Per skrev:
Spencer66 skrev:
Per skrev:
Jag vet ju bara den som polerade min GMT. Det hade nog gått att hänga på ett par hekto stål på den om jag bett snällt.
Å det hade väl inte varit dumt
Tycker inte detta case är är för klent. Det är klart att det inte är NOS men jag gillar luggarna.
Din klocka blev mycket bra Per! Det är en njutning att se och jag förstår att du är nöjd.
Gällande tråden så är det kul med lite drag på VRF igen men jag undrar varför Philipp rörde om i grytan och nu verkar tråden ha dött i vanlig ordning, precis som med pappershärvan. Han har för övrigt själv ett antal väldigt suspekt fina klockor.
Gällande laserpolering så är det inget fel i sig. Jag ser hellre en boett som är återställd till perfektion än en som blivit misshandlad av en amatör med en slipmaskin i ett garage. För övrigt så använder Rolex, Patek m.fl. laser givetvis.
Lägger in en bild på min gamla favorit.
Den stora frågan är dock om Ben har byggt upp riktigt gamla och sällsynta klockor och säljer dom som vault queens till ockerpriser. Att så är fallet behöver man inte vara ett geni för att förstå. 50-60-tals klockor som är "mint" "unpolished", gång på gång? Var fasiken har sunt förnuft tagit vägen? Man ska inte köpa sådana klockor helt enkelt "let the buyer beware" som JB säger. Förhoppningsvis kanske han kommer ändra sina beskrivningar alternativt kasta i boetten i en torktumlare med lite grus och sen har han en riktig beater helt plötsligt. Allvarligt talat så är hela diskussionen meningslös pga en fifflare som Ben kommer ge kunderna vad dom vill ha. Inte laserpolering, ok, då kommer boetterna se ut som skräp istället. Inte patina heller(om han nu målat index), ok, då blir det vita index. Givetvis förstör det här för samlare och det är riktigt trist att se utvecklingen.
Själv har jag börjat styra om samlingen till guld och framför allt gamla day-dates. Man behöver inte bry sig om patina och precis alla förväntar sig att en guldklocka från 50,60,70 är polerad och något annat är snudd på otänkbart.
Jag gillar för övrigt John Buckley's inlägg.
http://www.network54.com/Forum/207593/m ... oks+like...
Summa summarum så ska det bli riktigt kul att se om någon kommer röntga sin klocka. Det är tragikomiskt.