• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första riktiga paketöppning!

Taxman

Rolex
2-Faktor
Hej allihopa!
Varit medlem här nu ett tag men inte gjort så mycket väsen av mig! Mest läst allas intressanta och lärorika inlägg samt sett otroligt mycket fina klockor!
Nu till mitt eget klockintresse.
Jag har varit extremt intresserad i säkert 5 åt ungefär men pga av inget överflöd av pengar så har det mest handlat om vintage klockor och allmänt klockor i 1000-10000kronors klassen.
Men om 2 veckor fyller jag 30 och kände att jag var värd en riktigt fin present! :)
Har spanat länge och väl. Vacklat fram och tillbaka mellan IWC, Omega, Panerai, Rolex osv.
Hittat styrkor och svagheter hos alla ur jag tittat på egentligen. Men så för några månader sen fick jag upp ögonen för klockan jag idag köpte på nyman's!
Jag spanade på den i London och har gått och sneglat på den i butik. Men idag blev begäret för stort så då slog jag till!

Dags för lite bilder och sen lite info om klockan! :)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Klockan i fråga! (Info lånat från nätet)
Rolex Oyster Perpetual
  • Artikelnummer: 114300
  • Typ: Herr
  • Kaliber: 3132, Manufacture Rolex
  • Armbandsfärg: Borstat stål
  • Urverk: Automatiskt
  • Boett: 904L Rostfritt stål
  • Urtavla: Blå
  • Glas: Safirglas
  • Armband: Rolex Oyster-länk, 904L rostfritt stål
  • Mått: 39,00 mm
  • Vattentät till: 10 ATM (100 meter)
Är fruktansvärt nöjd! Helt perfekt storlek för mig och jag älskar den blåa tavlan! Magisk att titta på, även om mina bilder inte var kanon!

Ni får ursäkta om jag missat någon info eller liknande!
Tack för mig!

Grattis! Riktigt snygg tavla på den!
 

Rey

Rolex
Stort grattis! Köpte nyligen själv den med grå tavlan och håller med dig om att sizen är perfekt! Njut nu av en grym allroundklocka!
 
Topp