Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men TS har lite andra saker att välja på om du läser trådstartenHade också tagit klockan, sett till alternativen. Visst, väldigt tråkig pjäs men bättre än inget.![]()
Men TS har lite andra saker att välja på om du läser trådstarten![]()
Inkl 1st guldpläterad stavmixer med gravyr.En kitchen aid i guld?![]()
Det är inte Dubai det här haha.... Vi får vara nöjda om vi får en "gratis" tårta.Inkl 1st guldpläterad stavmixer med gravyr.
I Sverige är sådana gåvor skattefria för företaget om värdet understiger 15000 inkl moms. Är värdet större än 15000 så beskattas hela gåvan. Detta gör nog att de flesta företag håller sig under 15000-gränsen... Men visst, för en klockintresserad så kan det vara roligare med konstglas eller liknande. Min pappa har en lång-och-trogen-tjänst-guldklocka (Omega) som han aldrig använder för att den är för fin, och när han skall använda den så är batteriet slut :-/Tror vi har svaret härDet här är tyvärr inte USA och vi har nog inte så många svenska företag som delar ut Rolex.
I Sverige får man vara glad om man får något hehe
Skatt på skatten och moms på momsen-landetI Sverige är sådana gåvor skattefria för företaget om värdet understiger 15000 inkl moms. Är värdet större än 15000 så beskattas hela gåvan. Detta gör nog att de flesta företag håller sig under 15000-gränsen... Men visst, för en klockintresserad så kan det vara roligare med konstglas eller liknande. Min pappa har en lång-och-trogen-tjänst-guldklocka (Omega) som han aldrig använder för att den är för fin, och när han skall använda den så är batteriet slut :-/
Fråga om Nyman kan slänga på en helguldsrolle iställetNu har jag nog rätt säkert identifierat klockan. Tyvärr hittar jag inga vettiga bilder.
http://www.nymansur.com/sortiment/f...1b2b/certina-guldur-herr-18-karat-15892896811
Du får ursäkta men en present för 10K efter 25 års trogen tjänst är fan som en loska i nyllet. Jag hade bett dem köra upp den där solen aldrig skiner!Nu har jag nog rätt säkert identifierat klockan. Tyvärr hittar jag inga vettiga bilder.
http://www.nymansur.com/sortiment/f...1b2b/certina-guldur-herr-18-karat-15892896811
Du får ursäkta men en present för 10K efter 25 års trogen tjänst är fan som en loska i nyllet. Jag hade bett dem köra upp den där solen aldrig skiner!![]()
Så kan man också se det, om man är lite mer positivt lagd än migAvsevärt mycket trevligare än ingenting alls vilket ofta är fallet.
Visst, flera som känner det lite så. Yttrar sig i att dom struntar i middagsbjudningen. Jag ser det inte som trogen tjänst, man behöver ju ett jobb och det här är inte det sämsta. Har faktiskt sagt upp mig en gång och sedan kommit tillbaka när det sket sig, skulle göra det igen om det var så. Samma juridiska bolag så föregående anställningstid räknas här.Du får ursäkta men en present för 10K efter 25 års trogen tjänst är fan som en loska i nyllet. Jag hade bett dem köra upp den där solen aldrig skiner!![]()
Om den ska upp där solen aldrig skiner så skulle jag undvika Kitchen Aid.Du får ursäkta men en present för 10K efter 25 års trogen tjänst är fan som en loska i nyllet. Jag hade bett dem köra upp den där solen aldrig skiner!![]()
Om den ska upp där solen aldrig skiner så skulle jag undvika Kitchen Aid.
En kompis morfar fick en middag med två chefer efter 50 års slaveri på ett och samma företag. PinsamtDu får ursäkta men en present för 10K efter 25 års trogen tjänst är fan som en loska i nyllet. Jag hade bett dem köra upp den där solen aldrig skiner!![]()
Bjöd de på allt då ?En kompis morfar fick en middag med två chefer efter 50 års slaveri på ett och samma företag. Pinsamt
Vilket djävla gnäll på dig, Allan. Det är väl förhoppningsvis ingen som väljer att stanna hos en arbetsgivare i tron om att bli rikligt belönad efter 25 år?Du får ursäkta men en present för 10K efter 25 års trogen tjänst är fan som en loska i nyllet. Jag hade bett dem köra upp den där solen aldrig skiner!![]()