Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Saknas gör väl Omega Marine (30-tal), så jag har en trippel med Bubbleback (40-tal) och Reverso (30-tal). Bruksur från den gamla goda tiden...Kul, grattis! Ser riktigt härlig ut och dessutom klart användbar! Stört skön tavla med applicerade index, 12 och öppen 6. 30-talet är fasiken bra, känslan av att ha en så gammal klocka på armen är det inte mycket som slår.
Varför välja?!Saknas gör väl Omega Marine (30-tal), så jag har en trippel med Bubbleback (40-tal) och Reverso (30-tal). Bruksur från den gamla goda tiden...
Eller borde jag ha en gammal Cartier...
Berätta merSkit då.... Nu går gumman och sliter på den, i väntan på att hennes ur blir färdiga hos Rob...så det är väl bara att putsa om den, innan den skall ut på försäljning igen.... Den är också fin, men saknar din klockas underbart häftiga patina!
Varit avundsjuk på din länge och letat halvhjärtat i ett par år innan det... Är din en millimeter kortare?
Tack! Tror det är bandhornen som är kortare än de senare, men har inte kollar upp det.
Den månadslönen var iofs vettigare än den som gick till ett fabriksnytt ur ett par dagar innan...
Nja, det är lite väl smutsigt och det dröjer tills jag får se den...Det här måste du dock berätta mer om...känns inte riktigt som Mr Guld!
Antingen är lönen väldigt bra eller var uret billigt... Vet inte själv hur det ligger till med tavlan då tavlorna ofta är så dåliga på dessa tidiga Reversos. Men då det inte finns något tryck på min tavla misstänker jag att Reverso är borttvättat. Inte heller någon ursprungsmärkning nere på tavlan. Har inte öppnat uret än, men verket är ju inte så intressant. Tveksam om jag kommer gravera något, även om jag länge velat märka ett ur. Får nog bli på ett nytt ur istället.Fasiken! Wow! Vad har du för månadslön förresten! Otroligt vackert, spännande och intressant klocka. Och modernt bärbar dessutom. Tack för en ännu djupare inblick i historien kring dessa klassiska klockor.
Förresten, jag förstod inte det där med att tavlan var omärkt, skulle namnet vara borttvättat?! Det kan inte vara att man kunde få dem utan? Jag har en Longines med gamal patinerad tavla som känns orginal som är anonym.
Inga bilder på verket?!
Bonusen - du har ju chansen att sätta din prägel på historien och låta gravera något välavvägt på baksidan!
Tror inte det blir någon egen gravyr på denna, är inte lika galen som @NiklasArvid !Grattis! kul klocka - tankar på att själv gravera den eller blir det to much med dubbelt?
äh, det är ju inte värre än de som graverade från början... gört bara....Tror inte det blir någon egen gravyr på denna, är inte lika galen som @NiklasArvid !
Blir lika kär varje gång jag ser den!äh, det är ju inte värre än de som graverade från början... gört bara....
Reverson är ju en genuint romantisk klocka!
e.e. cummings
somewhere i have never travelled,gladly beyond
any experience,your eyes have their silence:
in your most frail gesture are things which enclose me,
or which i cannot touch because they are too near
your slightest look easily will unclose me
though i have closed myself as fingers,
you open always petal by petal myself as Spring opens
(touching skilfully,mysteriously)her first rose
or if your wish be to close me,i and
my life will shut very beautifully,suddenly,
as when the heart of this flower imagines
the snow carefully everywhere descending;
nothing which we are to perceive in this world equals
the power of your intense fragility:whose texture
compels me with the colour of its countries,
rendering death and forever with each breathing
(i do not know what it is about you that closes
and opens;only something in me understands
the voice of your eyes is deeper than all roses)
nobody,not even the rain, has such small hands