Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oj, vilken svår fråga! Ber att få återkomma, då jag fått fundera och rotat igenom gamla bilder. Men förmodligen någon gammal, mer eller mindre fungerande, vintagedressare för max 500 kr.
/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
Tror det är min Lagonda Världsmästare som jag fick av pappa, skulle inte vara fungerande men gick hur bra som helst! Nu är dock bommen lite trasig men den funkar!
För mig okänd historik, årtal och service. Men vacker är den!
Rolex DJ 1603 från 59/60 i riktigt fint skick! Bärs nästan dagligen
Håller med, någonstans därikring Och ja, han verkar ha koll...Om man kollar i denna tråden av Ariste så kan man ju tänka sig 50-60tal, vet inte om han vet mer. Han verkar veta en del https://klocksnack.se/threads/the-many-faces-of-vintage-lagonda-många-bilder.262/
Den första vintageklockan jag kommer på, är nog faktiskt denna Longines från -55, som jag köpte på en pantbank för drygt 2 år sedan, då klocktokeriet börjat ta fart ordentligt. Den funkade fint, även om urtavlan kunde varit i ett bättre skick Gav ca 800 kr och köpte till några band och ett Longinessignerat spänne. Tror jag sålde den senare till Undersköterskan, om jag minns korrekt. Sedan dess har väl ca 100 st vintageklockor kommit och gått . Strax efter jag köpt Longinen, köpte denna underbara Certina argonaut 200m, från ca -76. Köpte den av en urmakare för ca 2-3 k. Den var vattentät och funkade hur bra som helst. Fixade till en passande länk, och den blev en klar favorit, som jag fortfarande kan sakna lite. Den fick stanna drygt ett år, och är väl en av de som fått stanna längst hittills Lycka till med inköpet!Härligt! Jag hade tänkt lägga kanske 2-3 Tkr på den första. Helst vill jag ju att den ska funka utan att man behöver skicka på service med en gång
Rolex DJ 1603 från 59/60 i riktigt fint skick! Bärs nästan dagligen
Tror inte den är så gammal.. Om du syftar på den du köpte av mig
Mitten av 60-talet vill jag påstå.
Den första vintage jag köpt själv är nog min Rado green horse.
Den första vintageklockan jag kommer på, är nog faktiskt denna Longines från -55, som jag köpte på en pantbank för drygt 2 år sedan, då klocktokeriet börjat ta fart ordentligt. Den funkade fint, även om urtavlan kunde varit i ett bättre skick Gav ca 800 kr och köpte till några band och ett Longinessignerat spänne. Tror jag sålde den senare till Undersköterskan, om jag minns korrekt. Sedan dess har väl ca 100 st vintageklockor kommit och gått . Strax efter jag köpt Longinen, köpte denna underbara Certina argonaut 200m, från ca -76. Köpte den av en urmakare för ca 2-3 k. Den var vattentät och funkade hur bra som helst. Fixade till en passande länk, och den blev en klar favorit, som jag fortfarande kan sakna lite. Den fick stanna drygt ett år, och är väl en av de som fått stanna längst hittills Lycka till med inköpet!