• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första klockköpet

Perro

Omega
Jag tycker en tank är snävare i sitt användningsområde än en klocka med rund boett. Därför skulle jag välja rolex dj. Prisvärt eller inte kan ju diskuteras men utan tvekan den som håller sitt värde bäst .
Tror nog också att jag är mest inställd på en Datejust, i nuläget iaf hehe. Dock är jag osäker på om det är säkert att köpa från typ Chrono24 eller liknande, men det borde väl vara säkert att köpa från någon här på KS tänker jag.
 

Perro

Omega
Det här är ju en fråga som enbart kan besvaras av vilken klocka som tilltalar dig mest utseendemässigt. Strunta i resten och välj den som tilltalar dig mest.
Yes, tänkte mest ifall det är något man ska akta sig för eller liknande gällande dessa modeller samt att få lite inspiration och att få kunna lära mig lite mer:)
 

ThomasP

Cartier
2-Faktor
Om möjligt se och prova hur de klockor du är intresserad sitter på din handled. Av erfarenhet kan det mest självklara valet vändas till ett tveksamt val eller så blir man bara mer säker på sin sak.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hej!
Har börjat intressera mig väldigt mycket för klockor och tänker nog snart göra mitt första stora klockköp. Har försökt läsa på en hel del om olika ur och tillverkare, men det finns så sjukt mycket att det ibland blir svårt att ta in och förstå allting. Har i alla fall en budget på runt 30-40k. De modeller som jag tittat extra på är Cartier Tank, Cartier Santos, Rolex Datejust samt Jaeger LeCoultre Reverso. Har försökt läsa på extra om dessa modeller och undrar om det är någon som extra prisvärd eller icke prisvärd, eller om någon har ett annat förslag som man kan kika på.
Tackar för ett fint forum och glad sommar! :)
Kolla denna:


https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-16000.115886/
 
Topp