• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

zeke_varg

Omega
Nu är börsen nere på nivåer precis där covid dök upp i stugan hos oss alla, med ett snabbt ras för att sedan klättra uppåt.

30% ner på ett halvår. Frågan är var kniven landar. Är ni inne alla och matar på köpknapparna?
 

ThomasP

Cartier
2-Faktor
Nu är börsen nere på nivåer precis där covid dök upp i stugan hos oss alla, med ett snabbt ras för att sedan klättra uppåt.

30% ner på ett halvår. Frågan är var kniven landar. Är ni inne alla och matar på köpknapparna?
På mitt långsiktigt konto, som är döpt till 2044, köper jag fortsatt regelbundet.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Screenshot 2022-06-28 at 13.52.30.png
 

Bonumm

Panerai
Portföljen slår ny rekord varje dag och det är inte ATH vi pratar om. Sjukt va det går snabbt åt fel håll. Jäkligt irriterande när många kurser styrs av blankare och inte fundamenta.
 

Bonumm

Panerai
Varför tror du att kurserna styrs av blankare och inte av fundamenta eller för den delen att aktieägare glatt säljer sina aktier?
För jag har svart på vitt i vissa fall. Där bolag aldrig gått bättre ekonomisk och slår rekord kvartal efter kvartal men där blankarna ändå ökar sina positioner och drar nytta av hög freefloat och rädda småsparare. Jag snackar inte om SBB som går ned av förklarliga skäl.
Men men, det är bara att öka positionerna för någon gång så kan inte ens blankarna komma undan fundamenta. Sen om det tar ett eller två år det får man se. Tur man inte behöver pengar i närtid.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Bittra miner.
Man får ju utnyttja börsklimatet till korta portföljens fördel, så landar man på plus i slutändan iallafall.

Om man förövrigt inte såg det här raset komma måste man ju varit fartblind av rang.
 

aadde81

Cartier
För jag har svart på vitt i vissa fall. Där bolag aldrig gått bättre ekonomisk och slår rekord kvartal efter kvartal men där blankarna ändå ökar sina positioner och drar nytta av hög freefloat och rädda småsparare. Jag snackar inte om SBB som går ned av förklarliga skäl.
Men men, det är bara att öka positionerna för någon gång så kan inte ens blankarna komma undan fundamenta. Sen om det tar ett eller två år det får man se. Tur man inte behöver pengar i närtid.

Har du några exempel på bolag?
 

minken

Omega
Bittert var det här ja :)

Hur ska jag veta det? Eller ska jag gissa? Isåfall gissar jag mitten av hösten. Men vad spelar det för roll. Börsen är ska utnyttjas åt båda håll. Lek i korta portföljen tills det vänder för att jämna ut.
Haha. 😀
Jag tror de flesta går back på dessa typer av instrument så det är inte så enkelt även om det såklart var självklart när man tittar i backspegeln. Jag tycker inte att det är självklart framåt även om det ser fortsatt mörkt ut.
 

Erdna

Cartier
Någon som har bra koll på batterier & Nilar International? Fullständigt slaktad aktie sedan IPO..

Sugen på att ta en liten chansstek.
 

Bonumm

Panerai
Skönt med några dagars återhämtning, det var ett tag sedan man såg flera blåa dagar på raken. Skönt att oljeservice verkar ha hittat botten och är på väg upp igen.
 
  • Like
Reactions: PJZ
Topp