spruff
Basic
Ja, eftersom bitcoinkursen är denominerad i usd.Med tex virtune bitcoin cert, visst är man exponerad mot USD då? Dvs om USD går ner går också certet ner oavsett om BTC är oförändrad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, eftersom bitcoinkursen är denominerad i usd.Med tex virtune bitcoin cert, visst är man exponerad mot USD då? Dvs om USD går ner går också certet ner oavsett om BTC är oförändrad
1,49 % avgift. Varför ska man välja den före t ex Valour Bitcoin (också cert) som har 0 % avgift? Finns det ngn annan fördel? Inte superinsatt…Ni som vill handla bitcoin cert till en låg avgift:
Virtune | Reglerade börshandlade produkter (ETP) inom krypto
Upptäck Virtunes reglerade krypto-ETP:er som erbjuder säker och smidig tillgång till digitala tillgångar via din lokala nätmäklare. Investera i ledande kryptotillgångar med institutionell säkerhet och enkelhet.www.virtune.com
0,25 i avgift och fysiskt backad1,49 % avgift. Varför ska man välja den före t ex Valour Bitcoin (också cert) som har 0 % avgift? Finns det ngn annan fördel? Inte superinsatt…
Någon som tecknar i Enity? Jag ansöker om en liten post bara, ett par hundra bara.
Fick bara 35stJag hoppar, "innovativa bolånelösningar" lockar inte särskilt...
Sakta uppgång. Liten rekyl för att DT håller ögonen på oljeprisetHa ha, vilken jäkla tajming. Blev knockad efter nedgång på 7% idag. Hur f-n kan oljan gå ned 7% en dag som denna.
Iran bombade bara lite som hämnd så då sjunker oljepriset. Det borde ju gått upp rejält idag. Ger mig fan på att det står på +80 innan veckan är slut.
Känns som en bra och stabil fördelning för långsiktigt sparandeHar fått nedan förslag från banken (SEB) gällande fondförslag och fördelning för mitt befintliga sparande.
Vad tycks...?
SEB Global Indexnära SEK 52% SEB Europa Indexnära EUR 24% SEB Sverige småbolag 13% Sverige Indexnära SEK 6% SEB Tekonologifond 3%
Känns som SEB vill tjäna pengar på dig…Har fått nedan förslag från banken (SEB) gällande fondförslag och fördelning för mitt befintliga sparande.
Vad tycks...?
SEB Global Indexnära SEK 52% SEB Europa Indexnära EUR 24% SEB Sverige småbolag 13% Sverige Indexnära SEK 6% SEB Tekonologifond 3%
Tycker tvärtom. 80% av de föreslagna fonderna har en årlig avgift på runt 0.3% och sen lite krydda som eventuellt är lite halvdyra.Känns som SEB vill tjäna pengar på dig…Men kolla upp lite vad fonderna har för avgifter och jämför om du har orken till det. Annars själva fördelningen är det nog inget fel på känns som ett ganska säkert och rätt bra långsiktig lösning.
Jag hade i alla fall en tjänstepension som förvaltades av SEB till orimligt hög avgift så jag flytta den till SHB och har sänkt avgiften till nästan hälften. I efterhand när jag jämför båda mot varandra har jag även fått bättre avkastning på kapitalet hos SHB men det kan vara en tillfällighet, jag är iallafall nöjd med flytten av just den delen.
Tack för all återkoppling, uppskattas!Tycker tvärtom. 80% av de föreslagna fonderna har en årlig avgift på runt 0.3% och sen lite krydda som eventuellt är lite halvdyra.
Ville de enbart maximera intjäning hade de nog inte rådgivit om 80% i indexfonder. Sen kan man tycka vad man vill om prissättningen på dessa indexfonder men man kan ju inte tro annat än att de kommer rekommendera sina egna fonder.
Nu hade jag iof en aktivt förvaltad fond och inte index. Men SEB hade 1,57% i årlig avgift och SHB 1,06% så halvering va kanske lite överdrivet men det gör ändå 1000-lappar per år.Tycker tvärtom. 80% av de föreslagna fonderna har en årlig avgift på runt 0.3% och sen lite krydda som eventuellt är lite halvdyra.
Ville de enbart maximera intjäning hade de nog inte rådgivit om 80% i indexfonder. Sen kan man tycka vad man vill om prissättningen på dessa indexfonder men man kan ju inte tro annat än att de kommer rekommendera sina egna fonder.
Var mer en ref till att du tyckte SEB hade som ambition att tjäna mycket pengar på TS. Min kommentar avsåg inte din tjänstepension.Nu hade jag iof en aktivt förvaltad fond och inte index. Men SEB hade 1,57% i årlig avgift och SHB 1,06% så halvering va kanske lite överdrivet men det gör ändå 1000-lappar per år.![]()
Okej ja då missförstod jag det lite.Var mer en ref till att du tyckte SEB hade som ambition att tjäna mycket pengar på TS. Min kommentar avsåg inte din tjänstepension.
Det blir övertid på fabriken?Peru köper 27 JAS Gripen. Säger det er något?
Rätt som det är används alla vapen på jorden och då är det slut och då faller börserna?Peru köper 27 JAS Gripen. Säger det er något?
Inget är påskrivet mig veterligen.Peru köper 27 JAS Gripen. Säger det er något?
Det blir övertid på fabriken?
Lite varning på att svara sig själv men är fortfarande väldigt spänd på framtiden för Tobii, kan det kanske lossna på intäkterna utan draghjälp från Dynavox ja då kan det nog bli en fin framtida investering.Idag är man lite extra nöjd efter 5 års väntan från mitt första köp så gör Tobii äntligen vinst!
Får se var det blir av det hela i framtiden men hur somhelst ett intressant bolag. Dynavox som knoppades av har gått riktigt bra också.
Skulle säga rikatillsammans.se. Ett vänligt och bra ställe för diskussioner. Råkar också uppskatta deras podd, men den är inte fokuserad på typ enskilda aktier osv.Några tips på fler forum, subreddits eller liknande för att följa diskussioner kring börsen och investeringar? Gärna på svenska. Är inte särskilt aktiv själv alls egentligen, men uppskattar att läsa om tankar och ideér och skulle gärna finna en mer aktiv diskussion än endast här på KS
Det var väll ett diskussionsforum en gång i tiden, nu känns det mer av en sekt där den enda vettiga strategin är indexfonder, inget annat duger.Skulle säga rikatillsammans.se. Ett vänligt och bra ställe för diskussioner. Råkar också uppskatta deras podd, men den är inte fokuserad på typ enskilda aktier osv.
Där ser man. Jag gillar platsen iaf.Det var väll ett diskussionsforum en gång i tiden, nu känns det mer av en sekt där den enda vettiga strategin är indexfonder, inget annat duger.
Spelad ingen som helst roll att de sju stora utgör en stor del i många sådana, det är indexfonder or die och att forumet ens lever vidare övergår lite mitt förstånd.