• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Vad tror ni om att gå in i Starbreeze nu och ligga lång, trots deras senaste raketfärd? Tänker mest på Storm som har planerat släpp 2017. Finns ingen gedigen info än men dem säger själva att det är deras framtid. Ett payday släpp numero dos kanske?

Jag ligger back för tillfället i Starbreeze. Hade jag inte varit på jakt efter en ny klocka så hade jag gått in med mer.
 

Oew

Rolex
Jag har en relativt bred aktieportfölj, uppdelat i 3. Den ena är endast aktie-pref där jag har lite blandat som SAS och Ratos, sedan har jag en långsiktig med en investeringshorizont på 5år+ med bl.a tesla, Apple samt en lite mer riskfylld och imo den roligaste :D där har jag bl.a invisio, pricer, ratos, Oscar properties, doro, SAS och precise för att nämna några! Har tidigare också kört en del med räntor/option/obligation och mycket hedge mot valutor men pga mitt jobb så kn jag inte det längre.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Gör ni egna analyser m.m på företagen/aktierna ni satsar på? eller hur går ni till väga när ni väljer aktie? :)

Inga analyser men löser forum (med en jävla nypa salt) men framförallt läser på bolagens hemsidor samt gamla pressmeddelande och analyser om bolaget

Men man får inte glömma att många (Ink jag) lyckats pricka helt OK med fpc men kan verkligen totalmissa 99% av alla framtida köp
 
D

Deleted member 5780

Guest
Jag hörbara egna analyser, imo går det inte att lite på några forum, speciellt på mindre bolag då alla haussar. Jag gör fundamentala analyser av bolagen och marknaden
Såg att du pluggar finans men saknar erfarenhet. Vari ligger din "edge" gentemot övriga marknaden? Presterar du bättre än jämförbara index, riskviktat?
 

Oew

Rolex
Såg att du pluggar finans men saknar erfarenhet. Vari ligger din "edge" gentemot övriga marknaden? Presterar du bättre än jämförbara index, riskviktat?
Det stämmer att jag pluggar finans, skulle dock inte säga att jag helt saknar erfarenhet då jag jobbar på en hedgefond vilket jag gjort de senaste åren och även handlat med aktier sen jag var 12. Överpresterar jämförbara index men med en något högre riskprofil, iallafall på min kortsiktiga portfölj och överpresterar även riskviktat. Har en sharpe-kvot på 1,8 de senaste 12 månaderna vilket jag tycker är väldigt bra. Det jag hittills varit duktig på är att identifiera bolag med stor tillväxtpotential, generellt sett så är det bolag med en market cap på under 5 mdr kr. Har självklart mycket att lära mig, men har under tiden på hedgefond förstått bra hur man minimerar risk genom några enkla hedgar och investeringarna har gått mycket bättre sen jag började. Satsar på en sharpe-kvot på över 2 för helåret!
 
Topp