• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

För lång och trogen tjänst...

Stefan S

Patek
2-Faktor
Tack för responsen! Jag listar övriga alternativ.
Glasen är nog det som kostar mest om man köper det i butik. Men vi har redan exakt denna servis om än i ett mindre format.
Bra kamera men min systemkamera är bara 1,5år och är bra. Iofs samma objektivfattning (Olympus). Bättre kamera ger ändå inte att jag skulle få till bättre bilder.
Pärlhalsband är inget som min fru skulle använda.
Köksmaskin saknar vi och den skulle helt klart komma till användning.
Nej, tyvärr är klockorna inte roliga. Kollegor har såna från en 4-5 år sedan och dom lär inte vara roligare nu. Det var bättre förr, en kvinnlig kompis bär en 90-talare från Chalmers som hennes far fick och den är inte är tokig alls även om den är quartz.
Man kan inte lägga till för något bättre. Endast detta går att välja mellan. Snåla? Tja, det här är rätt genomsnittlig nivå på värde om man söker lite vad större svenska företag och div kommuner ger i minnesgåva. Men dom bjuder också på en resa till Stockholm och middag med höga chefer :)
------------
Collier med örhängen, färg vita pärlor
parlororhangen.JPG
Äggformade odlade sötvattenspärlor från Kina ca 10 x 8,5 mm
Lås: 18K rödguld
Längd: ca 44 cm

Örhängena är ca 10 m.m. med boutonpärlor, stift och snurrebussar
Lås: 18K rödguld

Lång collier, färg vita pärlor
Äggformade odlade sötvattenspärlor från Kina ca 10 x 8,5 mm
Lås: 18K rödguld
Längd: ca 70 cm

Collier med örhängen, multicolor
parlormulti.JPG

Barocka, dvs. lite knöliga, odlade sötvattenspärlor från Kina ca 11 x 8,5 mm
Lås: 18K rödguld
Längd: ca 44 cm
Örhängena är droppformade med rosa pärlor
Ca 10 mm. långa med handgjord krokmekanik i 18K guld
Samtliga halsband och örhängen levereras i ett exklusivt presentetui.

Formgivare av halsbanden
Hedvig Westermark, Smide och Form AB.
Utbildning Guldsmedsskolan i Mjölby. Egen verksamhet sedan 1985. Medlem i nutida Svenskt Silver och Konsthantverkarna. Representerad på Nationalmuseum och Röhnska museet.

Systemkamera Panasonic Lumix
Extremt mångsidig MFT spegellös kamera med bästa tänkbara bildkvalitet inklusive ett väldigt bra zoomobjektiv. Fånga ögonblicket med 4K, - ta en videosekvens i 4K och klipp ut 8MP stillbilder från videosekvensen!
Filma med superhög upplösning 4K video med 25P eller 24P. Mycket snabb respons tack vare ny kontrast-AF med DFD teknik. Kameran har fått flera fina utmärkelser som ”BEST CAMERA”.
2 års garanti ingår. Läs mer om kamerans funktionalitet enligt bifogad specifikation: Specifikation Panasonic Lumix G7 silver.

koksmaskin.JPG
Kitchen Aid
Denna exklusiva köksmaskin är ett smycke för köket. Kitchen Aid grundades i USA 1919 och designades av Egmont Arens. Hela maskinen är i metall och av högsta kvalité. Färg: vit, röd, beige eller svart ingår i minnesgåvopaketet.
Den har en genomsnittlig livslängd på 30 år. Maskinen har direktdrivande motor och arbetar med planetriskt rörelsemönster vid vispning och degknådning. Levereras med degskål, vispar och degkrok (extra tillbehör går inte att beställa i samband med minnesgåvopaketet).
2 års garanti ingår.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Tror vi har svaret här :) Det här är tyvärr inte USA och vi har nog inte så många svenska företag som delar ut Rolex.
I Sverige får man vara glad om man får något hehe
I Sverige är sådana gåvor skattefria för företaget om värdet understiger 15000 inkl moms. Är värdet större än 15000 så beskattas hela gåvan. Detta gör nog att de flesta företag håller sig under 15000-gränsen... Men visst, för en klockintresserad så kan det vara roligare med konstglas eller liknande. Min pappa har en lång-och-trogen-tjänst-guldklocka (Omega) som han aldrig använder för att den är för fin, och när han skall använda den så är batteriet slut :-/
 

tissoter

Audemars
I Sverige är sådana gåvor skattefria för företaget om värdet understiger 15000 inkl moms. Är värdet större än 15000 så beskattas hela gåvan. Detta gör nog att de flesta företag håller sig under 15000-gränsen... Men visst, för en klockintresserad så kan det vara roligare med konstglas eller liknande. Min pappa har en lång-och-trogen-tjänst-guldklocka (Omega) som han aldrig använder för att den är för fin, och när han skall använda den så är batteriet slut :-/
Skatt på skatten och moms på momsen-landet :)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Du får ursäkta men en present för 10K efter 25 års trogen tjänst är fan som en loska i nyllet. Jag hade bett dem köra upp den där solen aldrig skiner! :rage:
Visst, flera som känner det lite så. Yttrar sig i att dom struntar i middagsbjudningen. Jag ser det inte som trogen tjänst, man behöver ju ett jobb och det här är inte det sämsta. Har faktiskt sagt upp mig en gång och sedan kommit tillbaka när det sket sig, skulle göra det igen om det var så. Samma juridiska bolag så föregående anställningstid räknas här.

Tror det slutar med köksmaskinen, denna klocka riskerar faktiskt noll handledstid. Men klart jag kan kolla om man kan välja annat, ev lägga till för valfritt ur från den butik dom nu köper ifrån (vi vet ju inte om det är Nymans). Absolut finns det ju trevliga ur typ Longines i denna prisklass jag kan tänka mig. Men jag har ingen som helst illusion om att det kan vara möjligt, hos HR regerar typ tanter fostrade i statligt verk.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
När vi säljer 25-årsgåvor brukar mottagaren ha en jävligt ospecifik rek på "gåva av minneskaraktär", sedan finns det en text angående att det bör vara konst eller så.
Detta gäller de kommunala bolagen här samt ett par företag.
Du kan inte få en sån?
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Hade också valt Kitchen Aiden. Du har väl andra, roligare klockor att skicka vidare till barn?
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Du får ursäkta men en present för 10K efter 25 års trogen tjänst är fan som en loska i nyllet. Jag hade bett dem köra upp den där solen aldrig skiner! :rage:
Vilket djävla gnäll på dig, Allan. Det är väl förhoppningsvis ingen som väljer att stanna hos en arbetsgivare i tron om att bli rikligt belönad efter 25 år?

Jag hade valt klockan framför en Kitchen Aid. Har själv farfars NOR-klocka liggande i klocklådan. Ett roligare minne av honom än en hushållsassistent (från 70-talet) skulle ha varit, även om jag inte använder den särskilt ofta.
 
Topp