Har faktiskt tänkt samma sak. Jag själv fyller 22 i sommar och har stora klockdrömmar som ska bli till verklighet.
Klart man känner att folk som inte känner mig antingen tänker "thai-fake" eller "pappa-betalar" om de skulle se min subc. Men jag har kommit över det och bryr mig inte. Köper det för min skull, inget annat.
Vänner och familj har också haft ett o annat att säga till om (prioriteringar) men med tiden har de bara smittat av sig och fler vill ha fina armbandsur![]()
Är 24, hade samma betänkligheter mot en Rolex när jag var 22. Men vafan, som du säger är det för din egen skull. Folk som vill störa sig på en kommer alltid hitta anledningar att göra det, klockan är nog inte det första folk tänker på i vilket fall. Har visserligen fått ett par "är den äkta?" och någon "fick du den av din pappa-kommentarer", men de flesta bryr sig ju inte öht, om de nu ens märker något.
Med det sagt så har ju artikeln en viss poäng angående vad man skyltar med på jobbet som ung och ny. Brukar köra Speedyn på jobbet eftersom jag inbillar mig att den glider under radarn mer än en pepsi GMT.. båda är dock ordentligt mycket "finare" klockor än något mina chefer bär.