Så deras vision med att få produkten att lyfta är att få till ett samarbete med mobiloperatörer och distribuera sin produkt den vägen?Björn förklarar bättre än mig![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så deras vision med att få produkten att lyfta är att få till ett samarbete med mobiloperatörer och distribuera sin produkt den vägen?Björn förklarar bättre än mig![]()
Yes, det stämmer. Dem har redan fått order av Telling på ca 430 msek (typ samma som dagens BV) och börjar nu leverera. Tror dem kommer att få ordrar från svenska operatörer såsom exempelvis Tre inom snar framtid. Dessutom har dem Laminan som kan vara direkt revolutionerande, men detta kommer i ett senare skede.
Värt att läsa in sig på bolaget och göra en bedömningRapport på fredag
Inget fel med välgörenhet, men det där luktar ganska unket...Läs på hans blogg och hur han framställer Better Globe som investering. Det är ju en minst sagt annorlunda pengamaskin han bygger med träd i Afrikanska plantager. Och inte nog med att han själv är villig att ta hög risk, han är även "ambassadör" för Better globe och får provision på en del av försäljningen.
Yes. Framför allt när det marknadsförs till ekonomiska analfabeter som något som ger bra avkastning till låg risk och för ett gott syfte.Inget fel med välgörenhet, men det där luktar ganska unket...
Väl rutet! Ett jäkla oskick är vad det är. Skäms @Richard1987@rickard1987 har du verkligen ingen skam i kroppen? Du har tusentals inlägg på Avanza där... 90%?... handlar om morgondagens kurs och rally.
Absolut, envar har sitt ansvar men att du kickar in tips även här för att tjäna en slant? Du anger inte horisont, du tydliggör inte att du är ett fan av pump & dumps eller hur du tänkt agera?
På Avanza kan du självfallet vara vilket troll du vill, där har mer eller ännu mer korkade människor aktivt sökt sig till rouletten... men förtydliga dina intentioner här? Det är lite skillnad. Eller?
![]()
Jag gjorde ingen koppling alls skall erkännas utan följde blint @Tripeiro. Men det räcker med dina tre inlägg på KS för att det ska kväljas lite i min mun iallafall. Varför haussa besinningslöst och onyanserat, på ett klockforum dessutom?@Tripeiro. @Carlf , för det första är det där inte ens jag? För det andra har jag typ 3 inlägg här på klocksnack där jag länkat en videopresentation. Drog du kopplingen för det står 87 i båda namnen?
Riktigt äckligt att följa andras påhopp blint är min åsikt. Jag har typ skrivit om 3 olika bolag i hela denna tråd, hade ont om tid tidigare idag så har kanske inte vidareutvecklat mina tankar ännu. Föregående bolag jag skrev om var Chemotech...där skrev jag följande där jag anser att jag redogör för allt som tripeiro påstår att jag inte gör...Jag gjorde ingen koppling alls skall erkännas utan följde blint @Tripeiro. Men det räcker med dina tre inlägg på KS för att det ska kväljas lite i min mun iallafall. Varför haussa besinningslöst och onyanserat, på ett klockforum dessutom?
För full disclosure - vad är ditt egna innehav i MyFC?
@Tripeiro. @Carlf , för det första är det där inte ens jag? För det andra har jag typ 3 inlägg här på klocksnack där jag länkat en videopresentation. Drog du kopplingen för det står 87 i båda namnen?
Yes.Riktigt äckligt att följa andras påhopp blint är min åsikt. Jag har typ skrivit om 3 olika bolag i hela denna tråd, hade ont om tid tidigare idag så har kanske inte vidareutvecklat mina tankar ännu. Föregående bolag jag skrev om var Chemotech...där skrev jag följande där jag anser att jag redogör för allt som tripeiro påstår att jag inte gör...
"Har faktiskt gjort en egen bedömning av bolaget och valt att köpa aktier, ligger med ett gav på strax under 50 kronorInvesteringen får ligga i 2-5 år tänkte jag och tror jag fått ett kanonfint ingångsläge. Tycker att det låter mycket intressesant med en vidareutveckling av tidigare elektokemoterapi som både är kostnadseffektiv, portabel och kan användas polikliniskt. Marknaden känns enorm för IQwave och även om nuvarande huvudfokus ligger på Indien känns det som att dem har mycket i pipelinen och kanske även når Filippinerna och Iran m.fl inom en snar framtid. Bolaget har betalande kunder och ChemoTech har fått godkännande för import/försäljning för IQwave på samtliga sjukhus i Indien, såväl statliga som privata.
