• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Första riktiga klockan

Spara lite till och köp en begagnad Tudor Black Bay 36 här på forumet. Går att få för ca 18k.
Tudor-Black-Bay-36mm-bracelet-main-940x520.jpg

Sinn 556i /556a är mycket klocka för pengarna.
Annars hittar du mycket Seiko för upp till 10k, köp två vettja! :) Kolla SRP-modellerna, coola dykare.

https://www.blocket.se/vi/81031452.htm
Fick syn på denna, trots att den ligger över min budget undrar jag om de är ett bra alternativ om jag hittar en för billigare peng
Det skulle jag säga är något av det bästa alternativen för dig ur många aspekter. Omega AT är en klocka som rekommenderas av många som en väldigt mångsidig modell. Den tidigare kvartsmodellen som du refererar till har dessutom ett mycket bra urverk. Den håller tiden väldigt bra, servicebar, är billig i drift och håller ett förhållandevis bra andrahandsvärde. Du som ny har en viss trygghet när du köper i butik och denna var ju både genomgången och med ett års garanti. Visst, du kanske kan hitta en för 12-13k också, men då utan garanti och antagligen i ett annat skick.

Har skrivit till honom men han är bara ute efter byte tyvärr
Om jag ska vara ärlig tycker jag den du hittade på blocket kan vara värd dom extra pengarna, den är ju både full-set, svensksåld, och har nytt batteri och är trycktestad. Dessutom med ett års garanti. Min fru har en likadan fast med den silvriga tavlan. En Omega AT med kvartsverk kan absolut bli en blivande klassiker, eftersom Omega slutar med kvarts ...

Om jag ska vara ärlig tycker jag den du hittade på blocket kan vara värd dom extra pengarna, den är ju både full-set, svensksåld, och har nytt batteri och är trycktestad. Dessutom med ett års garanti. Min fru har en likadan fast med den silvriga tavlan. En Omega AT med kvartsverk kan absolut bli en blivande klassiker, eftersom Omega slutar med kvarts ...
Vet inte om jag har ekonomin för det i nuläget, den är även reserverad till en kund :/

Vill slå ett slag för en squale 1521-026. Tullar lite lite på önskad diameter. (42mm) finns en på gripenbro för ca 7 just nu.
sb4gp2.jpg

Bild lånad från www.
Annars har du Sinn som många ha nänt.
Glycine airman ser trevlig ut med. (Aldrig klämt på själv)
Annars har du råd med en combo typ en glycine combat sub (ca 5k) och en chrono från typ certina eller seiko.
Välkommen till klockdjungeln

Senast ändrad:
Funderar på att köpa en SARB033 för att testa och se hur jag gillar den typen av klocka och senare uppgradera till nåt roligare när jag har mer pengar att lägga och mer kunskap. Låter det som en bra plan?

Kollade runt lite och hittade en Seiko SARB033 som är väldigt lik SBGX261G hur står de emot varandra?
Dom är utseendemässigt jämförbara, men där stannar det. Grand Seiko är numera ett eget märke som står på egna ben, väldigt mycket görs för hand och av en väldigt liten grupp människor som sitter i en egen studio. Grand Seikos 9f är ansett som ett av världens bästa kvartsverk. Om du som har ett nytt intresse för klockor är intresserad av att klockan ska vara billig i drift, hålla tiden och sköta sig självt är kvarts det givna valet. Är du mer intresserad av mekaniken och utseendet, kanske kan tänka dig att lämna klockan på service med jämna mellanrum är automat det du ska köpa :)
9f.jpg

Tillbaka
Topp