• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

Lello

Omega
Någon som sitter på VNV Global? Ser inte varför den inte gått bättre och rent allmänt inte är mer populär.

Ett av få investmentbolag som fortfarande har substansrabbat.
Innehav i brancher som växer, på marknader som växer.
En hel del onoterat intressant.
Största innehavet lär noteras via SPAC detta år.
En VD som i mitt tycke i brist på bättre uttryck är "rätt man för jobbet".

Hmm...
Känns bra idag med 7% upp när resten av börsen är röd.
 

Bonumm

Panerai
Här är en podcast för oss som har spelrelaterat. De pratar om utvecklingen i USA för sportsbetting och iGaming. Där tror de på en tillväxt på 30-40% årligen i TIO år framåt. Sjukt!!!
Tror att vi som ligger långa sitter på något som kommer bli riktigt bra. De nämner Kambi där bland annat. De pratar om tillväxt de sista 5min.
 
Japp. Har ca 4,5% i Zaptec och ligger nu -13,3%. Jag har fyllt på allteftersom den backat men nu räcker det för min del och jag lägger dem i en låda och hoppas på det bästa 😂
Fyller inte på något mer heller, sitter med dem i 1 år till sen får en vidare utvärdering göras (såklart tidigare om något fundamentalt förändras).
Drar öronen åt mig pga många idioter som hypear på instagram
Generellt sett en mycket god strategi!
Hade helt missat att de fanns på börsen. Ska ta mig en titt.

Installerade själv laddbox för någon månad sedan men kände att de var en djungel så elektrikerna fick rekommendera produkt och det blev Defa.
Hade varit intressant att höra om någon här har Zaptec till sin elbil och vad de tycker?
Skulle vilja påstå att priset på aktien är rätt okej nu.
Föräldrarna ska installera Zaptec laddare hemma inom kort, ska bli intressant att se vad de tycker. Tjejens förening har Zaptec laddare på sina boende parkeringar och de verkar vara mycket nöjda.
 

Erdna

Cartier
Jag blev igår rekommenderad en ny aktie som verkar hög-intressant > Allarity Therapeutics.

Störst inriktning mot att utveckla läkemedel för snabbare upptäckande och behandling av cancer och tumörer.

De noteras på amerikanska börsen inom närtid, KAN bli rally där borta. Varit uppe på 10-30kr nivån tidigare. Jag tog en mindre position - 20k.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Vi har det helt ok🍺
F18FB344-E446-4EF2-B1CA-3EC302EEA60E.jpeg
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Här är en podcast för oss som har spelrelaterat. De pratar om utvecklingen i USA för sportsbetting och iGaming. Där tror de på en tillväxt på 30-40% årligen i TIO år framåt. Sjukt!!!
Tror att vi som ligger långa sitter på något som kommer bli riktigt bra. De nämner Kambi där bland annat. De pratar om tillväxt de sista 5min.
Samtidigt klev en ny blankare in i Kambi i går:
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Jag blev igår rekommenderad en ny aktie som verkar hög-intressant > Allarity Therapeutics.

Störst inriktning mot att utveckla läkemedel för snabbare upptäckande och behandling av cancer och tumörer.

De noteras på amerikanska börsen inom närtid, KAN bli rally där borta. Varit uppe på 10-30kr nivån tidigare. Jag tog en mindre position - 20k.
Det här låter ju helt fantastiskt!1!1 hur mycket får man köpa???
 

Erdna

Cartier
? Analysen var klart bristfällig. Låter som att du rekar med insiderinformation, och det gör du väl inte?
Analys? Det var en rek. och jag förutsätter att man gör sin egna analys när man tar del av tips/råd/rekar eller annan information kring aktie/fondhandel i denna tråden.

Bjud inte upp till dans om du inte kan dansa i fortsättningen. Tack.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Analys? Det var en rek. och jag förutsätter att man gör sin egna analys när man tar del av tips/råd/rekar eller annan information kring aktie/fondhandel i denna tråden.

Bjud inte upp till dans om du inte kan dansa i fortsättningen. Tack.

Haha, ok. Då ska jag vara tydlig, din rek är amatörmässig och liknar de som ges i fb-grupper för pyramidspel/penny stocks. Bara hauss således. Det kan säkert slå väl ut, men troligen inte.

Om man ska reka är det bra att motivera varför, ex ge lite fundamenta. Sluta bete dig som en pajas.
 

Erdna

Cartier
Haha, ok. Då ska jag vara tydlig, din rek är amatörmässig och liknar de som ges i fb-grupper för pyramidspel/penny stocks. Bara hauss således. Det kan säkert slå väl ut, men troligen inte.

Om man ska reka är det bra att motivera varför, ex ge lite fundamenta. Sluta bete dig som en pajas.

Lilla gubben, jag är inte anställd här för att göra utförliga analyser som Du ska åka räkmacka på. Man kommer med tips/rekar som varje enskild individ får ta till sig och värdera och göra sin egna analys på. Således får man då även göra arbetet att söka vidare så som info att AT kommer till US Nasdaq (40m$) när liknanade bolag i USA värderas runt 1.4B$


Försök inte läxa upp mig och skippa din uppkäftiga attityd.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Lilla gubben, jag är inte anställd här för att göra utförliga analyser som Du ska åka räkmacka på. Man kommer med tips/rekar som varje enskild individ får ta till sig och värdera och göra sin egna analys på. Således får man då även göra arbetet att söka vidare så som info att AT kommer till US Nasdaq (40m$) när liknanade bolag i USA värderas runt 1.4B$


Försök inte läxa upp mig och skippa din uppkäftiga attityd.

Haha - ok, pyramidspelarn.

Tror och hoppas att ingen åker ”räkmacka” på den reken.
 

FlipSwede

Rolex
Nu ar det nog dax att starta traden "Vi som far pengar att krympa"...Javlar vad uselt det gatt sista veckorna.

A andra sidan sa har det gatt uppat i raketfart sedan coronadippen..sa det jamnar val ut sig i slutanden anda.
Tank om jag hade en kristallkula sa jag visste nar det var lage att salja allt pa toppen och sedan hoppa pa pa botten igen....
 

Karlsson

Panerai
Nu ar det nog dax att starta traden "Vi som far pengar att krympa"...Javlar vad uselt det gatt sista veckorna.

A andra sidan sa har det gatt uppat i raketfart sedan coronadippen..sa det jamnar val ut sig i slutanden anda.
Tank om jag hade en kristallkula sa jag visste nar det var lage att salja allt pa toppen och sedan hoppa pa pa botten igen....
Tror det är säkrare att inte sälja ;)
 
Topp