer väl inte att testa Derelict hemma i stan och meddela mig om det är värt ett besök eller ej.... :)

//H
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Grymt reportage!

Och grattis till att få uppleva en sådan dröm. Nån gång vill jag också äta där, ser just nu S2 av Chef's table, mkt intressant.
 

BoEtt

Rolex
Tack för en rolig presentation! Jag har sett en dokumentär om Bottura om hur han "slog" igenom. En något slingrig väg till där han är idag.
Den där kraschade tårtan är ju välkänd, och rätten med 1 Ravioli.... hur tänkte han där egentligen... brilljant! :D
Kul att läsa, blir att planera in en resa dit alltså!
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Såg fantastiskt ut och något man verkligen skulle vilja prova! :)

Måste bara passa på att fråga om anklevern. Hur vet man att den inte kommer från tvångsmatade fåglar?
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Såg fantastiskt ut och något man verkligen skulle vilja prova! :)

Måste bara passa på att fråga om anklevern. Hur vet man att den inte kommer från tvångsmatade fåglar?
Det gör man väl rent utsagt inte, jag förutsätter dock att denna restaurang väljer de råvaror som är bäst och inte de mest etiska. Jag hoppas för min del att det inte är tvångsmatade ankor, men det finns nog en risk att så är fallet
 

Sveparn

Panerai
2-Faktor
Tack för att du delade med dig av upplevelsen! Smakerna måste man ju få se till att prova själv efter att ha läst det här.
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Så stört, riktigt drömställe att besöka! Tack för recensionen, din ärliga glädje och uppskattning lyser igenom och det gör mig uppriktigt glad :)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
När passionen spårar ur.
food-junkie-livet-maten-doden.jpg
 

BCKSTRM

Rolex
Coolt! Grattis till en häftig upplevelse :)
Har du eller någon annan här tips på restauranger i NY?
Tänk prisklass typ Pubologi och Lilla Ego. Något "billigare" fine dining alltså.
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Härligt att det var så bra som förväntat! Ser underbart gott ut - jag skulle gärna äta där oxå:)

Vad hade han för klocka förresten;)
 
Topp