• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Eviga frågan - Vilket Rolex case föredrar du - 4, 5 eller 6 siffriga

Eviga frågan - Vilket case föredrar du? 5 eller 6 siffrIga case?

• 5 siffrigt case

• 6 siffrigt case

• Rolex är inget för mig

• 4 siffriga case

Resultatet är endast synligt efter enkät.
6-siffrigt har mer närvaro och lite mer in-your-face attityd men jag förstår att många föredrar 5-siffrigt. Jag har själv haft en 5-siffrig och i överlag känns den mer balanserad på handleden. Visuellt har jag dock vant mig vid 6-siffrigt!
Länken på 5-siffrig (OT) sub är faktiskt riktigt bra. Rasslig javisst men den är lättare och bekvämare. Tål nog avsevärt mer stryk än 6-siffrig. Jag läste om en händelse på TZ (?) för många år sedan och då var det en kille som hävdade att en 5-siffrig Rolex sub räddade hans liv. Han var på vippen att falla ner från en högre höjd och subben råkade fastna i något som gjorde att han hängde med hela sin kroppstyngd på klockan. Jag tror inte att en 6-siffrig sub klarar sådana påfrestningar.

6-siffrigt har mer närvaro och lite mer in-your-face attityd men jag förstår att många föredrar 5-siffrigt. Jag har själv haft en 5-siffrig och i överlag känns den mer balanserad på handleden. Visuellt har jag dock vant mig vid 6-siffrigt!
Länken på 5-siffrig (OT) sub är faktiskt riktigt bra. Rasslig javisst men den är lättare och bekvämare. Tål nog avsevärt mer stryk än 6-siffrig. Jag läste om en händelse på TZ (?) för många år sedan och då var det en kille som hävdade att en 5-siffrig Rolex sub räddade hans liv. Han var på vippen att falla ner från en högre höjd och subben råkade fastna i något som gjorde att han hängde med hela sin kroppstyngd på klockan. Jag tror inte att en 6-siffrig sub klarar sådana påfrestningar.

Varför skulle inte en 6-siffrig klara det? Hur otroligt det än låter...

Vill inte ha någon äldre ref på Explorer1 då jag tycker 36 är för litet men antar vi pratar om sub/gmt här? Skulle nog allt sammantaget hellre vilja ha en femsiffrig sub så röstar på det. Charmen och känslan i en fyrsiffrig är svårslaget men lär aldrig bli aktuellt för egen del.

Röstar på 5 men äger bara 6-siffrigt...
Funderar dock på en femsiffrig Explorer 16570 som komplement.

Är det så att ni vet att många av de som har röstat på 5 siffrigt köper 6 siffrigt istället? Andelen som väljer 5 eller 6 siffrigt i denna tråd är ju relativt jämn.
Nä egentligen inte, några har väl skrivit öppet att dom röstar på 5 men köper 6.
Överpriser på gamla klockor resulterar väl i nyköp?

Är det så att ni vet att många av de som har röstat på 5 siffrigt köper 6 siffrigt istället? Andelen som väljer 5 eller 6 siffrigt i denna tråd är ju relativt jämn.
Jag röstade på 5 siffrig men äger en 6 siffrig. Anledningen är priset. Skull äga en 5 siffrig gmt om priset hade varit ca 40 k som för några år sedan.
Nu kostar en 5 siffrig gmt ungefär lika mycket som en 6 siffrig och då väljer jag 6 siffrig alla dagar i veckan.

• Like
Reactions: Bas
Nä egentligen inte, några har väl skrivit öppet att dom röstar på 5 men köper 6.
Överpriser på gamla klockor resulterar väl i nyköp?
Jag röstade på 5 siffrig men äger en 6 siffrig. Anledningen är priset. Skull äga en 5 siffrig gmt om priset hade varit ca 40 k som för några år sedan.
Nu kostar en 5 siffrig gmt ungefär lika mycket som en 6 siffrig och då väljer jag 6 siffrig alla dagar i veckan.

Mellanmjölks Rolexens revansch! :)

• Like
Reactions: Bas
Klarar inte av att minnas fler än fyra siffror, så det plus att alla efterföljande referenser känns obehagliga på armen och är fula gör att jag väljer fyrsiffrigt.
7FEAB599-A0F6-4B25-9996-F9B42B1A29EE.jpeg

Tillbaka
Topp