Erdna
Silver
Långnäsa på dig.Haha, jisses. Då låter jag min bedömning av fig ligga kvar. Är du en av de typ 3 personerna som är inne och haussar på placera också?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Långnäsa på dig.Haha, jisses. Då låter jag min bedömning av fig ligga kvar. Är du en av de typ 3 personerna som är inne och haussar på placera också?
Q1 såg ”bra” ut, https://allarity.com/press-release/...rim-report-for-the-period-january-march-2021/Långnäsa på dig.
Men lilla hjärtat, hade du varit det minsta påläst skulle du vetat att de bytt ut både VD och Styrelse samt bytt namn. En stor trigger är att de byter lista till US Nasdaq där allt är x10 och framgångarna med deras läkemedel.
Men lilla hjärtat, hade du varit det minsta påläst skulle du vetat att de bytt ut både VD och Styrelse samt bytt namn. En stor trigger är att de byter lista till US Nasdaq där allt är x10 och framgångarna med deras läkemedel.
Du kan titta hur mycket bakåt du vill, det är inget volvo de här. Det är absolut ett förhoppningsbolag, det spelar dock mindre roll för den som klev på min rek hade gjort isch 35% nu > kommer liksom inget krav på att man måste hålla tills de byter lista... wake up.
Du vet inte vad du snackar om så lägg ned diskussionen bara. Du ser bara dummare och dummare ut.
Triggern är fortsatt US listningen och deras Covid-studie bl.aDet kanske mest kontraproduktiva som kan hända när ens ambition är ”att få pengarna att växa” är troligtvis att lyckas pricka en 30-40% uppgång i en 1kronors-förhoppnings-aktie och få en falsk bekräftelse av ens genialitet. Det självförtroendet brukar bli dyrköpt.
Härskartekniker,Absolut, det är inte när man måste börjar använda (urusla) härskartekniker som man ser dum ut. Du bör vara glad istället, du har ju tjänat pengar! (Om du nu faktiskt stoppat in några pengar och timeat uppgången).
Ingenting av de detaljer du påvisat är värdeskapande och den nya styrelsen verkar ha lite att ta tag i vad gäller verksamheten (minst sagt). Brukar vara en rätt bra måttstock att titta på historiken och när ett bolag tappat så mycket av värdet sedan introduktionen så kan det vara värt att börja fundera.
Triggern är fortsatt US listningen och deras Covid-studie bl.a
Tidshorizonten för varje enskild investerare är olika. Även dess investering i KRONOR är olika
Värderingen för bolaget är fortsatt lågt.
Det var jag som rekade Calmark som det tidigare pratades om här i tråden.
Både Calmark och Allarity var två tips jag delade som något man bör titta närmare på. That's it. Men det är fantastiskt att man ska vända detta som något negativt. Jag har rekat värdebolag som Beijer Alma också som haft en fin utveckling.
Men i fortsättningen ska jag bara hojta till om jag ser ett värdebolag som ger någon procent i avkastning. För bolag som Volvo, Investor och Kambi måste vara svårt att finna själv och tydligen något som önskas av er.
Härskartekniker,
Du försökte göra dig lustig över mig och min rek och borde bara sitta ner i båten.
Hade du varit (återigen) det minsta påläst hade du vetat om att den föra ledningen (styrelse+vd) var totalt inkompetent, lite därför man bytt ut vettu.
Där är nog sista platsen jag skulle läsa på.. men kör på.Ta det lugnt. Alltid kul med rekar, men vill jag läsa de av liknande kvalitet (dvs ”superspännande pennybolag som där det finns en stor uppsida blankans utan någon som helst fundamenta) så går jag in på reddit eller på placera-forumet.
Triggern är fortsatt US listningen och deras Covid-studie bl.a
Tidshorizonten för varje enskild investerare är olika. Även dess investering i KRONOR är olika
Värderingen för bolaget är fortsatt lågt.
Det var jag som rekade Calmark som det tidigare pratades om här i tråden.
Både Calmark och Allarity var två tips jag delade som något man bör titta närmare på. That's it. Men det är fantastiskt att man ska vända detta som något negativt. Jag har rekat värdebolag som Beijer Alma också som haft en fin utveckling.
Men i fortsättningen ska jag bara hojta till om jag ser ett värdebolag som ger någon procent i avkastning. För bolag som Volvo, Investor och Kambi måste vara svårt att finna själv och tydligen något som önskas av er.
Gött med en åsiktspanel i tråden, det gör nytta!Om det finns plats i den här tråden för dina rekar, så tänker jag att det väl finns plats för min åsikt också. Inte konstigare än så.
Gött med en åsiktspanel i tråden, det gör nytta!
Gött med en åsiktspanel i tråden, det gör nytta!
Förbryllande för mig hur du kan vara så vass på att hitta 100% vinnaraktier när din läsförståelse är så svag. Det som folk har kommenterat på ditt första inlägg i två sidor nu har ju flugit rakt över huvudet på dig.
Sedan verkar du inte vara världens trevligaste snubbe hellerForumet hade nog varit rätt tråkigt och medlemmarna inte fick kommentera trådar eller postar i dem. Det är väl inget konstigt att folk frågar om en aktie du rekommenderar?
Ja, för Hallis kommentar var så trevlig menar du? En halvspydig attityd rakt igenom som jag sedan svarade upp på. Vad är dealen menar du?
Helt uppenbart att personen ifråga varken är speciellt insatt i Aktier, Allarity eller Läkemedelsaktier i allmänhet och det är inget fel med det, men då är det himla märkligt att man fortsätter ha en tjaskig attityd och försöker "sätta mig på plats" som har bättre koll. Får inte riktigt ihop det där.
Självfallet får man kommentera/ifrågasätta men man kanske kan försöka hålla en något högre nivå på sin kommentar nästa gång för ett trevligare svar tillbaka, eller?
Min rek var ingen håsning överhuvudtaget, utan mer en "heads-up" att detta kan vara något intressant att titta närmare på. Reken lovade inte några guld och gröna skogar. De som sysslar med aktier lite mer regelbundet vet att man endast går in med någon/några få procent av sin kassa i förhoppningsbolag vilket även speglade min insats som jag delade med mig av.
Men oroa dig inte, jag ska inte reka här inne igen. Responsen var minst sagt tråkig.
Gaming, iGaming, gambling… tomayto, tomahto! Allt ska ner!Rött för spelbranschen i dag. Antar att det hänger ihop med att diktaturen i Kina ser spel i alla dess former som en fara för sina medborgare.
Jag har en del Opti sen några månader tillbaka och kommer ligga kvar trots ATH. Känns som det händer grejer nuNågon här som äger OptiCept?
ATH idag och det har blivit en på tok för stor del i min portfölj nu men samtidigt är jag inte jättesugen på att sälja av![]()
Det blev ctm istället. Såg att kambi tappar draft kings så det fick avgöra…
Ja ibland så. Följer nästan aldig aktier jag gått ur så det var en nyhet för mig. Trist för de som har dom.Ibland har man tur.![]()
Upp nästan 100% sedan du tog upp denJag blev igår rekommenderad en ny aktie som verkar hög-intressant > Allarity Therapeutics.
Störst inriktning mot att utveckla läkemedel för snabbare upptäckande och behandling av cancer och tumörer.
De noteras på amerikanska börsen inom närtid, KAN bli rally där borta. Varit uppe på 10-30kr nivån tidigare. Jag tog en mindre position - 20k.
Ju usch vilken kalldusch Kambi åkte på idag. Typ det enda bolag i bettingsektorn jag inte ägt.Ibland har man tur.![]()