Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
6-siffrigt har mer närvaro och lite mer in-your-face attityd men jag förstår att många föredrar 5-siffrigt. Jag har själv haft en 5-siffrig och i överlag känns den mer balanserad på handleden. Visuellt har jag dock vant mig vid 6-siffrigt!
Länken på 5-siffrig (OT) sub är faktiskt riktigt bra. Rasslig javisst men den är lättare och bekvämare. Tål nog avsevärt mer stryk än 6-siffrig. Jag läste om en händelse på TZ (?) för många år sedan och då var det en kille som hävdade att en 5-siffrig Rolex sub räddade hans liv. Han var på vippen att falla ner från en högre höjd och subben råkade fastna i något som gjorde att han hängde med hela sin kroppstyngd på klockan. Jag tror inte att en 6-siffrig sub klarar sådana påfrestningar.
Varför skulle inte en 6-siffrig klara det? Hur otroligt det än låter...
True dat!Folk röstar 4 och 5-siffriga, men köper såklart 6-siffriga.
Finns f.ö inget som slår ett NOS-case från 4-siffriga sportrolex.
+1 på den!5 på gmt
6 på sub
Jag föredrar en skarp 6 siffrig dj framför en 5 siffrig polerad djBlev ju lite vilseledande när 4 siffriga kom med i efterhand. En fin fyrsiffrig sub/
Gmt är ju grym!
Föredrar även en skarp 5 siffrig DJ framför en 6 siffrig polerad DJ.
Mm, det är ju bara det att dom är ju polerade från fabrik. Det var det jag menadeJag föredrar en skarp 6 siffrig dj framför en 5 siffrig polerad dj![]()
Hahaha - underbart!Sexsiffrig sub - klockan som inte vet om den är fyrkantig eller rund.
Hahaha - underbart!
...men folk köper 6 siffriga iallafall.Verkar som om det är 5 siffriga case som är mest populärast på KS![]()
Haha precis!...men folk köper 6 siffriga iallafall.
...men folk köper 6 siffriga iallafall.
Haha precis!
Är det så att ni vet att många av de som har röstat på 5 siffrigt köper 6 siffrigt istället? Andelen som väljer 5 eller 6 siffrigt i denna tråd är ju relativt jämn.
Nä egentligen inte, några har väl skrivit öppet att dom röstar på 5 men köper 6.Är det så att ni vet att många av de som har röstat på 5 siffrigt köper 6 siffrigt istället? Andelen som väljer 5 eller 6 siffrigt i denna tråd är ju relativt jämn.
Jag röstade på 5 siffrig men äger en 6 siffrig. Anledningen är priset. Skull äga en 5 siffrig gmt om priset hade varit ca 40 k som för några år sedan.Är det så att ni vet att många av de som har röstat på 5 siffrigt köper 6 siffrigt istället? Andelen som väljer 5 eller 6 siffrigt i denna tråd är ju relativt jämn.
Nä egentligen inte, några har väl skrivit öppet att dom röstar på 5 men köper 6.
Överpriser på gamla klockor resulterar väl i nyköp?
Jag röstade på 5 siffrig men äger en 6 siffrig. Anledningen är priset. Skull äga en 5 siffrig gmt om priset hade varit ca 40 k som för några år sedan.
Nu kostar en 5 siffrig gmt ungefär lika mycket som en 6 siffrig och då väljer jag 6 siffrig alla dagar i veckan.
Exakt så! Bra Per.