• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Eviga frågan - Vilket Rolex case föredrar du - 4, 5 eller 6 siffriga

Eviga frågan - Vilket case föredrar du? 5 eller 6 siffrIga case?

• 5 siffrigt case

• 6 siffrigt case

• Rolex är inget för mig

• 4 siffriga case

Resultatet är endast synligt efter enkät.

Bas

Diamant
Delade läger över Rolex 5 och 6 siffriga case så tänkte att vi kunde rösta här :)
Gärna med motivering!

Jag har sökt efter en liknande fråga på forumet men har inte hittat något. Finns det redan så söker jag för dåligt helt enkelt!

Personligen föredrar jag ALLA 6 siffriga referenser före 5 siffriga. Tycker 5 siffriga är riktigt charmiga men måste jag välja så blir det 6 siffrigt !!

5 siffrigt
FEF38D78-1C15-4D50-AB02-853C0A10D5E7.jpeg
6 siffrigt
11E71B71-C7AB-486B-AE1A-366CE69E0B7F.jpeg

Allt gott
Bas

Dem 5 siffriga sitter mycket skönare på handleden men maxi case vinner nog i längden då det är en modern klocka med fint finish rakt igenom.
9CE5E105-C414-445C-9C9C-75D8AC026C6A.jpeg

61E6D329-02D3-4852-9FA9-29A1BB0E0365.jpeg

Senast ändrad:
5-siffrigt, då jag vill ha lug holes, gillar tunnare bezel och så har jag svårt för keramisk bezel, blänker för mycket, lite plastkänsla!

5-siffriga är ju lite mer slimmad som alla vet. Vilket kan för tilltalande.
Men lägger man till keramisk bezel och den nya länken med clasp så vinner ju den 6-siffriga alla dagar i veckan.

Jag gillar dessutom de större indexen och kronskydden på maxicaset. Rent estetiskt alltså.

6 är mycket trevligare då de är modernare i konstruktionen. 5 är dock väldigt snygga rent estetiskt. 4 hade varit kul att få prova på igen och göra en djupdykning.

• Like
Reactions: Bas
6 siffriga referenser alla dagar i vecka med SEL, högre kvalitet på stålet och byggkvaliteten överlag, särskilt viklåset och keramisk bezel på sportmodellerna. 5 siffriga referenser känns rassliga som attans i jämförelse även om de är i bra skick utan stretch etc.

Verkar vara många som svarar/jämför på klockans helhet? Det var väl Cases tråden handlade om, inte helheter?

Femsiffriga cases tycker jag nog är bäst. Passar mig personligen bättre, sitter skönt. Fyrsiffrigt med korrekta bevels beroende på modell är ju iofs det snyggaste som existerar. Tycker iallafall att sexsiffrigt ofta sitter oförskämt dåligt på många användare, bara tråkigt att se. Även om det är upp till var och en.

Tillbaka
Topp