Vidare har ChemoTech även två andra produkter på gång; smärtbehandling relaterad till metastisering i ryggraden där marknaden av bolaget bedöms som enorm respektive längre fram i pipelinen möjliggöra behandling av prostatacancer.
Ovanstående i kombination med 9 stycken insiderköp, vissa gjorda över 60 kr (som f.ö. var teckningskursen) per aktie, gör att jag känner mig trygg i min investering.
För mig var det ett klockrent köp och hoppas på att bolaget kan rädda många liv samtidigt som jag får en fin avkastningKul om vi kan få till lite diskussioner om för- och nackdelar med bolagen vi äger, alltid bra med en nyanserad bild!"
Men fantastiskt att man kan döma en människa utifrån 3 inlägg, världen behöver fler som dig![]()
Du är ju alldeles fantastisk! Du och Carl måste ju vara samma person, ni skriver på samma sätt och drar förhastade slutsatser.Hehe, det är självklart en liten tell, likt att Stockup87 och du skriver på samma sätt, samt att Stockup87 Alltid skriver på Placera om samma aktier som Du promotar här, samtidigt.
Lycka till, hoppas verkligen att allt går väl för dig i klocksvängen.
Tittade ett varv till på Placera och det är ju sannolikt samma haussare. Som blev kränkt av dig och mig.Hehe, det är självklart en liten tell, likt att Stockup87 och du skriver på samma sätt, samt att Stockup87 Alltid skriver på Placera om samma aktier som Du promotar här, samtidigt.
Lycka till, hoppas verkligen att allt går väl för dig i klocksvängen.
Analysen är med andra ord: När lågkonjunkturen kommer så kommer flera bolag att få det svårt...Åter till ämnet...
Jag kan säga att jag på medellång till lång sikt tror att många små och medelstora företag kommer att få det tufft. Om konjunkturen viker tror jag det kan bli rätt mycket slakt, större bolag är mer trögrörliga, åt alla håll, även nedåt.
Läs på hans blogg och hur han framställer Better Globe som investering. Det är ju en minst sagt annorlunda pengamaskin han bygger med träd i Afrikanska plantager. Och inte nog med att han själv är villig att ta hög risk, han är även "ambassadör" för Better globe och får provision på en del av försäljningen.
Jan Bolmeson är vettig. Om proffsen inte kan slå index jämt, hur ska vi vanliga noobar lyckas. Han blogg är konkret och ger mycket bra långsiktiga spartips.
Själv kör jag ca 50% global, 25% Sverige, 12,5% asien och 12,5% mot guld/silver. 6-8% i årlig avkastning. Sen har jag HM, Eolus vind och Deutsche Post AG i aktie portföljen. På totalt kapital är det uppdelat ca 75% fonder 25% aktier. siktar på en årlig avkastning på 6-9%
KF är mycket mer fördelaktigt om man på lång sikt vill bygga upp kapital och sedan med kort notis behöver flytta utomlands, t.ex. barn som blir ung vuxen och börjar studera i utlandet, eller om man som äldre av någon anledning flyttar till utlandet. ISK kan då beskattas som vanlig depå, vilket är lagom kul om stora delar av tillgången är värdeuppgång.Själv kör jag 60/40 portföljen, enligt J.B's rekommendation för 2017. Tror inte att jag skulle palla med psykiskt att enbart satsa på aktiefonder och se en fin dipp på 20-30%.
Men det är lite oklart om räntefonderna ska ligga på ISK eller om det är bättre att låta de ligga i en depå. Det senare blir kanske lite knepigare att deklarera? Jag har både aktiefonder och räntefonder i ISK.
KF är mycket mer fördelaktigt om man på lång sikt vill bygga upp kapital och sedan med kort notis behöver flytta utomlands, t.ex. barn som blir ung vuxen och börjar studera i utlandet, eller om man som äldre av någon anledning flyttar till utlandet. ISK kan då beskattas som vanlig depå, vilket är lagom kul om stora delar av tillgången är värdeuppgång.
Därför kör jag KF. Någon med detaljkunskaper får gärna fylla i alla detaljer kring detta.
Själv kör jag 60/40 portföljen, enligt J.B's rekommendation för 2017. Tror inte att jag skulle palla med psykiskt att enbart satsa på aktiefonder och se en fin dipp på 20-30%.![]()
ja, det är många som inte har koll på det, och jag kan inte detaljerna.Visste inte att det skiljer sig såpass mellan isk ock kf ifall man vill flytta till utlandet. Intressant.
Ja, den där står i bokhyllan och väntar på mig. Jag gillar långa böcker!Intressant bok. Men tappar lätt fokus under dessa 16h. Gillar finansböcker som är 2,5-5h eller poddar som är runt 30-60 min.![]()