• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första auto. Longines eller Oris?

Cryssarn

Rolex
Med utförande menar du designen? För vad gäller finish och detaljer är det som två olika planeter. Där man hellre bor på planeten Tudor.
Som svar på ursprungsfrågan hade jag absolut valt Longines, eftersom den dels ser bättre ut (trots kronskydden) men också har värdeminskat mindre när du tröttnat och ska byta upp dig.
För egen del hade jag i prisklassen gått på Sinn U1 eller EZM3 alternativt nya Tag Heuer aquaracer http://www.uret.se/tag-heuer-tag-heuer-aquaracer-bla-stal-o405-mm-p-56162.html ... med viss fördel för Tag Heuer.
Ja planeten Tudor är riktigt trevlig :)
 

Ganga

Omega
Nej då, inte alls. Jag har både länk och 2 st gummiarmband till min :) Ville bara belysa det ifall du inte visste om den speciella infästningen :)
Den upplysningen tackar jag för! Det visste jag faktiskt inte!
Men som du då vet gummiarmbanden är rätt grymma till sommaren!
Har du olika färger eller? ☺️
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Oris, om du vill ha en lite tyngre och maffigare klocka. jag är sjukt nöjd men mina två oris. Finns ju en del fina beggade oris.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Den upplysningen tackar jag för! Det visste jag faktiskt inte!
Men som du då vet gummiarmbanden är rätt grymma till sommaren!
Har du olika färger eller? ☺️

Faktum är att båda tråkigt nog är svarta. Köpte nr 2 på köp och sälj som har det nya justerbara spännet då mitt första är av det gamla slaget som ska klippas. Men jag skulle gärna ha ett orange då jag gillar färgen skarpt :)
 

Ganga

Omega
Faktum är att båda tråkigt nog är svarta. Köpte nr 2 på köp och sälj som har det nya justerbara spännet då mitt första är av det gamla slaget som ska klippas. Men jag skulle gärna ha ett orange då jag gillar färgen skarpt :)
Då förstår jag ;)
Ja, man vill ju ha en orange och en svart!
Jag är sugen på den gröna Orisen, skulle det vara snyggt med orange tror du? ☺️
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Då förstår jag ;)
Ja, man vill ju ha en orange och en svart!
Jag är sugen på den gröna Orisen, skulle det vara snyggt med orange tror du? ☺️
Hmmm... Grön säger du. Skulle nog hellre slå ett skag för deep blue. Motivering (högst ovetenskaplig) är att jag köpte ett par mörkblå sneakers med orangea inslag. Grymt snygg kombo vilket har sått fröet att hitta en klocka med mörkblå urtavla och orange armband :)
 
  • Like
Reactions: mmx

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Min förra Aquis
image.jpg

Min nurvarande Aquis
image.jpg


Tycker Deep Blue är strået vassare, smaksak givetvis :)
 

Ganga

Omega
Hmmm... Grön säger du. Skulle nog hellre slå ett skag för deep blue. Motivering (högst ovetenskaplig) är att jag köpte ett par mörkblå sneakers med orangea inslag. Grymt snygg kombo vilket har sått fröet att hitta en klocka med mörkblå urtavla och orange armband :)
Jag förstår precis vad du menar!
Det är deep blue som fått mig tveka på grön! Den är riktigt snygg!
Haha, vetenskaplig eller inte, jag förstår vad du menar
Den blå är riktig snygg, men jag gillar att den gröna sticker ut!
Så jag vet inte vart jag kommer hamna!
 

Ganga

Omega
Jag hade gummi till den med, jag är en sucker för länkar så jag föredrar det. Här är en bild på gummit.
image.jpg
Okej, det där var jävligt snyggt!
Jag är lite av en kostym-kille, inte så att jag bär kostym i jobbet (även fast jag gärna skulle göra det) utan dressar upp när jag är ledig! Ni som har haft Orisen, passar den till kostym eller dressat eller blir den för stor?
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Okej, det där var jävligt snyggt!
Jag är lite av en kostym-kille, inte så att jag bär kostym i jobbet (även fast jag gärna skulle göra det) utan dressar upp när jag är ledig! Ni som har haft Orisen, passar den till kostym eller dressat eller blir den för stor?
Min är på 47 mm och jag i ärlighetens namn säga att den och dubbelvikt manschett är ingen lek. Antingen är den under manschetten och kommer inte fram (anledning att bära klocka faller lite då) eller så är den framme och den ligger dikt an mot manschetten. Vart vill jag komma? Jo tycke, smak och känsla styr i mitt fall till att jag har det till enkelknäppta skjortor med knappen öppen... :)
 

Ganga

Omega
Min är på 47 mm och jag i ärlighetens namn säga att den och dubbelvikt manschett är ingen lek. Antingen är den under manschetten och kommer inte fram (anledning att bära klocka faller lite då) eller så är den framme och den ligger dikt an mot manschetten. Vart vill jag komma? Jo tycke, smak och känsla styr i mitt fall till att jag har det till enkelknäppta skjortor med knappen öppen... :)
Först måste jag bara säga att dubbelvikt manschett är riktigt trevligt och jag lider med dig för att du hindras ha det till Aquisen, men något säger mig att du eventuellt har en reservklocka för dessa tillfällen
Men jag förstår vad du säger, 43mm är lite mindre men det kan fortfarande bli lite tight! Men jag får väll helt enkelt investera i en dressklocka på sikt!
 

sjökvist

<—Axel Nilson
har haft en oris men den kom jag inte överens med, har idag en Longines och den älskar jag, där lägger jag min röst.
 

tengel26

Panerai
Har en svart HC och en blå Aquis och älskar båda men Orisen kommer nog lite före.
Lite bilder på mina!
DSC_0282-01.jpeg
DSC_0278-01.jpeg
DSC_0247-01.jpeg
Du blir nöjd oavsett vilken du väljer
Lycka till!
 

Ganga

Omega
Jag har bestämt mig! Det blir en Oris Aquis 43mm!
Nu gäller det bara att komma fram till vilken färg! Så svårt!
- Grön
- Deep Blue
- Orange

Knepigt hörni!
 

Ganga

Omega
Blå.... Eller orange. Du vill ha raka svar eller hur? ;)
Blå säger ni? Ja den är ju jävligt snygg!
Jadu, jag vet inte vad jag vill höra, när det kommer till färg är det ju så personligt så oavsett vad folk kommer att säga om färgen så lär det bli vad jag känner ändå!
Så det var mest liksom en uppdatering i vart jag ligger i processen☺️
 
Topp