Laddar...
Erikson Urhandel

Försäkring

Diskussion i 'Diskussion' startad av PlusWatch, 17 april 2018.

Taggar:
  1. yonsson

yonsson Kikuchiyo Moderator Premium

Från:
    Jymden
    Beso Ur har värderingsman men du ska ju lyckas få tag på dem också. Om klockan är under 3 år gammal så ärendet nyvärdet som brukar räknas.

Senast ändrad: 19 april 2018
  2. PlusWatch
    Trådstartare

PlusWatch Plast

Yes men har ju inget originalkvitto för att styrka värdet på den ändå så lär ju få skaffa ett intyg. Mycket tacksam för alla svar!

Edit: Enda "riktiga" besiktningsmannen i Göteborg är alltså Christoffer Hedenbjörk, hittar ingen annan godkänd av Sveriges Handelskamrar. Rätta mig gärna om jag har fel!

Senast ändrad: 19 april 2018
  3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Moderator Premium

Från:
    Jymden
    Stavade fel i mitt inlägg ovan, Beso Ur skulle det stå. Vet inte vad han som arbetar där heter men han har varit besiktningsman tidigare i alla fall.

PlusWatch gillar detta.
  4. JSI

JSI Brons

Bertil Svensson tror jag han heter. Väldigt trevlig att göra med!

PlusWatch och yonsson gillar detta.
  5. beardedpeareater

beardedpeareater Tantal

Från:
    Betongdjungeln
    Borde väl gå att lösa med en värdering från en AD och få det på print? :)

6. PlusWatch
    Trådstartare

PlusWatch Plast

Ska till en värderingsman förordnad av handelskammaren imorgon. Går ju inte att neka det! Tack för alla svar i tråden.

curler2 och yonsson gillar detta.
  7. Emilarw

Emilarw Plast

Återkom gärna med hur det gick senare! Blev av med min på en restaurang för ett tag sedan, har skickat in ett ärende för två månader sedan och fortfarande inte fått något svar. De verkar vara hårda mot vissa om man har lite oflyt va?

8. PlusWatch
    Trådstartare

PlusWatch Plast

Bergströms är enda AD i Göteborg och de gör ej värderingsintyg längre tydligen..

9. PlusWatch
    Trådstartare

PlusWatch Plast

Yes jag återkommer efteråt. Som tur är har ju inget hänt mig än utan tänker ifall något skulle hända så är man garderad. Vill inte falla offer för något av försäkringsbolagens kryphål. Testa ligg på dem lite, fråga vad som dröjer!

10. Scipio

Scipio Diamant

Alla försäkringsbolag måste göra någon form av bedömning kring dig som person. De vill ju inte teckna en försäkring som de går back på. De måste ställa sig frågan varför du inte kan visa upp ett kvitto på en nyköpt klocka.

11. PlusWatch
    Trådstartare

PlusWatch Plast

Precis. Plus att jag inte varit kund sen innan. Tips är att vara kund 1 år innan.

12. llesurk

llesurk Silver Premium

Kanske OT men vad gör man om man blir rånad och har en klocka för över 100 000 kr på sig, vigselring etc ? samt att ens fru är med klocka, ringar, etc.
    Får man 100 000 kr ? Det känns jävligt illa!!
    Lär kolla upp detta i detalj, men någon som har koll eller förslag?

13. PlusWatch
    Trådstartare

PlusWatch Plast

Ja då får du max 100k på Länsförsäkringar. 80k på Folksam stor. Eventuellt mindre på andra bolag. Du måste ha specialförsäkring på specifika föremål annars som kostar 2k om året minst i tillägg per föremål.

llesurk gillar detta.
  14. llesurk

llesurk Silver Premium

Det gäller att man inte tar saker för givet och kollar upp sina försäkringar! Hemskt nog att bli bestulen...
    vet vad jag ska kolla upp nu i alla fall!

Mollstedt