Norrlänningen
Guld
Vad fan spelar det för roll? Man ska naturligtvis köpa den man själ gillar. Hela trådstarten känns jävligt skitnödig.
Har herrn ätit betong till frukost mån tro?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad fan spelar det för roll? Man ska naturligtvis köpa den man själ gillar. Hela trådstarten känns jävligt skitnödig.
Okej, det kanske inte var särdeles välformulerat och kanske rent utav en smula otrevligt. Ledsen för det. Dock står jag för andemeningen i vad jag skrev.Har herrn ätit betong till frukost mån tro?![]()
Tja utan att direkt utse en enskild modell så gillar jag dessa skarpt. Moderna - 116610, 114060, 116660, 116334, 116710, o.s.v. Vintage - 1601, 1803, 1680, 5513, o.s.v.Jag började med en 16610. Helt enkelt för att Sub för mig ÄR Rolex. Vilken modell är din favoritrolle?
I nuläget är den nog mera hypotetisk, men jag hoppas att 2014 kan bli ett Rolle år.Är det en hypotetisk fråga eller är det aktuellt för dig att köpa?
Tjena,
Är i färd med att köpa en nyservad 14060 från -96, och känner mig ganska komfortabel med detta val. Tanken är att det ska vara en vardagsklocka som får hänga med på mer eller mindre alla äventyr.
Vad säger ni andra om det?
Strålande!Tjena,
Är i färd med att köpa en nyservad 14060 från -96, och känner mig ganska komfortabel med detta val. Tanken är att det ska vara en vardagsklocka som får hänga med på mer eller mindre alla äventyr.
Vad säger ni andra om det?
Eeeeeyyy, 80-talsnissen. Har följt dig från början och du går från klarhet till klarhet med Seiko MM o.s.v .... Du kan inte välja fel så bara gör din grej så ordnar sig allt.
Simma lugnt och kör din pryl!
/Pope
Min "instegs"Rolex. En 30mm från 1940. Ochdärunder exempel på ungefär vad jag hoppas skall bli min andra och sista(?) "riktiga" Rolex. (Jag ägde ju en 114060 under några månader)
Om jag vid något tillfälle skrev att det rent ekonomiskt är närmast alldagligt att äga en Rolex, så var det nog delvis för argumentationens skull även om argumentet höll ur räknenissesynpunkt. Just nu upplever jag tvärtom tydligt hur exklusivt jag tycker det är när jag letar efter en Root Beer - förvånande hur det påverkar mig.
Jag hoppas min Root Beer skall bli som en CD av Rebecka Törnqvist, det tar en stund att ta sig in i den, men sedan kan man njuta av den för alltid. Vi får se.
Köp inte din första Rolex slentrianmässigt - tänk till och prova mkt på arm. Träffa forumare som kan låta dig klämma på vintage.
Instegs & keeper (1940)
![]()
Dröm & isf keeper. (1972)
![]()
Rebecka T - en av våra bästa kvinnliga sångare och låtskrivare?