• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

För ung för en riktigt dyr klocka?

AgE

Omega
Har faktiskt tänkt samma sak. Jag själv fyller 22 i sommar och har stora klockdrömmar som ska bli till verklighet.
Klart man känner att folk som inte känner mig antingen tänker "thai-fake" eller "pappa-betalar" om de skulle se min subc. Men jag har kommit över det och bryr mig inte. Köper det för min skull, inget annat.
Vänner och familj har också haft ett o annat att säga till om (prioriteringar) men med tiden har de bara smittat av sig och fler vill ha fina armbandsur :)

Är 24, hade samma betänkligheter mot en Rolex när jag var 22. Men vafan, som du säger är det för din egen skull. Folk som vill störa sig på en kommer alltid hitta anledningar att göra det, klockan är nog inte det första folk tänker på i vilket fall. Har visserligen fått ett par "är den äkta?" och någon "fick du den av din pappa-kommentarer", men de flesta bryr sig ju inte öht, om de nu ens märker något.

Med det sagt så har ju artikeln en viss poäng angående vad man skyltar med på jobbet som ung och ny. Brukar köra Speedyn på jobbet eftersom jag inbillar mig att den glider under radarn mer än en pepsi GMT.. båda är dock ordentligt mycket "finare" klockor än något mina chefer bär.
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Köp! Vill någon tracka dig är det bara att mosa upp din LW eller AP i nyllet på personen och be dem dra åt pepparn.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
D

Deleted member 1265

Guest
Sen kanske det är skillnad hur du bär din nya drömklocka. När din intuition säger dig att vafan, den här personen/mötet kommer störa sig, behöver du ju inte kavla upp skjortan o påpeka vad du har o vad det kostar.
Köp din drömklocka o bär den med stil!
 

JayJay

Rolex
Kör men kolla om du ev kan hitta en bättre begagnad finns en viss värde minskning på dessa om du kommer byta i framtiden vilket är en stor möjlighet ;). Man tror ALLTID att man köpt en keeper men efter en viss tid blir det en flipp klocka och nått nytt står där och lockar.
MVH
Det där gäller verkligen inte alla. Finns ju många klockgeeks som inte flippar högt och lågt (även om det är vanligare med det omvända). För egen del har jag ofta svårt att komma överens med begagnade moderna ur eftersom det känns som att jag bär ngn annans klocka. Med vintage är det en annan femma.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Det där gäller verkligen inte alla. Finns ju många klockgeeks som inte flippar högt och lågt (även om det är vanligare med det omvända). För egen del har jag ofta svårt att komma överens med begagnade moderna ur eftersom det känns som att jag bär ngn annans klocka. Med vintage är det en annan femma.
+1
Flippar inte. Kan kanske tänka mig vintage av ngn sort.
 

JayJay

Rolex
Angående det här med att folk har åsikter om vad man spenderar sina pengar så gäller det ju verkligen inte bara klockor. När jag själv köpte min första landsvägscykel var det många i min omgivning som reagerade på att jag lagt 15k på en cykel... I det läget är det liksom ingen mening att försöka förklara hur sanslöst billigt det är i sammanhanget.
Det här fortsätter ju i många andra sammanhang. Häromdagen hade en av grannarna åsikter om att en annan granne köpt en grill för 20k. Vilket han naturligtvis ansåg vara oansvarigt.
Människor älskar att ha åsikter om andra och det är nog inget som man kan göra något åt. Handen på hjärtat trillar nog även jag ner i den fällan ibland.
Men precis som många redan konstaterat är livet alldeles för kort för att man bör bry sig.
 

Landshark

Cartier
Köper du en lite exklusivare klocka än vanlig Rolex eller Bratte, så är det "home free".

Det är max en person (högt räknat)av tusen som kommer att lägga märke till den.
Och sannolikt är denna 1 på 1000-människa redan medlem antingen här på KS eller TTT och kommer därför att omedelbart "förlåta" ditt klavertramp i det Jantelagssamhälle vi lever i...

Tror nog i.o.f.s att detta inte har så mycket med ålder att göra....
 
Topp