Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På mitt långsiktigt konto, som är döpt till 2044, köper jag fortsatt regelbundet.Nu är börsen nere på nivåer precis där covid dök upp i stugan hos oss alla, med ett snabbt ras för att sedan klättra uppåt.
30% ner på ett halvår. Frågan är var kniven landar. Är ni inne alla och matar på köpknapparna?
Nä det är nog ingen stress att köpa…Nu är börsen nere på nivåer precis där covid dök upp i stugan hos oss alla, med ett snabbt ras för att sedan klättra uppåt.
30% ner på ett halvår. Frågan är var kniven landar. Är ni inne alla och matar på köpknapparna?
Castellum är nog ingen dum aktie att köpa nu. De har väl haft 23-24 år utan att sänka utdelning och har höjt den i princip varje.Köper utdelningsaktier får hoppas det ger något
For refleksjon:
Förr eller senare får han rättHan brukar vara lite tidigt ute... har han inte gapat sen 2018?
Varför tror du att kurserna styrs av blankare och inte av fundamenta eller för den delen att aktieägare glatt säljer sina aktier?Portföljen slår ny rekord varje dag och det är inte ATH vi pratar om. Sjukt va det går snabbt åt fel håll. Jäkligt irriterande när många kurser styrs av blankare och inte fundamenta.
Det finns en anledning till att vissa aktier är blankade. Kurserna går ner för att folk säljer.Portföljen slår ny rekord varje dag och det är inte ATH vi pratar om. Sjukt va det går snabbt åt fel håll. Jäkligt irriterande när många kurser styrs av blankare och inte fundamenta.
Börsen har väl inprincip aldrig styrts av fundamenta.Portföljen slår ny rekord varje dag och det är inte ATH vi pratar om. Sjukt va det går snabbt åt fel håll. Jäkligt irriterande när många kurser styrs av blankare och inte fundamenta.
Börsen har väl inprincip aldrig styrts av fundamenta.
Det är därför man kan göra bra köp när kvalitetsbolag rasar utan ”anledning”
För jag har svart på vitt i vissa fall. Där bolag aldrig gått bättre ekonomisk och slår rekord kvartal efter kvartal men där blankarna ändå ökar sina positioner och drar nytta av hög freefloat och rädda småsparare. Jag snackar inte om SBB som går ned av förklarliga skäl.Varför tror du att kurserna styrs av blankare och inte av fundamenta eller för den delen att aktieägare glatt säljer sina aktier?
Bittra miner.
Man får ju utnyttja börsklimatet till korta portföljens fördel, så landar man på plus i slutändan iallafall.
Om man förövrigt inte såg det här raset komma måste man ju varit fartblind av rang.
Jag hade inte heller facit, följde magkänslan och hade tur. Eller något..lätt att vara efterklok.
Bittra miner.
Man får ju utnyttja börsklimatet till korta portföljens fördel, så landar man på plus i slutändan iallafall.
Om man förövrigt inte såg det här raset komma måste man ju varit fartblind av rang.
För jag har svart på vitt i vissa fall. Där bolag aldrig gått bättre ekonomisk och slår rekord kvartal efter kvartal men där blankarna ändå ökar sina positioner och drar nytta av hög freefloat och rädda småsparare. Jag snackar inte om SBB som går ned av förklarliga skäl.
Men men, det är bara att öka positionerna för någon gång så kan inte ens blankarna komma undan fundamenta. Sen om det tar ett eller två år det får man se. Tur man inte behöver pengar i närtid.
Bittert var det här jaKan du inte berätta när vi bottnar då?
Haha.Bittert var det här ja
Hur ska jag veta det? Eller ska jag gissa? Isåfall gissar jag mitten av hösten. Men vad spelar det för roll. Börsen är ska utnyttjas åt båda håll. Lek i korta portföljen tills det vänder för att jämna ut.
Vad tror ni om Sinch? Kan det vara läge för lite "buy the dip" eller är det för tidigt?
Jag köpte lite, upp 10%Vad tror ni om Sinch? Kan det vara läge för lite "buy the dip" eller är det för tidigt?
För ett år sedan var jag 71% upp. Nu är jag -60%. Hatar denna aktie.Fast jag förmodar folk köper dippen på magkänsla ändå