• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Första auto. Longines eller Oris?

14473114487861790616479.jpg

Köper du den här får du mer än du betalar för.
Longines är en grymt prisvärd klocka, likaså Orisen, jag lutar nu mer åt Oris! :)
Tack så mycket för tipset! :)

Står själv lite mellan valet och kvalet mellan dessa. Hydroconquesten går att få hem billigare från pluswatch. Den nya designen känns.. töntig. Kan inte förklara det men vi klickar inte + att jag gillar de polerade mittlänkarna på den gamla. Känns dock lite plottrig. Oris ser mer gedigen och stilren ut att döma från bilderna.
Oris-Aquis-Date-Gradient-Blue-4.jpg

DSC_2716.jpg

Står själv lite mellan valet och kvalet mellan dessa. Hydroconquesten går att få hem billigare från pluswatch. Den nya designen känns.. töntig. Kan inte förklara det men vi klickar inte + att jag gillar de polerade mittlänkarna på den gamla. Känns dock lite plottrig. Oris ser mer gedigen och stilren ut att döma från bilderna.
Oris-Aquis-Date-Gradient-Blue-4.jpg

DSC_2716.jpg
Hjärnan säger Longines. Men den blå tavlan på Orisen är fantastisk!

Jag hade satsat på Orisen. Ny är väl jag lite jävig, men sjukt mycket klocka för pengarna. Känns mer gedigen. Men åter igen, Fundera på en Legend Diver, sjukt fin klocka.

Tänkte bara knyta ihop säcken och visa vilken klocka som nu pryder min handled!
Kunde inte ha varit nöjdare!

Ett otroligt stort tack till er alla för input! Det var ett av mina första inlägg på Klocksnack och jag kunde inte ha fått ett bättre bemötande! Tack för allt!
image.jpeg

Ett otroligt stort tack till er alla för input! Det var ett av mina första inlägg på Klocksnack och jag kunde inte ha fått ett bättre bemötande! Tack för allt!
image.jpeg

Grattis till en riktig fin klocka. Hade nöjet att ha hand om en i en vecka (passaround) hoppas du blir nöjd.

image.jpeg
SNYGGT! Bär den med god hälsa! :)

image.jpeg
Bra val! Älskar lyspastan mot den matta tavlan. Lite avundsjuk är jag allt ;)

Klart du ska ta Oris. Jämför man priset på klockia så är Orisen dubbelt så dyr. Vilket märks när man håller i dem.

En bump, då jag inte ville starta en ny Longines vs Oris tråd.
Dessa två tilltalar också mig utseendemässigt och ett ev. val mellan dem ska väl baseras till 99% på vilken som faller en bäst i smaken. Men av ren nyfikenhet, kan någon kunnig förklara skillnaden mellan dessa två rent tekniskt/mekaniskt? (så en novis förstår) Priset för dem hos en AD skiljer ju i runda slängar 8 lax. Handlar det mer om positionering på marknaden eller är det någon väsentlig skillnad mellan dem?
Någon i tråden gav TS uppmaningen att se till att förhandla priset vid ett ev köp. Hos vilken AD (i Sholm) köper man någon av dessa med fördel och där det kan vara ide att just förhandla lite?

En bump, då jag inte ville starta en ny Longines vs Oris tråd.
Dessa två tilltalar också mig utseendemässigt och ett ev. val mellan dem ska väl baseras till 99% på vilken som faller en bäst i smaken. Men av ren nyfikenhet, kan någon kunnig förklara skillnaden mellan dessa två rent tekniskt/mekaniskt? (så en novis förstår) Priset för dem hos en AD skiljer ju i runda slängar 8 lax. Handlar det mer om positionering på marknaden eller är det någon väsentlig skillnad mellan dem?
Någon i tråden gav TS uppmaningen att se till att förhandla priset vid ett ev köp. Hos vilken AD (i Sholm) köper man någon av dessa med fördel och där det kan vara ide att just förhandla lite?
Båda har standard eta/sellita verk i sig så tekniskt skiljer det sig väl inget. Dock upplever jag att orisen är betydligt bättre byggd och har bättre finish. Länken på orisen är också helt överlägsen. Vad gäller AD i sthlm har jag sämre koll.

Tillbaka
Topp