• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Förlsag på Watch Winder...

Hej jag skulle behöva ha lite råd gällande inköp av en Watch Winder, har ni några förslag på bra märken/modeller.
Detta är min behovslista
1. Den ska vara för en klocka (Rolex Sub med metallarmband)
2. De måste vara extremt tyst (vill ha den vid nattduksbordet)
3. Ingen belyst display
4. Vill att den ska vara så liten som möjligt
5. Vill inte att den ska se plastig ut
Tack på förhand! :)

Kapar tråden lite.
Ni får gärna tipsa om winders som har kuddar som passar för smala handleder (ca 15cm). De jag provat har en kudde med för stor omkrets, vilket gör att klockan inte går på.

Hej jag skulle behöva ha lite råd gällande inköp av en Watch Winder, har ni några förslag på bra märken/modeller.
Detta är min behovslista
3. Ingen belyst display
Varför inte gå för den bästa, kan inte bli fel.
http://www.designhuette.com/en/Watch-Winder/Swiss-Kubik-Watch-Winder:::37_66.html

Funderar själv på att köpa ett set som tar tre klockor. Är skiten på Ebay som går att köpa för några tusen något att ha?

evo5-large-300x300.jpg

Detta är min behovslista
3. Ingen belyst display
Wolf med 2.7-modul. Den går att programmera när den inte skall snurra, typ på natten. Har en dubbel med förvaring.
https://www.wolf1834.co.uk/item/456002/single-winders-cover/

456002_single_winder_1.jpg

Ursäkta @Luckyflower jag kapar tråden lite ;). Förslag på en winder med skonsam hållare/spännare för klockorna?!? Samt även inställningsbar mellan 650-1000tpd. Jag har i dagsläget en Modalo clasico och de har hållare som justeras med fjäder i hårdplasthållare med en liten "kudde". Jag tycker att fjädern är för kraftig alltså att läderarmband med viklås får för hårt tryck, att märken kvarstår en stund efter att man tagit ur dem.

Tillbaka
Topp