• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

Miami

Rolex
2-Faktor

Läste det där :) kan hålla med om att många på ex placeras forum är vääääldigt hängivna
Fast rent krasst tycker jag nog inte det är så stor skillnad från andra entusiastforum
Exempelvis här och om man brinner för ett märke och man har lagt massor med tid och pengar på sin "investering" så vill man gärna berätta/rätta dom som säger att det är skit
Så gissar att det är samma överallt
 
Läste det där :) kan hålla med om att många på ex placeras forum är vääääldigt hängivna
Fast rent krasst tycker jag nog inte det är så stor skillnad från andra entusiastforum
Exempelvis här och om man brinner för ett märke och man har lagt massor med tid och pengar på sin "investering" så vill man gärna berätta/rätta dom som säger att det är skit
Så gissar att det är samma överallt
kan hålla med och det har ju dessutom gått ganska bra senaste månaderna så ganska svårt att "ifrågasätta" att folk hypar :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
När det gäller pengar så gillar jag när det gungar sakta istället för svänger fort. Det var bland annat därför som jag inte gav mig in i Northland Resources trots ivrigt predikande från jobbarkompis...
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Själv har jag bränt mig rejält på Cortus Energy.

Backat i både MCN och AOI men ligger kvar och tror på båda bolagen på lite längre sikt. Båda mycket hög risk/reward. MCN kan nog gå upp rejält inom kort tror jag.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Vet inte om det kallas smart men helt klart daytrading. Ibland lyckas man och ibland misslyckas man..
Den måste ju vara smart om man ska gå plus ;)
image.jpg
 

Chattras

Cartier
Snarare riktigt bra dag om man var lite vaken
Givetvis hade det varit kanon att sitta med BEAR OMX X18 t.ex. Dock handlar de flesta småsparare sällan med bull/bear certifikat eller håller på med intradagshandel. Vilket i sig är rätt tur med tanke på riskerna. Dock hade jag älskat att köpt nedan certifikat i onsdags :).

Skärmavbild 2015-08-24 kl. 20.12.31.png
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Givetvis hade det varit kanon att sitta med BEAR OMX X18 t.ex. Dock handlar de flesta småsparare sällan med bull/bear certifikat eller håller på med intradagshandel. Vilket i sig är rätt tur med tanke på riskerna. Dock hade jag älskat att köpt nedan certifikat i onsdags :).

Skärmavbild 2015-08-24 kl. 20.12.31.png
Läste vidare lite, stoppades inte dem flesta certifikaten då OMX gick mer än -5%? Klart inviduellt vad varje har för gräns. Dock hade en fin vinst kunnat göras :)
 

Chattras

Cartier
Läste vidare lite, stoppades inte dem flesta certifikaten då OMX gick mer än -5%? Klart inviduellt vad varje har för gräns. Dock hade en fin vinst kunnat göras :)
Nu är jag relativt oinsatt när det kommer till dessa certifikat så någon mera kunnig får gärna rätta mig om jag har fel. Som jag förstått det så "nollas" det om det stiger eller sjunker mera än 5% (5*19=90), sen finns det lite säkerhetsmarginal. Sedan startar det om som om det vore en ny dag.

Lite dock inte på vad jag skrev. Kan mycket väl fått detta om bakfoten :).
 

Wboy

Panerai
En annan sålde innan sommaren och tänkte gå in nu till kräftorna igen enligt gammal go tradition. Hur fan ska man nu gå in igen? Sparkonto känns ju sådär och bear med hävstång känns inte som korgen man lägger alla ägg i riktigt?

I övrigt intressant att kronan stiger mot mer eller mindre alla valutor (dollar, pund, CHF). Och hur länge kommer Schweiz lyckas hålla CHF i fast växelkurs innan helvetet brakar loss? Och när den fasta kursen brister, hur kommer det påverka klockpriserna?

Blir väl ett par Pateks och någon gammal Sub från 80-talet. Känns som säkrare än börsen och roligare än räntefonder.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Jag sålde mina björnar i omx x15 i förra veckan. Känns rätt tråkigt nu, men det är som sagt stora risker och chansningar man tar i certifikat!

Vi får väl se hur Kina har utvecklats imorgon när vi vaknar, spännande, god natt :)
 
Topp